• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Pumpkin

    June20
    Det vet jag inte. Det är upp till honom. Men jag vill inte fortsätta planera bröllopet ensam och utan ring på fingret. Känns inte bra.

  • June20

    Vet inte om jag sagt de men nu har jag ringen ialf till m2b som e gömd ;) tills senare.
    Har satt in bild på hans ring inne på SB också så man kan se....tänkte sätta in en bild sen på våra ringar ihop efter frieriet...hans mobil tar bättre bilder så väntar tills dem sitter på våra fingrar.

    Ska ju ta bild ialf på dem o spara till oss och sen även printa ut några extra o skicka ihop med en liten lapp till släkten o överraska dem allihopa! :D
    Ska bli intr o höra komentarer sen....för man har ju hört vad som hänt när andra (här på BT) berättat om deras förlovningar!! huuua!

  • Pumpkin

    June20
    Det hoppas jag med! Och med en aktivare M2B förhoppningsvis

    Kommer väl kika in nån gång då och då och titta till er, men annars ska jag försöka göra mig av med BT-beroendet.

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej
    MsNordqvist: tråkigt att vi inte kommer se dig lika ofta här... vi kommer sakna dig! :(

    men vi finns här när du hittar tillbaka och din M2B har blitt lite mer intresserad.. :)

  • blivandefruandersson08

    MsNordqvist vad trist hoppas du snart är tillbax .kramar om

  • June20

    En fråga el 2 kan man säga....

    Ska gå på bröllop i Sep, det är bästa vänninans. Hon har fått för sig att bjuda in min mammas pojkvän som hon bara träffat flyktigt o gör det enbart för att min mor inte ska sitta "ensam" eftersom alla andra kommer typ i par -why i dont know, hon e fixerad på par grejen dem senaste åren.
    Jag tycker inte om denna person o umgås ej med honom av spec skäll och kommer antagligen inte prata spec myk med honom under denna dag.

    Nu till grejern:
    Min mor ska ge present pengar som alla andra då paret önskar sig pengar till bröllopsresa. Men hon har ej frågat sin pojkvän om han ska ge något och tänkte inte "komentera" detta till honom.
    Om man blir bjuden på någons bröllop och inte ens är släkt med dem kan man väl ialf ge med en hundring eller?? Kuvertpriset är på 200kr.

    Jag hade tyckt det var oerhört pinsamt om han inte gav något alls...ja skäms både för att han e inbjuden o ska gå dit med min mamma för han kommer def inte vara bjuden på vårat bröllop senare! Samt skämmas ÄNNU mera om han inte ger en liten slant i present.
    Vi ska ge en 500hundring(plus en liten annan grej) för oss som par men sen så har jag känt henne oxå sen ca 9år tillbaka i gymnasiet.

    Min mamma föredrog även att vi skulle sätta ihop henens pengar o våra i samma kuvert o i samma "Lyckönsknings kort" men det tycker jag inte heller om. Det kan framstå som att vi e "billiga"(eftersom vänninan ej vet vem som gav hur myk i det kuveret) för att han inte ger något alls samt ja vill inte ha hans namn på vårat kort. Jag tycker verkligen inte om han beteende så därav vill ja inte ha mitt namn o hans namn på samma papper ens!
    Om han inte ger något så kommer det synas i "hennes" kuvert så därför vill jag oxå inte dela för då kan dem se hur "snål" han är. Han kommer ju enbart dit för gratis mat och kunna styla med min mor inför folk som inte kan avslöja hans hemlighet.
    Ush förstår inte ens hur min mor kan ens fråga den frågan? el ens tro hon kan ta med honom om han inte ger något. Rik e han inte men en hundring el 2 kan han minnsan ge det e igentligen en ära att man blir bjuden på någons bröllop o då ska man visa uppskattning.

    Ok kanske ja låter girig(för min vänninas skull) men tycker inte det just nu då det handlar om riktigt små summor o inte tusenlappar. Skulle aldrig kräva "feta presenter" av någon men man kan ge något litet ialf.
    Finns ju dem brudparen som absolut inte ha ett rött öre el en minsta tennsticka ens men men det e e ju upp till dem.

    var bara tvungen o skriva en bit....

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej
    Hmn knivig situation det där... du tror inte att han kommer ge något då? jag menar du skrev att din mor inte frågat honom... eller kan inte hon ge från honom och sig? jag skulle tycka det var pinsamt som par att inte skriva med honom så hon kan väl skriva hans namn på sitt kort... Jag tycker absolut att du och din M2B ska ge från er själva om du känner så. du har ju ändå känt dem väldigt länge...
    hoppas det löser sig!!!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!