• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • drömbrud

    June20

    Dina ringar har jag sett förut någonstans i någon tråd Super fin, men va den inte dyr med alla diamanter?

    Nej jag bor i stockholm .
    Jag har försökt att förklara hur jag vill ha min ring med en "madelformad diamant" som går upp lite för massor, men de förstod inte, jag hade ju ingen bild, bara i huvet. Och så sitter och tittar på BT, en länk till JarlSandin, så finns MIN ring där (nästan). Så därför har jag sparat den länken för att sedan ta med till min vän som är guldsmed så kan hon göra en liknande ring till mig, om de nu blir i vittguld eller rött, elle om de blir vigsel eller förlovningsring.. Jobbigt läge. Men jag ringde till Jarlsandin och kollade priset, han sa att ringen skulle kosta ca 4000;- och diamanten runt 10 000:-

    Hoppas jag får billigare av min vän...

  • June20

    Har kommit på hur våra ska se ut med.
    Har köpt grejer och övat lite hehe...ibland e Panduro bara för bra!
    Hittade ett perfekt papper där i cream vit med wedding text på utsidan som jag ska vika 3 delat (som man gjorde förr med gammla brev) och sen skära ett hack i kanten så man kan trä igenom ett svart siden band och binda om hela pappret när det är vikt. Ska sedan stämpla franska liljor på insidan i lime.
    Svårt o beskriva tror vi alla får ta bilder o visa upp förvarandra sen när det väl händer.....BARA 2år kvar :(

  • Pumpkin

    Hallå Froggys, självklart ska du hänga här med oss och diskutera!

    Vad gäller färgtema så är jag inne på rosa, lime och vitt kanske... Låter ganska somrigt, men vi ska ju antagligen gifta oss mitt i vintern. Tror det kommer bli superläckert ändå (om jag får säga det själv )

  • Pumpkin

    Julina
    Vi ska inte heller ha vals, blir nog snarare tryckare eller så. Har faktiskt inte varit på ett enda bröllop där det har dansats bröllopsvals, verkar som att det håller på att dö ut lite. Istället tar man "sin" låt och dansar tryckare. Det är ju mysigare

  • June20

    Jag&Du

    Den kostade 3998--4000kr haha...jo de va en del ifs men men...det var ingen som jag tyckte passade annars som inte kostade typ 40 000 o det funkade liksom inte ;) Jag har VÄLDIGT udda/amrikansk smak när det kommer till förlovning/vigsel ring.
    Drop diamantringen såg jag när jag var typ 6år o tittade på antingen Dallas el Dynastin o så var jag fast! :P

    Mycket jag väljer nu för tiden är saker som jag alltid gillat liksom. Som min första tatuering så valde jag en fladdermus då jag alltid tyckt om vampyrer. Därför ska vi också ha dem där fladdermössen som caketopper.

    Kolla med HedensGuld.se om dem kan ge dig ett bättre pris för dem har "inga mellan händer" när dem köper in. Så en ring jag sett i en svensk guldbutik som kostat ca 30 000kr skulle helt plötsligt kosta runt13-15000 istl.
    Men kolla med din vän först ialf.

  • Mysan98

    MsNordqvist: Lustigt... Det var exakt de färgerna vi började med innan vi var inne på de blåa nyanserna. Nu är det rosa och brunt som jag tycker är jätte fint också!!! Vi får se var det slutar någonstans

  • June20

    Jag&Du
    jag glömde nämna varför det blev så billigt...jag kräver inte att stenen ska var en Flawless det är dem som e såna som kostar 70-130 000kr om dem e relativt stora också.
    Jag ska ha en på bara 0,60c i VS istl. Dem har otroligt bra skärning på sina stenar där med så det gömmer ev "smutts/färg" i stenen.
    Såg en sten som var 0,65c i VS och det syndes inte ett jota ens på nära håll...man måste nog se med lupp o vilka går runt med det på sig o glor på folks ringar hela tiden?.

  • BlackRoses

    *Vi kommer inte ha någon brudvals,
    Sambon hatar att dansa.
    Dansa får jag göra själv.

    *Vi kommer att vigas ute vid en sjö

    *Jag kommer Inte bära en vit klänning, utan en vinröd medeltidsklänning med en otroligt vit vacker Cape som jag fick med posten idag

    * Vi kommer att spela väldigt mycket hårdrock/rock på bröllopsdagen.
    Lite "mjukare" musik för att inte skrämma gamla rara tanter också

    Vi har tema svart/silver/vinrött
    Dukar går i silverfärg, ( krossad sammet ), servetter i svart/silver, roshuvuden i små vaser och kandelbarer ( eller genomskinliga ljusstakar )

    *Tårtorna blir nog svart sugarpaste/svart marsipan med mörkröda rosor.

    Oj...nåja. lite av vår planering =)

  • June20

    Jag&Du
    är du inte medlem på Svartbrud? där har jag typ alla bilder. Just den ringen som är där har dem maniupilerat med data så man inte ska se ev smutts eftersom stenen är typ en hel carat och var väldigt smuttsig (hittade på Ebay). Men det är den stilen jag ska ha ialf där stenen sitter långt ner så det är hållrum under och då kommer det mera ljus in i den så den glittrar bättre.

    Bilden jag menar är den som kallas "nya vigselringen" men min riktiga drömring är den andra med dubbel skenor men den kostar 43000 så jaja ;)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!