• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Mysan98

    MrsNyberg2B Tror man kan hitta rullar från 79:- styck till hur mycket som helst

  • Cartesia

    Jag gick natur natur (inte tekniskt alltså ) på gymnasiet och vad jag vet är det den enklaste vägen att gå. Naturbrukare tror jag måste komplettera sina betyg med en extra kurser...

    Danska ÄR svårt att förstå! Men man kan öva hemma genom att ge sin sambo en klump kall havregrynsgröt som han/hon ska behålla I halsen samtidigt som han/hon bara uttalar första tredjedelen av orden och sluddrar resten. Kan du vänja dig vid det, borde det gå lättare att förstå danskarna

    Jag har läst i 4 år och även bott i kbh i 2, så nu är det iaf inga problem!

  • MrsNyberg2B

    Nu ska jag göra nåt vettig(are)...

    Vi hörs säkert om några timmar eller så!

  • Mysan98

    En stor vetebulle i munnen fungerar också utmärkt om man ska träna på danska. Jag har aldrig pratat så bra danska som då. Fick till och med förfrågan om jag bott något i Danmark *asg*

  • lillithsmamma

    MsNordqvist jaha visste inte det :) men men nu är det över iallafall så inget göra åt det :)

  • Pumpkin

    Cartesia

    Samma utbildning som mig alltså. Men för mig blev det inte veterinär ändå till slut.

  • June20

    Nä nu hade ni sprungit iväg mera än vanligt! ja fick läsa hela sidorna 37-48 :O :O

    Kan säga att klänningrana var fina ;)

    Kul idé med tapeter nästan att jag vill ha det själv men har nu nöjt mig med min egen idé med papper från panduro o räknat budgeten efter det med så nu får det vara så hehehe
    Annars kan ja rekomendera:
    www.engelskatapetmagasinet.se
    i GBG för dem som bor här el i närheten.
    Kanske man kan beställa nån katalog över nätet ev också.

    Jag tror vi nu har bestämt:
    *Vigselplatsen after all (ska kolla upp en liiiten detalj först).
    *Inbjudningskort idén e klara i sig (utom texten och stilen på texten jag ska skriva, antingen Goth el nån sorts snirklig skrivstil med överdrivet på visa bokstäver).
    *Klänning(ej beställd).
    *Blommor(ej beställda och jag ska bara köpa blommorna o sen göra buketten själv).
    *Bordsdekorationer-candelabrar med kristaller etc.
    *Färgtemat.
    *Resan ska gå till Sorrento.
    *Hans kläder -har kavajen/byxorna o västen redan(ska sy in en väst jag hittat och sy en pastong åt honom samt hitta ett par skor och en skjorta med "flik krage").
    *Gästlistan.
    *Tillverkat corsage samt små dekorationer att sätta i buketten(hemmagjort med hjälp av Panduro, corsage blomma o trollsändor).
    *Skrivit en önskelista och tror det räcker nu med ideér åt gästerna.
    *Köpt mina skor, väskan o en vas som buketten ska stå i på festen.
    *Sammlat bilder av andra brudpar hur dem gjort fina bilder som jag ska visa en ev fotograf.
    *Bestämt vart tårtan ska köpas.

    Thats it så långt tror jag....fotografen har vi diskuterat lite o kan ev f gratis utom resekostnader o vi har funderat på o bjuda henne(vi känner henne inte personligen) på maten med.
    Sen står jag o väger lite på 2-3 festlokaler vem av dem som ska få äran att bli anställd av oss, väldigt många festlokals anordnare som inte verkar vettiga med varken tider,priser el annat X vet vad!

  • June20

    sorryyyyyyyyyyyyyyy såg inte så stort ut när jag skerv det i rutan :/

  • Helmborn2B

    Herre gud tjejer va ni skrivit!

    Nu har jag precis som june20 äntligen läst ikapp.

    - Vigselplatsen är bestämd eftersom min m2b väldigt gärna vill gifta sig i kyrkan som han konfirmerat sig i osv.
    - Festlokalen är nog så gott som bestämd.
    - Inbjudningskorten hade jag först inte tänkt göra själv men sen insåg jag att jag inte ville gå miste om något underbart pyssel, vet till största del hur de ska se ut. Lite sidenband i creme och sånt.
    - Klänningen ska sys upp, mycket pärl- och vanliga broderier ska det vara på den.
    - Resan går till mauritius. Det är min gubbes avdelning.
    - Sen har man ju sina idéer om dekorationer mm men än så länge är jag mest säker på att vi ska ha tyger hängandes i taket och att blommorna ska vara i höga, smala vaser och sen ha blommorna så alla runt borden ser varandra. Ska ha runda bord.

    Jag ska förresten hälsa min gubbe att han har alla på denna tråden mot sig i frågan om vi ska ha med vår låt eller inte på festen! Tack alla ni snälla för ert stöd!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2