• Jupiter2

    Vänner Lund

    Jaså... Då var det dags för en ny tråd igen. Hoppas alla hittar hit!

  • Svar på tråden Vänner Lund
  • bebop

    Izunia
    Vi funderade med på "your song". Den är ju sååå fin

    Det är lite trist att inte få se er "på riktigt" med klänningar, smink, tiaror, skor och allt... Sen när vi alla är fruar får vi väl ha en reunion iklädda våra klänningar!

    Nej, nu sk jag gå in på www.brollopsmusik.nu/brollopsmusik_index.htm och lyssna lite. Behöver inspiration till in- och utgång.

  • Izunia

    bebop...jag och jupiter har redan börjat planera att smyga in i kyrkan pa varandras bröllop och titta lite!! Det gar ju inte att missa nu när man varit med i sa mkt av planeringen!
    I vilken kyrka skulle ni gifta er i?

  • Jupiter2

    Haha! Det är ju härligt med människor som måste tillrättavisa andra. Som svensklärare kan jag ju säga att man kan skriva både australiensare och australier. Den sistnämna är den senaste versionen medan australiensare anses lite gammalt. Ja, ja... Vår dator är paj så nu kan jag bara sitta på jobbet. Får se hur mycket BT jag hinner med.

  • nybliven lundabo

    Oj, vilken aktivitet! Jag har varit utan dator över påsken..

    Jag lyckades inte hitta dina skor bebop, men skönt att du hittat några som du gillar! Jag skulle helst hitta skor nu innan vi tar måtten så man slipper lägga upp/ner spetskanten på klänningen.

    Vi var "hemma" under påsken, och passade på att titta på kyrkan och prata lite med prästen. Hon ska visst sluta nu, men skulle ändå viga oss sen. Det börjar kännas verkligt nu! Fast det är ju inte 6 veckor kvar precis...

  • Izunia

    jupiter - där ser man. Själv hade jag ingen aning. Oroar mig inte sa mkt för det heller...:)

    När ska vi fika tjejer? :)

  • chai

    bebop

    jag har köpt mina tunna strumpor på Marks&Spencer i England, men man kan köpa såna på alla möjliga ställen, typ HM socks etc... bara att man kollar efter att det inte är förstärkt tå och häl...

  • bebop

    chai

    Tack för tipset. Jag har en 16-årig systerson som ska till London i maj, men jag antar att det kanske inte är rätt man att använda som kurir Jag ska leta på nätet och kolla svenska kedjor, typ HM.

    Izunia och Jupiter

    Jag ska gifta mig i Hammarlunda kyrka. Den är supermini och vi är "bara" 30 stycken. Så det blir nog svårt att SMYGA in... Kommer ni blir jag ännu mer nervös än jag redan är. Izunia, jag fattar inte hur du håller nerverna i styr med ett så stort bröllop.

    Tänk att vi har klarat av att hålla konversationen igång med TVÅ svensklärare i gänget, utan att tillrättavisa varandra en enda gång. Helt ofattbart Tur att vi får lite hjälp på traven.

  • Izunia

    ja det är ju tur att vi försöker att skriva rätt...:)

    bebop- mina nerver är ganska lugna just nu, men du vill ni nog inte träffa mig veckorna innan bröllopet!! :D :D

  • chai

    bebop

    förresten så kan jag berätta att Sköna dagar ligger nere på stora södergatan, vid Mickes Livs, om du vill kolla upp dem själv...

    min frissa har fotvård och hudvård inhyrda i sin lokal, så jag antar att när det väl blir dags för min del så bokar jagin hudvårdens brud-makeup... tänkte prova en gång nu senare i år så att jag trivs med hennes produkter...

  • bebop

    chai

    Jag får nog ta tag i Sköna dagar. Det bästa är väl att gå dit och prata med henne. Jag vet att det ingår en provsminkning, men om man inte gillar det alls kan man ju inte bara säga tack och hej, eller?
    Kolla upp om din sminkös har provsminking som ingår i priset. Det kan ju vara skönt att veta hur man kommer att se ut...

Svar på tråden Vänner Lund