• lyckligastebruden

    Finländska brudar!

    Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)

  • Svar på tråden Finländska brudar!
  • Princessa

    jag har sett två repriser nu, och har ändå svårt att fatta vad som har hänt! Finland har vunnit! Det kommer antagligen aldrig att hända igen :) ..ovanligt..

    Och brons i vm åxå, det var ju duktigt. Har nån vunnit än? Suk, jobbigt om sverige vinner. Vad knäppt att man känner så. Har absolut inget emot svenskar men de fååår inte vinna i hockey!! Så är det bara!

  • netateta

    Princessa: har du också blivit "uppfostrad" till att aldrig heja på Sverige i hockeysammanhang... Där är det en kamp på liv och död!

  • Netta79

    Här är en som absolut ALDRIG hejar på Sverige i nån sport överhuvudtaget. Fotboll sku väl vara undantaget om det finns nåt sånt. Kul att Lordi vann, även om jag tycker att de ser helt vedervärdiga ut! Bronset i hockey är bra gjort, men nog är det galet att Sverige vann igen. Har en rikssvensk på jobbet och det kommer att vara olidligt när han dyker upp här, tror han är ledig idag.

    Annars, ASG, jag har också letat som en galning efter BRA axelbandslösa bh:n. Jag tycker att många inte alls sitter bra på mig, de liksom spänner på fel ställen, och det beror inte på att jag har för stora bröst. Nåväl, på Sokos hittade jag en som satt otroligt bra, så bra att jag köpte två :) Så jag rekommenderar Sokos.

    Var på ett bröllop i helgen. Det är första bröllopet sen vi bestämde att vi ska gifta oss och nog var det annorlunda än tidigare bröllop! Vi kollade ju ALLT! Hur länge olika saker tar, i vilken ordning man gör saker, osv.

    Okej, nu MÅSTE jag jobba!

  • tindra star

    När har ni finska brudar (speciellt i Österbotten) börjat planera era bröllop?

    Vi kommer att gifta oss nästa sommar (2007) men har inte ens datum bestämt ännu... Här på BT låter det som om alla i Sverige i varje fall börjar boka lokal och dylikt typ 1-2 år på förhand. Börjar få aningen panik när man hör deras planer...

  • Lioness *förlovad*

    Oj, vad ni skriver! :D Det tog etttag för mig att läsa ikapp, har varit upptaget med annat ett tag.

    Vi bestämde i samband med förlovningen (i februari) att vi ska gifta oss nästa sommar. Preliminärt har vi sagt den 7 juli, men det kan lika bra bli den 14, vi får se... Det viktigaste just nu är att vårt hus blir klart och sedan ska vi börja planera på allvar.

    Jag måste hålla med om att det finns sådana här på BT som planerar in i minsta detalj ett år (eller flera!) på förhand, men det är nog inget för mig/oss. :)

  • Ell

    Hej!

    Jag har också blivit uppfostrad att inte heja på Sverige, men jag är totalt ointresserad av sport, så det är ingen skillnad för mej. :)

    tindra star: vi bestämde datum i februari, vi gifter oss i början på september. Innan vi bestämde datum hade vi bara "grovplanerat", alltså funderat på hur många vi ska bjuda och ungefär när bröllopet skulle bli av. Men jag såg en tråd för några dagar sen, där det var nån som skulle gifta sig 2011, och funderade på inbjudningskort redan nu. DET är att vara ute i god tid, må jag säga! :) Man hinner nog planera på några månader om det krävs, men det kanske inte är så kul om man måste stressa med allt. Men i större städer kan det vara viktigare att boka lokal, frissa, fotograf m.m. länge på förhand.

  • netateta

    tindra star: min m2b friade på påsksöndagen och vi gifter oss 30/9 så innan det hade vi inte tänkt ut någonting... tycker inte att man ska planera så himla länge i förväg, jag tror man hinner tröttna på det i så fall och så måste man ju vänta så länge tills den stora Dagen kommer

Svar på tråden Finländska brudar!