• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • CmD

    Här ar ju hänt massvis... tänk vad man missat.. försöker uppdatera mig lite men det var mastigt...
    Många inlägg. Någon som har lust att uppdatera mig på hur deras funderingar går?

  • June20

    MsNordqvist
    man kan ansöka om vad man vill men man måste annonsera o grejer för att se om någon som redan har det namnet "vi klaga" på att du vill ha deras namn. Men ska man ha ett super orginelt namn så kan det ju hända att man ej får ta det. Samma sak om man "hittar" på ett. Men antar att det e väl inte så himmla farligt om man skulle byta från Pettersson till tex Jonsson el Pärsson pga tex man har någon som e efter en el man vill komma ifrån visa personer/släkten.
    Jag tror inte att tex en utländsk kvinna
    som "rymt" från sin släkt för att inte bli bortgift skulle ha större problem att yta namn till Linda Svensson.

  • Snitte- 5/7-2008

    hmn det är svårt det här men jag hade för mig att när man ansökt om alla papper och så hiundersprövning och så... så kanske man kan beställa pass som börjar gälla från det datumet man gift sig... jag vet inte det kanske bara är önsketänkande men jag har för mig det iallfall... ??

  • Pumpkin

    June20
    Okej, jag som missuppfattat då. Men hur som helst så är det inte lika enkelt som när man gifter sig

    snitte
    Det tvivlar jag starkt på att man kan, eftersom namnbytet måste ha gått igenom...

  • Pumpkin

    CmD

    Tja... Vet inte riktigt vad som hänt sedan du hängde i tråden senast, men jag kan säga vart vi står nu iaf

    *Datum för den stora dagen är ställt till 20/6 2008, dvs midsommarafton.

    *Färger som kommer att dominera är turkost, lime, rosa och creme.

    Sen vet jag nog faktiskt inte så mycket mer just nu angående lokal, kyrka osv Anledningen är att vi faktiskt inte vet vart i landet vi ska gifta oss, eftersom vi inte vet om vi vill bo kvar här där vi bor.
    Dekorationer och liknande har jag dock i huvudet

    Just ja, har bytt namn. Jag är alltså MsNordqvist för er som inte förstod det

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!