• augustibröllop-06

    Träff!?

    Hej på er alla "Kalmar-brudar"!

    Hoppas ni alla haft en skön jul och att ni fått vara lite lediga!

    Jag har varit helt ledig från jobb och skola i 3 veckor och är nu "laddad" med energi igen...skönt! Har varit lite tomt med inlägg här sista tiden, men jag tror att vi alla haft fullt upp med att träffa släktingar och vänner.

    Hur går det i bröllopsplaneringen, vad står på tur? Vi har gjort klart alla inbjudningskort (ska skicka dem till alla hjärtans dag) och håller på med en hemsida nu...är så himla kul att sitta och pyssla med såna "småsaker" tycker jag!

    Vad säger ni, en träff i Kalmar snart? Tycker vi bestämmer en dag/eftermiddag/el kväll när vi kan ta en fika och snacka lite snart! Skriv om du vill va mé och när du har lättast för en träff så får vi gemensamt bestämma nåt. Jag kan när som i veckan, men det kanske är lite för snabbt inpå för er andra?

    //Kram Em

  • Svar på tråden Träff!?
  • Sandra_aug-06

    Hej!

    Jag kan nog den 9/2, 16/2 och 17/2. Tack för att du skrev att det var på en torsdag "Em" för annars hade jag fikat ensam på fredagen...;)

  • Sandra_aug-06

    Ja just ja..lokalen!
    Vi har ju nu kollat och dubbelkollat alla lokaler vi kan komma på;
    Skälby, IFK Berga, Folkets Park, Krusenstiernska, Lindsdal Folkets Hus, Stensö segelsällskapet (vad det nu heter..), Scouternas lokal, Kolbodagården, Ljungnäsvillan, Hantverkshuset tex. Nu kommer jag inte ihåg fler men jag tror vi har ringt fler ställen. Problemet är ju antalet gäster, vi bjuder ca.100 st. så vi kan ju inte vara var som helst. Vi tänkte kolla tält också, men jag vet inte var man skulle kunna få ställa tälten...Ja, det blev en hel del bekymmer plötsligt, igår var jag så glad för att vi hade i princip allt bestämt och bokat..

    /Sandra

  • Jessli

    Jag kan alla nya datum! Se, jag är inte omöjlig! ;)Det var bara "otur" förut! 9/2 kan jag eventuellt... om jag nu kan slita mig från tentapluggandet.. :)

    Sandra:Oj, ni verkar ha kollat upp de flesta ställen ja. Det är ju alltid svårt med så många gäster... Hoppas verkligen, verkligen att det ordnar sig!

  • Snärtan

    Nu har jag kollat upp datumen...
    31/1 slutar jag kl.16.30 men efter det kan jag.
    9/2 slutar jag också 16.30.
    16/2 slutar jag bara 14.30 så det funkar bättre!
    17/2 kommer jag inte vara i Kalmar.

  • Snärtan

    Jag tänkte att om alla caféer stänger tidigt så kan vi gå ut och käka någonstans allihopa.

  • augustibröllop-06

    Hej allihop!

    Har nu försökt läsa vad alla skrivit och kommit fram till att vi har två dagar att välja mellan...som jag fattat det kan alla den 9/2 respektive 16/2 (Jessli har dock tentaplugg den 9/2, men tror att hon kan slita sig från böckerna en stund... klart hon kan...en träff med tjejerna är bästa medicinen mot tentaångest!! ...)

    Jag föreslår alltså att vi väljer torsdag den 9/2 eller torsdag den 16/2 (d.v.s. om två veckor eller om tre veckor). Vad säger ni, vilken dag ska vi bestämma?

    Cullzénska caféet igen, eller någon annastans? Är 17.00 en bra tid, el 16.30?

    Nästa gång är det nog lättare om vi bestämmer "nästkommande" träff när vi väl ses!? *skratt*

    Är det fler tjejer som inte var med förra gången som vill hänga med nu? Kan säga att vi hade jättetrevligt sist!!

    Kram på er//Em

  • 2/9 2006

    Jag tycker den 9/2, det är för långt till den 16... Snärtans ide om mat tycker jag är bra. Då kan vi ses längre... :)

    Jag slutar någon gång mellan 16:30 och 17 men bara jag vet var så dyker jag upp så fort jag kan.

    Trevligt! Jag behöver saker att se framemot!

    /M

  • augustibröllop-06

    Morr´n morr´n!

    Jag instämmer faktiskt med dej "2/9 2006": det är väääääldigt länge till den 16/2!

    Ska vi säga torsdag den 9/2 kl.17?? Fik eller restaurang?

    Kram//Em

  • Jessli

    Jag vill ju inte missa en bröllopsfika, så jag försöker, även om det var det sämsta datumet för mig. Tentan är dagen därpå klockan åtta. :( Men som Em skriver - fika är kanske medicin mot tentaångest. :)

    Hoppas allt är bra med er annars!

  • augustibröllop-06

    Jessli- Jag vet, f-låt! Men det är inte lätt att få ihop en dag som passar alla optimalt och det blir ju så himlans länge till den 16/2.... Jag tror sisomsåhär, att det är bättre att göra något kul och helt släppa tankarna på tentan kvällen innan. Ofta blir man bara nervös och rör ihop saker och ting i sista minuten...jag är säker på att du kommer vara väl förberedd (bara man börjar i tid med plugget) och klara tentan galant trots fikan tjejen!!!

    //Kram Em

Svar på tråden Träff!?