• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Helmborn2B

    Haha ja att tiga själv brukar funka... tids nog kommer de krypandes.

  • lillithsmamma

    MsNordqvist vad trist skickar med kram till dig.
    pankakstårtan jag har varit /är ringförlovad sedan den fjärde december 04

  • June20

    Lanzara:
    Ne men ja tycker att e de noe så kan man ta det direkt ialf inom 48tim annars kan det lät hända att det dras ut för länge i onödan el att man går o grubblar på det för länge så kommer nästa sak o nästa sak o säger man inte till så är det då man får storbråken, då e det INTE kul o vara i samma rum som oss-dogfight.
    Därför har jag ialf lärt mig att bättre o dra det ur han än o låta honom sita på skiten tills nästa gång. Same goes for me, ja har inte lust att må dåligt el vara arg i flera dagar. Been there done that me Xet o vill inte göra om det igen.
    Vi går i terapi med varan istl för att göra slut/hamna hos nån phsykolog.
    Tänk va mycket annat roligt man kan göra el hur ok man kan känna sig istl för sura miner...;)

  • Chokladtårtan

    Män och kvinnor behöver inte tänka så olika, jag märker det på min pojkvän. Vi tänker väldigt lika, vi är väldigt lika med. Inte till utseendet då, förstås.

  • Pumpkin

    Hej tjejer!

    Så skönt med allt stöd från er, va söta ni är!

    Min M2B är vad man kallar en "typisk norrlänning" - lugn, sävlig och tystlåten. Och det är helt OK med mig, det är bara det att han pratade bra mycket mer förut, så nu känns det som att han tycker att han inte behöver anstränga sig längre. Förstår ni vad jag menar? Det är skitjobbigt faktiskt. Tänk när man är 90 år och sitter i en varsin gungstol på verandan, ska man bara stirra på varandra då eller?!

    June20: Låter som en bra grej, det brukar jag köra med också om jag känner att det är nått som han inte vill säga!

    KRAM på er alla brudar, ni är underbara!

  • Pannkakstårta

    Killar som surar blir man trött på!

    Vi ska förlova oss i sommar och jag längtar! Vi har bestämt datum till den 26/8. På 8 1/2års dagen. Ska kolla på ringar i affär på torsdag. Det ska bli kul det med.

  • June20

    MsNordqvist:
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...........
    Mitt Xs mamma o hennes man (inte Xets pappa men de har vart gifta sen han va tonåring) gör så här varje år (de e nu pansissar):
    Om så fort vädret tillåter -alltså inget rusk el slask mera- o marken börjar tina så sticker hon till sin sommar stuga. Runt omkring mars/april sen stannar hon självklart så länge som vädret tillåter o det är kanske Sep i vissa fall Okt!!
    Han kommer ut flera gånger i veckan med morron tidinigen o spenderar vis antal timmar där sen åker han hem o sover hemma i lägenheten.
    De e totala motsattsen till varan -hon far runt som ett yrväder o fixar i trädgården med katterna (här om året hoppade hon bunggy Jump!) och han sitter hemma o läser tidiningen, snackar skit me gubbarna o promenerar(för det mesta till McD).
    Verkar funka för dem men jag hade nog inte velat ha ett sådant äktenskap....hon e väldigt inne på trädgård o så och då förstår ja hon stannar hemma i Sverige men när ja e panssis då vill ja inte göra annat än resa massa överallt :D Med min man helst.

  • Lanzara

    Hohoo, var är ni idag tjejer??

    Själv sitter jag här, trots att jag borde göra allt annat. Jag blir så arg på det finska språket. Imorgon skall jag ha en bokrecension PÅ FINSKA, trots att jag inte e klar me boken ännu.. Vi fick dessutom jättemånga översättningsmeningar + att vi fick ut en uppsats idag där det gick väldigt dåligt. YSCH YSCH YSCH. Jag är verkligen dålig på detta. Nu är jag t.o.m. nervös över att jag inte skall klara finskan i studenten...

    Enda skälet till att jag hellre skulle bo i Sverige är just för att slippa lära mig detta svårt, fördet är OMÖJLIGT men ack så nödvändigt här!!!
    + då att jag hellre skulle bo i Sverige för att jag inte skulle behöva skämmas över pinsamma eurovisionsbidrag, hur tror ni det går på lördag???

  • MrsNyberg2B

    Vilken anledning... Schlagerbidrag... Hahahaha... :D Finland är ju rätt schyssta i hockey annars..(fast det är ju Sverige med) så det kunde jämnat ut sig.

    Jag hoppas Carola ïnte går vidare, men det är mest för att jag inte gillar varken henne eller schlagerfestivalen (förr i tiden, när jag var ung, då var det roligt, det var schlagerlåtar, numer är det ju bara jobbigt mycket hela tiden och få schlagers..alltså RIKTIGA typ, Diggiloodiggiley)

  • Lanzara

    Ja veet, de va lite som ett skämt! Men ifall du har sett Lordis bidrag tror jag att du förstår mig!!

    Jag gillar inte heller Carola. Hon hör till kategorin 40-åringar som vill och låtsas vara 19. Ysch för dem!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2