• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • June20

    Ja Läckö är jätte fint där var jag förr förra sommaren. Kan rekomendera smt det är inte så himmla låmgt in sen med bil att åka till ev hotel.

  • MrsNyberg2B

    Jag undrar, fast jag är absolut inte säker, men det kan finnas ett litet hus intill som man kanske kunde ha festen i... om man nu inte skulle vilja vara i slottet...

    Mysan - Vi kommer förmodligen ha ungefär samma väder, kan man tänka sig... Med den vanliga turen... :D

  • Pumpkin

    Ja vi bor ju då i Skellefteå, och buden har varit många! Först skulle vi gifta oss i Härjedalen - jag kommer därifrån. Sen skulle vi gifta oss i Uppsala - jag växte upp där och hittade en underbar herrgård. Sen har vi varit lite inne på Göteborg - M2B har bott och studerat där. Men nu är vi nog ändå tillbaka här, i Skellefteå.

  • Chokladtårtan

    Ohh, men lägg dit ett t och fixa så det stavas witch, då tror alla det är engelskt:)

  • Cartesia

    June20 - Låt efternamnet sluta på -vik! Är inte det en bra kompromiss?

    Annars måste jag bara beklaga mig lite... Har precis läst en bisarr detalj om partnerskap - man får inte lov att kalla varandra för "fru" eller "hustru"!!! Nänä, "livskamrat" eller "vän" blir man tvungen att säga... Herreguuuuud!!! Det kommer alltså låta "Vill du ta emot XX som din LIVSKAMRAT att älska i nöd och lust bla bla bla..." Så nu får jag varken gifta mig eller kalla min älskling för fru, utan måste INGÅ PARTNERSKAP med min VÄN. Kan det verkligen bli mer stelt och oromantiskt än så???

  • Pumpkin

    Cartesia

    Illa! Förstår mig inte på all denna stelbenthet och byråkrati

  • June20

    Cartesia:
    SUCK! va patetiska dem är sperlar roland vilka det är som gifter sig då....gulligt o kalla sin partner för frugan oavsett vilket kön man e själv liksom.
    Kan du inte be personen som "viger" er att bryta lagen lite då? ;) Ooooo så farligt det hade vart o vem skulle tjalla på honom/henne för det?

  • Cartesia

    Hehe, ja jag ska fråga om han/hon inte kan säga "Tager du XX som din FRUGA att älska i nöd & lust" och till min flickvän "Tager du XX som ditt FRUNTIMMER att älska i nöd & lust"
    Det är iaf vad vi brukar kalla varandra

  • Cartesia

    Ja, när jag tänker på det så är det ju klockrent! Både jag och min älskling är tvättäkta fruntimmer som svansar runt i kortkort och färgar varandras hår & sånt

    Jag har inte läst hela tråden, så jag är nyfiken på var ni alla bor & hur gamla ni är!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2