• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Pringlez

    Jag finns i stockholm, Datum är inte satt då jag vill först hitta den "rätta" platsen jag rättar mig efter vad som finns. Tänkte börja titta på eventuella platser nu på hösten.
    Kläderna är nog satta har hittat min klänning på en sida i USA tärnorna har jag bestämt (dock en tärna kort då vi verkar inte vara vänner längre.
    Har väll en massa lösa planer som jag måste samla ihop och få ordning på.
    Jag är halv amerikan så jag har alltid STORA planer....hahahaa....tänkte börja göra en pärm med alla mina tusen förslag i!!!
    Men när kan man köpa klänningen...utan att ångra sig när man hittar en till och sen en till???

  • drömbrud

    Vad talas de om nu för tiden...

    Har svårt att hänga med...:p

  • Coornet

    Det är så lätt att bli beroende vid allt som heter planering och denna sida, så jag försöker lugna ner mig lite. Sambon (är inte förlovade än) tycker inte att vi behöver planera ännu och vill ju inte tjata ut honom om allt redan =)

  • Snitte- 5/7-2008

    Halloj!!

    Roligt att vi blir fler som skrivet förut :D
    Eftersom vi jobbar mer aktivt inom dekorationsföretaget nu så möter jag ju nya förslag och nya tankar til bröllop hela tiden... har dock blitt lite orolig för kyrkan vi har bokat håller de på och renoverar och borrar efter bergvärme och så... men de måste väl va klara tills om 2 år...? :/ :) Annars så är jag helt inne på idén till min frisyr, har bokat frisören nu och håller på att bolla massa ideér med henne... ska sätta i löshår nu igen till hösten för att prova och se om man kan göra uppsättningen med det... annars får jag tänka om lite... :)

    NI då? vad är era senaste planer?

  • InaHjärtarAdam

    hej! vi är just nu helt uppe i bröllopsreseplanerna. har varit och pratat med en resebyrå idag och dom ska skicka hem alla vinter 07-kataloger till oss så fort dom kommer ut:)
    finns ju så många ställen man vill åka till!! förstår inte hur vi ska kunna välja alltså, hehe. men eftersom vi åker på vintern så blir det antagligen nånstans i asien, karibien, mexiko eller brasilien. det är ju dom ställena som har säsong då. mauritius hade typ trombvarning i december/januari, så tur att vi inte vill dit;) annars har ju fritidsresor bra resor dit.

    låt höra om alla era resplaner! hur mycket pengar ska ni lägga ut på bröllopsresan, vart ska ni åka och varför?

  • Pringlez

    OJ nu fick jag ångest bokat kyrka och frisör provat frisyrer.
    Själv är jag bara i start groparna....
    Tänker att det är 2 år kvar så det är väll kyrka och festlokal som e viktigast attfå klart.

    Har ni redan bokat det?

  • Pumpkin

    Pämis
    Slappna av du Kyrka/lokal kan man ju se till att boka 12-18 månader i förväg, men det är nog inte så vanligt att man bokar frisör tidigare än 6 månader i förväg. snitte vill nog bara vara ute i god tid

  • Brud 2008

    Jag har inte heller bokat någonting ännu, men det är ju många som börjar planera ett år i förväg ungefär, så tidigare än så ska man väl inte behöva boka.

  • Pringlez

    Tusen tack!!!
    PUH nu kan jag andas ut...jag ser det som lite tidigt att verkligen börja sätta igång med allt.
    Just nu är denna tid fylld av drömmar och önskemål letar upp information och förbereder mig när det är dags att rulla upp ärmarna.:P
    Jag har nog tendens att bli en riktig Bridezilla så att undvara min omgivning så håller jag det mesta i mitt huvud och min pärm.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!