• helmina

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 3

    Såg att andra tråden också var nerstängd nu. Hoppas att ni hittar hit efter semestrarna :)

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3
  • Carma07

    Hej på er

    Vi ska också gifta oss till sommaren. Den 18 aug närmare bestämt som är vår års/förlovningsdag. Så det känns väldigt passande att även lägga till bröllopsdag på samma datum. Bara en dag att komma ihåg sedan Bläddrade igenom tråden lite snabbt och såg att det fanns lite pyssliga personer. Vill även tipsa om scrappiz.se om ni letar efter inspiration. Där finns en hel del.Dessutom är det en till mässa nästa helg ute i Partille.

    Vi har kommit så långt att vi har bokat kyrka och preliminärbokat lokal. Men vi ska räkna lite på det först och eventuellt leta alternativ då vi inte kommer att ha så mycket pengar att röra oss med. Man för göra det bästa med det man har och ändå få ihop en bra dag.

  • helmina

    Äntligen kan jag bocka av cateringen på "to do" listan... Bokade midsommarbuffe hos Gourmetboden igår. Skönt :)

  • Carma07

    Kan även boka av fotograf nu när vi har berätttat för vår närmsta släkt. Jag har en kusin som är duktig på att fota och han har lovat att hjälpa oss med det. Skönt med ännu en grej att boka av på listan. Det är ju jättelänge kvar men det känns som om man egentligen skulle vilja ha det mesta klart redan nu och bara finslipa under året.

  • Kärleksfeber

    Är överlycklig!! Nu har jag hittat en atelje i Linnéområdet som ska sy upp min klänning för 2000kr, alltså 3000kr billigare än vad den första ateljen som jag talade med skulle ta. Har en bekant som sydde upp sin klänning där och hon blev jättenöjd. Är så himla glad för jag har inte hittat en endaste klänning som jag vill ha. Ska ta med mig en bild på en klänning från "Garamaj" som hon ska kolla på när det blir dags.. kan knappt vänta!

  • Pyssetroll

    Kärleksfeber - nej vad kul! Vad är det för ställe?
    Blev det någon ring igår??
    Har själv total ångest över detta med klänning även om jag får min uppsydd men velar över vilken modell jag vill ha. Har dessutom en liten idé om att jag måste gå ner minst 5 kilo först och inte visa ryggen så det gör ju inte saken lättare...

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Stället ligger på en av dom gatorna som ni bor på om du förstår vad jag menar ;). Jag träffade en kompis igår som tipsade mig om stället och att det var så himla bra och billigt. Jag var där idag och talade med henne och fy sjutton vad glad jag var när jag gick därifrån! Jag kommer få min klänning precis så som jag vill ha den istället för en massa brodyrer, pärlor, spets osv. Mmmm!

    Ringen ja, den är beställd! Jag tog en lite dyrare och fick med den lilla rabatten ringen för bara 3600 istället för 4600kr. Det var ju jättebra!

    Har du bestämt dig för vilken typ av klänning som du vill ha? Tvådelad eller hel? Vit eller champagnefärgad?

    Skulle vilja visade dig "min" klänning men vet inte hur.. tor jag ska gå in och kolla på en sida och se om jag kan få tag på något nummer på klänningen så kan ju du gå in och kolla om du vill :)

    Jag är inte så orolig över vikten utan mest över hur fasen jag ser ut i kroppen efter en graviditet.. jag väger lika mycket som innan men kilona sitter liksom inte på samma ställe. Borde verkligen börja träna igen och lyfta lite skrot. Vill ha snygga armar och rygg.. det är väldigt viktigt! Rumpan och resten av kroppen skiter jag i för dom delarna kommer enda inte synas :)

    Tränar du på Fysiken fortfarande??

  • Pyssetroll

    Vet inte riktigt vilket ställe du menar bort vid mig men jag får smyga runt och kolla

    Nä jag tränar på World Class Masthuggstorget nu! ÄLSKAR verkligen det gymmet! Nära och jättetrevligt!

    Hade gärna sett din klänning. Jag har typ inte hittat en klänning som uppfyller alla mina önskemål, har typ 100 bilder på olika detaljer jag gillar på olika klänningar. Velar mellan väldigt traditionell hel och vit klänning med lite släp i kjolen till tvådelat och suuuuper enkelt. Kan exempelvis tycka att klänningen i VIP-annonsen ovan här är jättesnygg för att den är så enkel.

    Herregud, du är ju jättefin i kroppen fattar inte vad du snackar om. Självklart får man annan kroppsammansättning efter man fått barn men du är ju ändå superslank o snygg. Med lite biceps blir det kanon!

  • Stefans fästmö

    helmina

    Vad kul! Jag har tagit lite paus i planeringe, har bla haft en examensfest att planera, men nu ska jag ta tag i det så smått igen... Vill väldigt gärna bestämma catering snart!! Vore så skönt att ha en så stor grej klar!

    Gourmetboden låter ju gott! :) Har ni provsmakat eller? Jag har 3-4 ställen jag kikar på, ska ringa dem o be om offerter snart.

  • Stefans fästmö

    Carma & Kärleksfeber

    Vad kul, alltid roligt att boka av saker! Vi ska oxå fotas av en vän, tog provfoto härom veckan, längtar efter att få se korten! Vi provade lite poser o så, han är duktig amatörfotograf men inte så van vid porträtt så det känns bra att öva lite innan.

  • Carma07

    Stefans fästmö:

    Hm, provfota kanske man skulle göra. När man ändå har möjlighet till det. Kan nog få min fotograferande kusin med på det. Det blir nog värre att få med m2b. Han tycker inte om att ta kort och tycker nog dessutom att det är onödigt.

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3