• helmina

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 3

    Såg att andra tråden också var nerstängd nu. Hoppas att ni hittar hit efter semestrarna :)

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3
  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Nu döööör jag av skratt!!!!! Men du vet väl att dom firade Sören Bomans 30årsdag? Det är ju det som är så himla kul med Styrsö, att folk liksom varje gång det händer något.. att det då blir helt galet och folk växlar upp till tusen. Jag och Tobias var faktiskt nere en torsdagskväll i sommras för jag ville visa honom folket som brukar åka till Brattska efter ölbåten.. vi satt och väntade och väntade.. och efter ett tag så kom dom.. jag behöver inte säga något mer :) tror jag!

    Jag ska söka in till polishögskolan närsta år och hoppas att jag kommer in! Längtar så att jag kan dö!!

  • Pyssetroll

    Jaha polis vad kul! Din blivande var en av konstaplarna du stod o pratade med va? Eller är jag helt ute o cyklar nu? Min bästa kompis, Linnéa tror du vet vem det är, hon blev klar polis nu i sommras jobbar uppe i Stockholm. Men det blir mycket pendlande och så från man o barn för din del då. Tufft, men värt det så klart. Det är ju bara 2 år.
    Själv läser jag nu mitt sista år och funderar på vad jag ska göra sen hihihi Är lite i planeringsstadiet på att starta eget och åtminstone köra det parallellt med något lite tryggare. Får se! Annars har jag sagt till Patrik att jag kan tänka mig att bli hemmafru på Aruba medans han kör sina kryssningsbåtar.

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Ja just det ja, det tror jag att jag har hört. Linnea är tjejen med det mörka håret och med fräknar va?? Tottes syster om jag fattat det riktigt. Hur är det med Totte föresten :(??? Jasså, hon jobbar i Sthlm. Vill hon inte till Gbg? Ja, det var min Tobias du såg.

    Gud vilken bra idé, att ha något eget vid sidan om något annat. Jag brukar vara sugen på att starta en egen begravningsbyrå ibland.. men jag ska söka PHS och kommer jag in så börjar jag utan tvekan. Man kan ju läsa på distans nu. En kompis till Tobias pluggar på det sättet nu. Tobias har precis fått en annan tjänst så på grund av det kan han inte/vill han inte riktig flytta med till en annan stad om det nu skulle vara nödvändigt. Vi får se, jag har ju inte ens sökt än :)

    Hur är det med Totte?

  • Pyssetroll

    Vad kul! Visste inte att man kunde läsa på distans men det är ju kanon. Men du jobbar som ssk eller usk nu va? Har för mig att Fredrik gjorde ett "besök" hos dig på jobbet en gång?!
    Ja Linnéa är Tottes syster. Med Totte är det väl som vanligt, han o Patrik umgås inte direkt längre, ses bara vid fester hos Lorentssons etc. Han kör väl på som vanligt ungefär, lite bättre kanske. Är nog rätt glad att inte syrran jobbar i Gbg.
    Linnéa valde Sthlm eftersom Peter hennes kille jobbar på Citypolisen där han blec klar året innan och hade precis fått sin placering när de blev ett par annars hade det nog blivit Gbg. Jag tycker det suger för jag vill att dom ska bo här! Men dom trivs kanon har köpt en lgh i Stockholm och allt är toppen. Kanske blir det omplaceringar neråt om några år, hoppas jag i alla fall.

    Starta eget? Begravningsbyrå? Du är ju skitkul!! Coolt! Prata med Emil Hanssons mamma då hon hade ju det ett tag.
    Själv har jag nog tänkt starta något inom "min" branch men vet inte riktigt i vilken skala. Har lite svårt att få ändan ur...

  • Kärleksfeber

    Men jag som hörde att Totte var med om en trafikolycka, att han och hans tjej var en av dom tre bilarna som krockade i Landvetter???? Nu fattar jag ingenting. Jag kan inte ha missuppfattat det. Vad konstigt. Har du inte hört något om det? Vad hemskt om det bara är ett knäppt rykte. Säg inget om det i såfall!!

    Okej så hon bor i sthlm nu då. Men det är väl roligt att ha någon att hälsa på i hufvudstaden ibland!

