• Jupiter2

    Vänner Lund

    Jaså... Då var det dags för en ny tråd igen. Hoppas alla hittar hit!

  • Svar på tråden Vänner Lund
  • nybliven lundabo

    bebop, det var som sagt en hyfsad rabatt!

    värre för dig izunia.. men jag har för mig att du också fick den till ett bra pris, så kanske att du kan få tillbaka det om du säljer den ifall det inte går att minska den? eller blir det billigare att göra om den i så fall?

    jag kan ses nästan vilken kväll som helst nästa vecka.

  • Izunia

    Jag vet än inte hur de ska göra med ringen..Hon skulle ringa. Jag tror de far lägga en innerring i alliansen för att den jag bli mindre (och da blir den tjockare) och att jag "säljer" tillbaka min förlovningsring och bara beställer en ny...Later det som det billigaste alternativet?? Undrar hur mkt de köper tillbaka sin egen ring för...???

  • bebop

    Izunia

    Är det verkligen så stor att du inte kan ha den?! Det låter ju hemskt att behöva sälja den.
    Knogarna blir ju tjockare. 90% förstorar ju sina ringar efter en tid...Å andra sidan ska du ju helst inte tappa den innan du vuxit i den...

  • Izunia

    jag behaller alliansen..bara förlovningsringen jag gör om..istället för att smälta om den, ger jag dem ringen, far en som matchar alliansen och betalar mellanskillnad.

    Kan inte ha alliansen som den är nu. Alldeles för stor samt att den är högre än förlovningsringen.

    Bebop, vilken är din guldsmed?

  • Jupiter2

    Har ni några speciella placeringskort? Berätta gärna i så fall! Har inga idéer...

  • bebop

    Izunia

    Evert Lindberg. Han är verksam i Göteborg. Anledningen att jag anlitade just honom är att han är vän med mina föräldrar. Men han är även otroligt duktig!
    Tyvärr har han ingen hemsida.

  • pov

    Vad sägs om fika onsdag den 22:a?

    Izunia
    Trist med din ring :( Kommer nog bli jättebra i slutänden.

  • Izunia

    jag vet inte om jag hinner ons...maste packa! Fast snacka bröllop är roligare!

  • Izunia

    jag ska till österrike pa torsdag..tidigt!! Men om jag packar innan....:)

Svar på tråden Vänner Lund