• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Pumpkin

    June20

    Det finns ingen klänning på Pronovia 2006 1-15 som heter Indra?! India hittar jag, men inte Indra?

  • Cartesia

    MsNordqvist 080808 - Turkost, lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

    MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

    lillithsmamma 080808- silvergrå,svart, ivory och vitt

    June20 - Lime/grönt,cream/vit o guld.

    Helmborn2b 080802 - ivory, creme, beige & pärlemor

    Bride aug-08: Grekiskt tema- Blått, vitt och silver.

    Lanzara 010308 - creme, rosa och ?

    Mysan98 12/1 - 08 - Vitt, ljusblått, marin och silver (som accentfärg). Tema snöflingor

    Snitte- Ljus lila och silver

    Cartesia 080524 - Vitt, creme & rosa.

  • Pumpkin

    Två vinterbröllop och ett försommarbröllop hittills alltså

  • June20

    Ja då var det India på min dator smöärm så blir bokstäverna så ihopklämda så det ser ut som Indra.

    Jo ja förstår ju det också att han hade fått ha så med men det e inte så vanligt att han väljer hennes namn o det kan ja garantera att min inte lär göra, han e för ego för sådant verkar det som. Mår verkligen dåligt över det hela, som det ser ut nu verkar det som att jag lär få skaffa ett eget namn o då kommer jag tyvärr känna att vi inte hör ihop helt som det borde vara. Har tom frågat vad han själv tycker om dittan o dattan eftersom han "vägrar"ändra på något men han har ingen uppfattning alls om något, känns bara som om det är jag som vill/tänker gifta mig 2008 nu eftersom han knappt ens visar intr för något med bröllopet mera-mest jaha det e ok/fint o slutar lyssna spec när det komemr til namnändringen.
    Funderar på att säga nej till frieriet nu om han inte angagerar sig alls.

  • Pumpkin

    June20

    Men varför måste du byta efternamn nu då? Okej att Andersson är ett tråkigt och vanligt namn, men är det inte värt att vänta tills du kan ta hans då?

  • June20

    För att jag kan inte ha hans namn när ja ska söka jobb för det slutar på "vich" och det är större chans att jag får jobb med något annat mera accepterat. Det kanske bara handlar om 15% hit el dit men eftersom jag redan har många motgångar imot mig med långtidsarbetslös och whiplash ger det mig ännu sämre chanser för jobb.
    Det hela hjälps inte med att jag har ett utländskt förnamn, hade jag hetat Linda/Maria/Susan el annat väldigt svenskt skulle jag inte bry mig lika mycket o antagligen tagit hans. Men nu kommer det se ut som jag kommer utomlands ifrån och inte uppvuxen här.
    Efter 26år tycker jag fortf det är jobbigt för det finns mera saker som ligger bakom men jag orkar bara inte skriva det här.
    Tom gått så långt att ja ev funderat på ibland att byta förnamnet men kan vara svårt att lära sig reagera när nån ropar det nya.

  • Pumpkin

    Men måste du bestämma dig nu då? Kanske hinner du få ett fast jobb innan bröllopet, och då spelar det ju ingen roll vad du heter i efternamn?

  • June20

    Jag vill helst klara av denna namn sak så fort som möjligt för jag vill inte göra det sista minuten så inom detta år är slut tycker jag det borde vara bestämt ialf. Spec eftersom jag mår dåligt av flera orsaker. Det spelar roll för mig som person också inte bara arbete ialf när det kommer till mitt förnamn.
    Sen vet man aldrig om jag skulle vilja söka ett nytt jobb efter det, då blir det samma problem igen.

    Jag vet att jag låter super nego men jag ser mest det som praktiskt o realistiskt för det är sån jag är och uppfostrad till. Samt jag gillar inte att lämna något åt till "imorron" om det inte gäller dammsuga el diska HAHAHAHAHAHA....
    Jag ska diskutera lite med min mamma på Söndag för då ska vi stå på loppisen på Heden här nere i GBG. Får se vad hon tycker om det hela, blåser jag supricen för henne med giftemålet el ej bryr jag mig inte om längre jag behöver mera nån att prata med än en överraskning.
    Min tärna har jag redan pratat med och hon instämmer med "vich" biten och jobben.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2