• Princessdiamond

    Göteborg (med omnejd) 2006 #3

    Hej alla brudar..
    någong gång under dagen bör de stänga den andra tråden.. så jag gjorde en ny igen :)

    välkommen till
    Göteborg (med omnejd) 2006 #3

    :D

  • Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3
  • Helmborn2B

    Charleston:

    Nej dom ligger i Nordstan på den "nya" gatan. Det är en liten butik som ligger efter Sony Ericsson. Vi ska dit imorgon igen, kan hålla dig underrättad.

  • Princessdiamond

    nu har vi fått tillbaka besked om hindersprövningen, och vi fick gifta oss ;)
    bra va? :D

  • Lyckligt gift!

    Hej, jag har sagt det förr, Kolla begagnade brudklänningar! De flesta är använda en gång och ni får betala en bråkdel av nypriset och dom är fortfarande jättefina, hittade min på blocket.

  • idagustavsson

    Hur lång tid har ni haft till planering?? Och vad har ni för budget??

  • Princessdiamond

    jag minns faktiskt inte exakt när vi bestämde oss.. det har änna bara blivit..
    men har för mig att det var i början på november 2004
    vi gifter oss i slutet på april..
    så 1,5 år..
    skulle eg gift oss i september och då haft nästan två års planering på oss..
    det blev dock för lång väntetid ;)

    vår budgetgräns ligger på 40 000.. plus/minus någon tusenlapp.. så säg kanske 44 000 eller så
    vi lyckas precis hålla oss inom dessa gränser..

    då är vi ca 38 pers som ska äta gott
    trerätters om man väljer att räkna tårtan som efterrätt.. och det bör man väl göra.. tårta räknas ju som efterrätt alla andra gånger ;)
    vi räknar med att festen kommer kosta ca 18 000
    sen har vi också lyckats klämma in en resa som kostar 14 000 i vår lilla budget :)
    fotografen kostar 3500

    så då kan man säga att vi lagt kanske ca 8000 på allt annat (klänning, kostym, skor, smink,blommor,inbjudningar osv.)

    ringarna köpte vil till varandra, så det ligger "utanför" vår budget.. men skulle det räknas in så blir det väl ca 3500 kr för båda skulle jag tro..

    oj, här fick du svar på mer än du behövde ;)

  • Princessdiamond

    jag frågar väl ännu en gång

    Lindha, Ninni och Majbruttan

    var e ni???! börjar bli orolig :(

  • yrvädret

    Tjoho! Ibland har man världens flyt!! Var nere på stan igår med T och tänkte att vi skulle gå och titta på bröllopskläder till T. Bara kolla alltså. Vi hamnade på xxx (är lite dumt att skriva ut affärens namn här ifall att det skulle bli tokrusning) och tittade på lite Bonjourer och frockcoats. Vi har tittat där förut på en speciell typ av bonjour, jättesnygg i rätt färg och nyans - och de hade den. Så pratade vi med expediten och det visade sig att just den kollektionen inte gick att hyra utan var en köpekollektion. Kostnad 5500 kr. Suck, så himla förbannat trist... Just den utstyrseln hade varit perfekt

    I nästa andetag sa han (expediten) att denna kollektion var förra årets och att de från och med nästa vecka säljer ut den för halva priset!! Och att han kan göra ett undantag för oss och sälja den för det priset redan denna vecka. Och som genom ett under fanns T:s storlek och kavajen satt perfekt! Gissa om vi slog till direkt!!
    Det bästa är (förutom att vi faktiskt får outfiten med kavaj, byxor, väst och plastrong) att vi bara gav typ 500 kr mer än vad det hade kostat att hyra frockcoat!

    Tänk om vi hade väntat en vecka på att åka ned och titta - då hade den inte funnits kvar och dessutom hade vi fått hyra ett av de 'fulare' alternativen. Men så som det är nu har vi gjort ett jätteklipp!!!!

    Nu ska jag gå och kolla på Breakfast club...

  • HanOchJag

    yrvädret åh grattis Måste själv iväg snart och kolla kläder till mannen, Hm du har inte lust att mejla butikens namn till mig

    Vad det en frockcoat som ni fick köpt?

    Linda.Thomassen@comhem.se

    Ska idag iväg och kolla tårta och bröllopssvit. Om dom kan ta emot oss. Man skulle ju hellst ha ringt dagen innan, men jag glömde änna av det igår. Ska ringa idag och kolla om det är okaj att komma

  • loppalina

    Imorgon är den stora dagen!!! Skall tillbringa dagen med att´måla naglarna och stryka kläder :) Jag hade sånt flyt så att vigselringen kom igår :D Gissa om jag var svett :D :D :D!!!?? Nu är allt fixat iaf så bara njuuuta av dagen före o ta det lungt skall jag göra det blir nog stressigt imorgon iaf ;)

    Kram loppalina

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3