• augustibröllop-06

Träff!?

Hej på er alla "Kalmar-brudar"!

Hoppas ni alla haft en skön jul och att ni fått vara lite lediga!

Jag har varit helt ledig från jobb och skola i 3 veckor och är nu "laddad" med energi igen...skönt! Har varit lite tomt med inlägg här sista tiden, men jag tror att vi alla haft fullt upp med att träffa släktingar och vänner.

Hur går det i bröllopsplaneringen, vad står på tur? Vi har gjort klart alla inbjudningskort (ska skicka dem till alla hjärtans dag) och håller på med en hemsida nu...är så himla kul att sitta och pyssla med såna "småsaker" tycker jag!

Vad säger ni, en träff i Kalmar snart? Tycker vi bestämmer en dag/eftermiddag/el kväll när vi kan ta en fika och snacka lite snart! Skriv om du vill va mé och när du har lättast för en träff så får vi gemensamt bestämma nåt. Jag kan när som i veckan, men det kanske är lite för snabbt inpå för er andra?

//Kram Em

• Svar på tråden Träff!?
  • Sandra_aug-06

HEj!

Jag vill gärna också hänga med! Jag har inte skrivit här tidigare, utan bara läst en hel del. Jag har inte sett att det fanns en liten grupp Kalmarbrudar här tidigare än nu... Vi ska gifta oss i augusti och är mitt uppe i allt precis som er antar jag! Blir träffen på Hamncafé då fredagen den 20:e kl.16? Jag har aldrig varit där, men det ska väl gå att hitta dit, va?
    ÅHH, vad kul att träffa andra blivande fruar!!

/Sandra

• Sandra_aug-06

jaha, nu läste jag ordentligt ;)...det är kl 16.30 på fredag den 20:e!

/Sandra

• augustibröllop-06

Hej svej!

Tänkte att jag kollar upp hur länge Hamncaféet har öppet på fredag under dagen så skriver jag här i kväll...är det inte öppet får vi bara ta ett annat fik.

Kul, kul ska det bli!

Jessli- Hoppas du kan hänga med en liten stund åtminstone!!?

Sandra_aug-06- Hej och välkommen hit! Jätteskoj att du vill följa med på fredag! Halv 5 har vi sagt att vi möts utanför Hamncaféet (ligger nere vid vattnet, lite bortanför Baronen....). Men håll koll här inne, för vi är lite osäkra på hur länge hamncaféet har öppet, så ev. får vi ta ett annat fik. Vart ska ni gifta er nånstans? Hur gammal är du? Pluggar/jobbar? *lite nyfiken*

2/9 2006- Lastgammal??? Nähedu, vet du vad...27 är väl ingen ålder? Menar du att jag skulle vara lastgammal om bara tre år!? Usch, hemska tanke!

Hur har helgen varit för er andra?

Kram//Em

• Snärtan

Hej allihopa!

Jag har nu i helgen varit på optikmässa i Gbg. Det var riktigt trevligt, gratis dricka och en massa småplock. Men ännu fler glasögonbågar! Jag tycker sånt är riktigt kul men så läser jag ju till optiker ;) Så jag köpte på mig 3 bågar som jag nu längtar efter att få hem...

Har fått hjälp Peters syster att skriva en A-Z lista på eng. (hon bor nämligen i London, så hon är mer haj på eng. än mig) Den kommer nog bli väldigt bra med hennes fantasi :)
    Kommer ni bjuda engelsktalande gäster?

augustibröllop-06
    Jättebra att du styr upp lite här hos oss Kalmarbrudar, gulligt att du kollar upp öppettiderna!

• augustibröllop-06

Så, nu har jag precis kollat upp öppetiderna...det var tur det (tack "Jessli" för att du uppmärksammade oss på det!). Hamncaféet stänger redan klockan 16, så vi får ta något annat ställe.

Ringde och kollade med Kullzénska caféet och de har öppet till 18.30 på fredag. Ska vi träffas där i stället då? Var ju uppe som förslag redan tidigare från "2/9 2006" och "Snärtan"...

16.30 utanför Kullzénska caféet?

Än så länge är vi "Snärtan", "2/9 2006", "Sandra_aug-06" och "jag" (=augustibröllop-06) + ev. (och förhoppningsvis) "Lill Fia", "Jessli" och "D..U".

Fler som kommer?

Det ska bli jättekul att träffa personerna bakom dessa nick!

//Em

• augustibröllop-06

Snärtan- Tänkte att du kunde få se vår "ABC-lista" på fredag, men då kanske du redan är färdig nu? Annars får du säga till här om det är någon bokstav du behöver hjälp med, så kan jag berätta vad vi skrivit!

Vi har bjudit min kompis och hennes man från USA samt min sambos systers pojkvän från Frankrike, så vi har också några engelsktalande gäster. Dock tror jag inte vi gör några separata saker till dem..min kompis i USA var i Sverige och jobbade 1 1/2 år och kan en hel del svenska och min sambos systers pojkvän får hjälp med översättning av sin flickvän (alltså min sambos syster). Jag hoppas att det löser sig så!

Har ni många engelsktalande gäster? Ska ni skriva alla saker på två språk, jag tänker vigselprogram och festprogram m.m?

//Kram Em

• Snärtan

16.30 utanför Kullzénska caféet blir perfa!

augustibröllop-06
    Ja ta med er ABC-lista, jag kan ta med vår fast du har kanske redan sett den i nåt annat forum... Äh, tar med den ändå!
    Kan ändra och ha sig som man vill tills februari för då ska vi börja skicka ut inbjudningarna.

Vi kommer inte att ha många engelsktalande gäster men jag vill att de ska känna sig välkomna och att de känner att de hänger med på hur vi har tänkt oss dagen, så därför skriver vi information m.m. på engelska också.
    Och Peters syster hjälper så gärna till och översätter åt oss ;)

• 2/9 2006

Oki! Tur att det finns folk som kan det där med öppettider... Sån stockholmska man är i grunden lär jag mig nog aldrig...

Ses på fredag!

• Sandra_aug-06

Hej!

Vi ska gifta oss i Slottskyrkan den 5 augusti. Jag är 29 år och bor i centrala Kalmar med min sambo och våra 2 barn. Just nu är jag mammaledig, annars jobbar jag i Blomstermåla på Folktandvården som tandsköterska.

Vi kommer ha gäster från Schweiz, men allt kommer vara på svenska för gästerna försöker lära sig svenska, är det något de inte förstår så översätter någon muntligt.

Vi ses på fredag!

/Sandra

• augustibröllop-06

Fler "Kalmarbrudar" som vill hänga med och fika på Fredag?

Vi har bestämt att vi ska mötas utanför Kullzénska caféet kl.16.30!

//Em

Svar på tråden Träff!?