• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • drömbrud

Kan oxå säga att om det är någon som har en bröllopstidning som heter "bröllop" eller "Bryllop" (norka) och handlar bl.a om ett bröllop i disneyland så är det min bror och min mamma hennes man och min brors fru och hennes mamma med i det repotaget. Lite roligt. Fast den tidningen kom ut i januari..

• InaHjärtarAdam

jag var såå sugen på en bröllopstidning igår så jag smet ner på stan och köpte en;) allt om bröllop blev det för 69kr. den var rätt bra! min kära sambo satt på toaletten och läste den igår, haha!
    han har börjat engagera sig mer i bröllopet nu och vi pratar om det typ hela tiden, hehe.
    så nu har vi kommit på att det inte blir något sommarbröllop för oss 2008, för vi gifter oss redan i december-07;)
    jag är så glaaad! och pirrig! det är ju bara ett år och fyra månader kvar! -dansar runt- hur går det för er alla med planeringarna?

• Mysan98

Insåg att jag inte orkar snurra runt efter tidningarna då de alltid brukar vara slut i vårt centrum så jag beställde de på nätet istället. Visserligen blir det några tior extra för portot, men å andra sidan kostar det att åka tunnelbana också. Same same but different :)

InaHjärtarAdam hur kommer det sig att ni till vinterbröllop?

• Mysan98

Äsch jag menar förstås: Hur kommer det sig att ni BYTT till vinterbröllop?

Hjärnan går för snabbt....

• InaHjärtarAdam

flera anledningar..
    dels är vi så uppe i planeringen att vi knappt kan vänta;) sen har vi lagt utomhusvistelsen åt sidan och ska gifta oss i kyrkan och då gör det ju inget att det är vinter. vi tänkte att det kanske är lite mörkt och tråkigt, men samtidigt syns ju ett fyrverkeri bättre då plus att man kan tända massor av marschaller...
    och en sak till, det är inte regnsäsong på dom ställen vi funderar på att åka på bröllopsresa till.
    hur kommer det sig att ni har valt sommarbröllop?

• Brud 2008

Vi är inte helt säkra på att vi ska ha sommarbröllop, vi har också funderat på att gifta oss i iskyrkan. Men jag vet inte om det riktigt känns som oss att gifta oss så långt hemifrån, och hur kul är det att gifta sig i skåne på vintern :)

• June20

InaHjärtarAdam

"min kära sambo satt på toaletten och läste den igår, haha!"

ASG* det e väl det enda sättet man kan få dem o ens själva titta/läsa i dem på egen hand...annars e de jämt neee trött/orkar inte/ska titta på TV/måste pilla på datorn etcetc...ialf i detta hushållet. Fast han har blivit mera "vettigt" anagerad nu när vi ska välja lokalerna.

• Mysan98

InaHjärtarAdam: Vi ska också ha vinterbröllop mest för att det är mörkt och man kan tända med massa ljus och maschaller och facklor. Och sen har jag alltid drömt om att få åka släde från kyrkan till stället där vi ska vara :) Men det är ju onekligen svårare att komma på aktiviteter man kan göra medan vi fotograferas. Tänkte snöbollskrig men vet inte om folk är så sugna på det. Och tänk om det inte finns snö :) :) :)

• InaHjärtarAdam

June20: hahaha ja visst är han söööt;) fast det är nog mer så att han inte hade fått ha tidningen ifred om han inte låste in sej... hehe..

Mysan98: oj, jag har inte ens tänkt på vad för aktivitet vi ska göra. men INGEN kastar en enda snöboll på mig i min fina klänning, bannemej! annars får jag krupp. hade man inte haft så fina kläder hade det annars varit ett fint alternativ. eller att göra snöänglar tillsammans kanske?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!