• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Pumpkin

    Helmborn2B

    Välkommen hem då
    Låter jättemysigt måste jag säga, önskar att vi kunde dra iväg en weekend snart, det vore skönt!

    Här har diskuterats... hmm... *tänker* Inbjudningskort, tackkort, dekorationer och bilder som lagts upp på våra sidor på svartbrud.se. Det är väl det hela i stora drag tror jag

    Som ni tjejer kanske vet så är inte jag och M2B förlovade än, utan jag väntar på att han ska få tummen ur. Men när jag såg en annons här om dagen i tidningen fick jag en idé! Här i stan säljer de "Västerbottensringar" och "Skellefteringar" och M2B fyller år om typ 3,5 veckor, så jag funderar på om jag ska köpa en varsin sån och fria
    Vad tror ni om den idéen? Det känns lite romantiskt och speciellt att ha en ring som tillhör hembygden så att säga. Sen kan man ju alltid köpa en ny som är mer traditionell sen

  • lillithsmamma

    MsNordqvist din ide låter toppen go girl :D

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej hopp!!

    åh vad roligt MsNordquist JA gör det!!!
    hihi eller ska jag säga... jag väntar lika tålmodigt jag iochförsig men vill du fria så klart att du ska göra det!!!

    och vad mysigt med ringarna du beskrev!

    Tackkortsförslagen låter ju jätte fina.. själv har jag inte bestämt mig än mer än att de ska vara samma stuk som på allt annat pappersarbete... =)

    ska stämpla och klippa och klistra... :)

  • Helmborn2B

    MsNordqvist:

    Åhh va mysigt det låter! Fint med ringar som symboliserar (förutom er kärlek såklart) era hembygder. Tycker det låter som en fin fin idé. Då kanske du är medlem i fästmö-skaran om 3½ vecka då.

  • June20

    Lisse_:
    kom på en till grej men den kanske e en sån självklar sak också, kanske man kan ha på bordet brevid o ställa ut sen också el jag vet inte...beror ju p hur "klottrigt" det ev blir om man ställer ut allt direkt....men socker till kaffet?! hehe...

  • Lisse_

    ah jo iofs så måste man ju ha mjölk och socker till kaffet.
    Men det ställer man väl fram till efter maten?
    en påse med extra stearinljus måste man nog ha. fylla på eftersom ett ljus räcker i nån timme elelr två.

    Usch, jag blir alldeles snurrig och stressad när jag bara tänker på all planering. men det är ju skönt att vi har två år på oss att planera.. :)

  • June20

    MrsNyberg2B:
    hur menar du man ska göra såna kort? ska man "förminska" stora kort till små o sen sätta ihop på tackkortet el menar du man ska sätta sig i en fotokur o ta korten?under bröllopsdagen el vanliga kort nån dag sneare?
    Blev lite snurrig där på den idén men den lät kul ialf!

    Lisse_:
    Yes i know! ja tror vi har förlorat våran gratis fotograf hon svarar inte på mailet ja skicka härom dagen. Hon kanske tappade intr för det?! Synd för ifsl måste vi fixa nån ny gratis el så får vi hosta upp 3000kr :( vill inte kasta ut så mycket pengar på en sådan sak....finns det inga fotografer som bara kan ta bilder o sen sätta på en DVD o sen fixar vi bilderna själav isfl?! Eller tar dem ut lika mycket ialf? SUCK!! Dessa fotografer är verkligen blodsugare o många fler än dem ifs så fort man nämner bröllop!

  • June20

    Nu har ja lagt upp bilder på Svartbrud med :)
    La upp några extra som e lite roliga med.

  • Helmborn2B

    Usch usch... är hemma med magsjuka(?) idag... Hatar att vara krasslig, finns ju så lite man kan göra. Tur att BT finns.

    Jag har nog äntligen bestämt mig för lokalen, har varit och kollat på den tre gånger nu och det känns bara bättre och bättre för varje gång. Dock gillar jag inte riktigt golvet i ena salen så nu letar jag febrilt efter golv att hyra/köpa. Konstigt nog verkar det bli billigare att köpa än att hyra. Sen ska vi dekorera med tyger som hänger från taket, tror det kan bli väldigt maffigt eftersom det är så högt till tak. Vi hade tänkt göra det själva men min kompis sa att det skulle bli jätte svårt att få det bra och att det finns folk som tydligen jobbar med sånt. Någon som hört talas om sådant? Om inte annat får vi väl testa att sätta upp liknande hemma i vardagsrummet och se om det blir bra.

  • lillithsmamma

    Helmborn2B stackars dig med sjukan :( kramar om krya på dig

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2