• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Pumpkin

    InaHjärtarAdam
    Jo, i och för sig. Tänker man så så blir det ju lite dyrt med 41000. Men det är nog ett ganska vanligt pris för en bröllopsresa känns det som, men det hjälper iofs inte om man har lite pengar

  • Snitte- 5/7-2008

    halloj USA är jätte fint och så himla STORT :) men absolut värt att besöka!!

    Vi ska på kryssning till Karibien som bröllopsresa... men tjejer ska ni åka direkt efter?

    För det vore ju mysigt att åka som mr and mrs och det gemensamma efternamnet ( sammanslagning av våra namn i vårt fall) på resan men namnbytet går ju inte igenom förrän prästen skickat in papprerna och så... hur gör ni? väntar ni med resan eller reserna ni i era gamla namn?

  • Mysan98

    Vi har bestämt att det inte är så viktigt att åka direkt efter bröllop (vi kan dessutom inte) utan väljer att åka när det är optimalt beroende på vart vi bestämmer oss för att åka.

  • Pumpkin

    Vi har nog inte riktigt bestämt oss än om vi ska åka direkt efter eller inte. Tycker det finns för- och nackdelar både med att åka direkt och med att vänta. Så vi får väl se. Sen blir det väl som Mysan säger, man åker när det är optimalt för det resmålet man bestämt sig för

  • June20

    Vi vill helst åka så nära inpå med endast ett par dagar imellan så man hinner landa lite efter själva bröllopet.

  • Pumpkin

    Om vi inte skulle ta oss iväg på bröllopsresa direkt efter bröllopet så tror jag att det blir en miniresa på typ spa eller så direkt efter.

  • Brud 2008

    Vi funderar också på att åka på spa direkt efter, det känns som att vi vill göra något speciellt tillsammans direkt efter för att dra ut på känslan lite :) Egentligen vill vi åka på kryssning, men det finns inte en chans att vi har råd med det om vi inte väntar med bröllopet, så vi tar det senare... man ska ju ändå vara gifta sen resten av livet :)

  • InaHjärtarAdam

    vi hade nog tänkt åka typ dagen efter bröllopet på resan. men nu blir jag lite ledsen att man inte kan åka som mr and mrs... fan! går inte det att ordna på nåt vis?

    man kanske kan springa iväg och smyggifta sej nån månad i förväg;) det kostar väl inget på rådhuset?

    förresten, idag blev det officiellt - vi har berättat för våra mammor;) min mamma blev i eld och lågor och hur glad som helst medans min sambos mamma blev chockad. hon visste inte vad hon skulle säga sa hon. kanske måste hon "ta in det" innan hon kan uttala sig ordentligt... eller vad tror ni?

  • längtande brud

    hej allihopa!

    Vad glad jag blir när jag läser era inlägg...trodde jag var ensam om att planera inför ett bröllop 2008. känns som långt fram, (tycker nog min sambo ialla fall.) Kul med denna sidan! men nu ska jag gå och sova, fastnade vid att läsa alla inlägg, bra tips!

  • Pumpkin

    InaHjärtarAdam
    Enda sättet att lösa det är nog att gifta sig borgerligt nån månad i förväg, men då får ni ju inte _gifta_ er i kyrkan, utan då blir det bara en välsignelse över äktenskapet.
    Men annars tror jag att det är mer eller mindre omöjligt att resa som Mr&Mrs så tätt inpå bröllopet eftersom det måste stå samma namn i pass och på biljetten.

    Vad gäller din svärmor så måste hon nog bara smälta det, sen kommer nog hon också vara jättelycklig för er skull!

    Välkommen längtande brud!
    Ja, vi är ett gäng här som har hållt ihop sen årsskiftet 2005/2006 tror jag, och nu växer antalet trådmedlemmar varje dag känns det som - kul!
    Hur långt har du/ni kommit i tankarna och planerna kring bröllopet då?
    Och förresten så känner jag igen det där med att sambon tycker att det är ganska långt bort ("så varför stressa?")

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!