    Mamma hade talat med Emil Hanssons mamma härom dagen och då hade hon sagt att hon bara jobbar med bregravningar 50% nu. Jag ska faktiskt ta och ringa henne innan någon annan kommer på idén. Jag skulle gjort det skitbra och det skulle vara bra att kunna jobba hemmifrån nu när gossebarnet är liten.

    Jag är ganska trött på mitt jobb just nu. Jobbar 25% på Sahlgrenska nu. Jobbade ju på Akuten/Östra innan vilket var bra mycket roligare.. kanske går tillbaka dit. Jag vet inte. Jag vill bli polis!!! Men allt är lite mer komplicerat nu när man har barn.. fast jag skulle inte vilja vara utan Elis för vilka jobb, pengar, bröllopsklänningar i världen. Det ordnar sig nog, men visst var begravningsbyrå en skitbra idé?!! Hur kan du jobba med "eget" efter examen? Hur långt har du kvar föresten?

  • Pyssetroll

    Jaha jo men det var inte Linnéas Totte som var i olyckan. det var "Lill Totte" Patrik granne och "låtsasbror".
    Han är ok nu men blev ordentligt skadad, krossade i princip hela ansiktet har plattor överallt o fixerad käke, 3 gradens brännskada på vänster arm, tänder utslagna etc etc sen tillkommer ju allt psykiskt. Patrik mådde också piss för det är ju som en bror för honom.

    Förstår att allt är lite meckigare när man har barn. Det var enda anledningen till att vi valt att vänta tills vi är klara. Jag blir så lätt distraherad så jag knappt orkar läsa som det är

    Jag har 1 år kvar och funderar på att öppna eget som föreläsare sedan. Åka ut på företag, skolor, kommuner, idrottsföreningar etc o föreläsa. Finns en enorm efterfrågan men ganska få som gör det så det hade säkert funkat om man bara fick arslet ur vagnen och satte fart.

    Jag hade klart kört på med begravningsbiten om du känner att det är nått som intresserar dig. Har hört att det är en grymt luckrativ bransch (helt sjukt men sant)

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Okej, det var "lill-Totte" :( Men gud vad hemskt!! Han måste ju må skiiiitdåligt! Stackars honom. Och fy fasen vad jobbigt med utslagna tänder och allt.. fast som du säger, det psykiska är nog det värsta. Hoppas han snart mår bättre. Patrik och han har ju alltid varit ihop så det förstår jag om det var jobbigt för Patrik med.

    Men gud vilken bra idé! Ja, tänk vilket hästejobb att få folk att äta riktigt va. Går det att omvända folket?

    Nu ska jag gå och ge lillkorven välling och jag själv ska äta en torr smörgås med ett ägg på.. tur att barnbidraget kommer den 20!

    God natt och vi syns la här på Bröllopstorget snart igen kan jag tänka ;) Guuuud vad fjantigt.. måste berätta. Tobias undrade vem du var när vi hade träffats vid Hagabion. Och alla hans jobbarkompisar stod ju brevid när jag berättade att vi (du och jag) brukar snacka på "Bröllopstorget". Tobbe tyckte jag var skiiittöntig :)!!

  • Pyssetroll

    Ha ha ha man får vara töntig innan sitt bröllop tycker jag!
    Jag har ju faktiskt träffat din man 2 gånger, en gång på båten och en gång på Fysiken. We go way back!!
    Kunde ju annars presenterat mig som en bekant från Styrsö. hihihi
    Patrik tycker bara det är kul¨att jag "pratar" med dig. Tror mycket beror på för då slipper han lyssna på alla detaljer. Hi hi

    Sov så gott o ta hand om lillknodden o konstapeln!

  • Centifolia81

    Kärleksfeber:
    vad kul att läsa till polis. Jag jobbar som civil på polisen... fast jag nöjer mig själv med att vara civil - verkar aldelses för jobbigt att vara polis.

  • Kärleksfeber

    Centifolia: Okej vad kul! Jag sökte faktiskt ett civilt jobb hos polisen men fick det tyvärr inte. Då kanske du vet vem min sambo är :)?? Måste bara få skriva det att jag faktiskt hade med mig min mamma när jag var och skulle kolla klänning hos Ramona. Tänk vad många kunder hon måste tappa när hon är sådär otrevlig. Hon sa hur många knäppa grejer som helst och var rent ut sagt spydig. Men hon kanske är en humörsmänniska där humöret varierar från dag till dag?? Tråkigt var det iallafall!

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3