• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • lillithsmamma

    June20 vart nyfiken på hur din klänning ser ut så :)

  • Cartesia

    Hur kan jag ha missat den här tråden??? Jag gifter mig - eller som det så OROMANTISKT heter: ingår partnerskap med min vackra flickvän i maj 2008 Tycker själv att man inte kan börja planera tidigt nog *S*

  • Pumpkin

    Cartesia

    Välkommen! Och i den här tråden kan vi säga att ni gifter er om du vill det

  • lillithsmamma

    kul med nytt folk välkommen hit nya personer :)

  • Cartesia

    Tack tack
    Har ni en lista på när ni gifter er? Vårt preliminära datum är 24/5...
    Hur långt har ni kommit i er planering???

  • June20

    Helmborn2B:
    Tycker du kan hälsa din pojke att vi all här på 2008 tycker ni ska ha den ändå! ;)
    Som sagt innan, eran speciella låt, org sångaren sjunger den och det ÄR om 2år.

    MsNordqvist:
    Mhe!!! vilken kass lag! ush vad e det för viktigpetter till politiker som bestämt den lagen? borde protestera helt o hållet varrför skulle mitt namn som råkar stå förre vara mindre viktigt? Åååååååå!
    Inte arg på dig det e bra o bli informerad om sake ro ting det tackar jag för men blir bara så irreterad känns som man blir trampad på, riktigt så man har god lust att faktiskt skaffa sig ett helt eget då o skita i m2bs namn helt o hållet. Inte för han e spec hjälpsam själv men det känns som politikerna trampar på kvinnorna för det. Sista namnet är viktigast typ....grrrrrrrr!
    Sorry ordbajs!

    lillithsmamma:
    Jag ska köpa en korset från ett korsettföretag här i GBG som skickar efter den från Frankrike(där dem sys tydligen annars vanligt med England el USA). De ska sen också sy min kjol då dem också fixar själva sömnad, antingen köper dem in åt en el så kan man köpa tyg själv(jag ska köpa själv).
    Hmmmm ska försöka ge en bild genom websidor, den ska vara i creame färgade tyger/spetts passar bättre med min bleka hy solbränd el ej hahahaha...

    Korsetten nr 13 om du rullar ner,kommer utan spetts på kanterna så jag ska sy fast en på bystkanten enbart, men du ser hur det blir med det hängandes:
    www.conifer.nu/Damk_rdfl_kupa.htm

    Enbart kjolen på klänning PRONOVIAS 2006 -INDRA
    Går in på hemsidan,brudklänningar,provians 2006 nr 1-15 o sedan klänningen Indra. Man kan klicka så man får se baksidan av den också det var det som jag föll för helt med släpet! :)
    ramonadesign.se/

    Lite egen design o blir ju helt orginal ala mig hehehe...sen hade jag tänkt köpa tyll till en slöja i creame med och sy fast en bred spetts kant (1920-1940tals stil) som matchar spettsen för kjolen , ska köpa så jag kan få samma spetts fastsydd på korsettens byst. Om länken funkar så ska den se ut i denna stil:
    ericakoesler.com/catalog2005s/veils/pages/568_40_jpg.htm

  • June20

    Klänningen e väldigt fin i mitt huvud ialf frågan e om det funkar sedan IRl men det borde det göra tycker man ;)....men har väldigt svårt att välja längden på slöjan bara, ska den vara långt ut ner på släpet? el ska den gå precis 2cm ovan golvet? el ska ja ha den precis nedanför rumpan? det enda jag vet at den får inte vara kortare än så på baksidan, på framsidan OM jag ens ska ha en framdel att lägga över så kan den ju stanna vid armbågaran så man kan röra sig.

    Nån annan som tänkt på slöjlängder?

  • lillithsmamma

    Cartesia
    ja är den som jag fann här :)
    MsNordqvist 080808 - Turkost, lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

    MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

    lillithsmamma 080808- silvergrå,svart, ivory och vitt

    June20 - Lime/grönt,cream/vit o guld.

    Helmborn2b 080802 - ivory, creme, beige & pärlemor

    Bride aug-08: Grekiskt tema- Blått, vitt och silver.

    Lanzara 010308 - creme, rosa och ?

    Mysan98 12/1 - 08 - Vitt, ljusblått, marin och silver (som accentfärg). Tema snöflingor

    Snitte- Ljus lila och silver

  • Pumpkin

    June20

    Fast det handlar ju inte om att mannens namn är viktigast, utan vilket namn ni väljer som efternamn. Skulle han ta ditt namn så skulle det ju vara det som MÅSTE vara med i pass/ID.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2