• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Cartesia

    Nix, jag bor i malmö och pluggar i köpenhamn! Så jeg skifter mellem at tale dansk og svensk hver dag

  • Mysan98

    Oj vad massor med olika fina tapeter det fanns där!! Man kanske ska ändra tema för att kunna beställa något :)

  • Pumpkin

    Cartesia

    Jag tycker det låter jätteskoj med en hemsida redan nu, om än lite galet

    Aha, men är det inte jobbigt att plugga på ett annat språk? Jag menar danska är ju lite... hmm... konstigt

  • lillithsmamma

    Cartesia om du läser till veterinär så har du väll med gått på naturbruksskola ? jag har det men ångrar starkt att jag hoppade av i andra ring positiva var för att jobba men negativa fick ju ingen utbildning

  • Pumpkin

    lillithsmamma

    Man behöver ju inte ha läst naturbruksskola för att plugga till veterinär? Jag läste naturvetenskapligt program och tänkte söka till veterinär. Min SYO sa att det var en bättre väg att gå eftersom att då fick man alla obligatoriska kurser med sig utan att behöva välja till en del som man måste på naturbruk.

  • MrsNyberg2B

    Mysan - jag funderar allvarligt på det. Byta tema alltså... Man kan ju naturligtvis gå till en vanlig tapetbutik, men det är ju kanske inte likasamma...

    Jag tycker, när det gäller språk, att danska är mycket lättare att läsa än vad norska är, däremot tvärtom när det gäller förståelsen av själva pratet. Vi hade en norska och danska böcker på olika delkurser när jag läste historia, t.ex, norska var värst, helt klart...

  • Cartesia

    Hold da op, hvor er du ond! Hvorfor synes du at dansk er et mærkligt sprog??? Selv synes jeg at os danskere er de flotteste, sejeste og sjoveste mennesker der over hovedet eksisterer! Du er da ikke nogen hyggelig pige...

  • Pumpkin

    Mysan98 och MrsNyberg2B

    Varför byta tema bara för att kunna använda tapet?

  • MrsNyberg2B

    För min del, mest för att de tapeter jag såg på den sidan och som jag tyckte var snygga, inte alls passade ihop med det temat jag har tänkt... Men, å andra sidan, så finns ju det fler tapeter i världen....

    Vad kostar egentligen en rulle, i största allmänhet alltså, om det inte är en special...?

  • Mysan98

    Nja det var nog mest en lek med tanken, bara för att jag tycker det här med tapet är så otroligt mysigt. Jag får väl ge mig på en jätte jakt istället på vinterinspirerade tapeter för om vi skulle byta tema så skulle många av våra övriga idéer falla också kring dukningar, pynt och liknande.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2