• blandlänning

Hjälp - mitt hår blir fett!

Jag har typiskt skandinaviskt hår med tunna och många hårstrån. Mitt hår räcker precis ovanför axlarna för tillfället. Jag tvättar det varannan dag, precis som jag blivit rekommenderad!

Jag kan inte ha håret utsläppt mer än ett par timmar efter att jag tvättat det, så blir det fett - hårstråna liksom klumpar ihop sig till passeér. Jag använder för tillfället dyrt volymschampoo och balsam, trodde det skulle hjälpa.

Finns det någon som har tips på typ ett spray eller någonting som man kan behandla håret med under dagen? (Eller ett bra schampoo?)

• Svar på tråden Hjälp - mitt hår blir fett!
  • Magga

Jag, som också har problem med hår som lätt blir fett, har hört att man _inte_ ska använda volymprodukter, de tillför tydligen fel saker. I övrigt har jag bara samma tips som alla andra: Tvätta håret så lite och så milt som möjligt. Det enda shampo som jag läst om som faktiskt verkar hjälpa är ett Redken-shampo för fett hår. Men det har jag inte testat själv, för jag är lite pank just nu...

• blandlänning

Usch - ni ger mig inte alls de svar jag vill ha

Jag skulle ju vilja ha ett mirakelmedel så att jag kan tvätta håret när jag vill, att det aldrig blir fett, utan förblir glansigt och vackert... Ingen?

• annaglitter

redken är super, har inte testat just för fett hår men deras överiga produkter är guld värda

• Still waiting

Kan du inte testa att bara skölja håret i så kallt vatten som möjligt utan schampo? Brukar funka för mig iallafall.

• blandlänning

Jag duschar håret varje dag men tvättar det bara varannan. Ska prova att skölja det kallt! Tycker dock att det är tråkigt att håret inte ens kan hålla sig fint en dag utan blir trist efter lunch typ

• Nonika

Jag har också lätt att få fett hår! Men i hårbotten då. Jag fick det för några år sen, och sen dess bleker jag alltid slingor för det torkar ut håret. Jag skulle vilja låta bli att tvätta det på några dagar, men hur ser man ut då´rå? Som ett smörpaket?

Jag vill också ha tips på ett bra schampo...ska prova det där med att inte ta så mycket schampo. Men ingen av mina frissor har sagt att man ska vara snål med schampot, utan tvärtom tvätta det 2 gånger.

• Sunshine Girl

Nu har jag sk "behandlat" hår dvs jag har färgat och slingat håret väldigt mycket. Mitt problem är att det blir fett i hårbotten. Jag beklagade mig hos frissan som sa använd det här och visade mig Paul Mitchell's schampo och balsam - funkar klockrent! Jag har det som heter "Strength Scahmpo, super strong daily". Pröva det! :)

• Sunshine Girl

Jag kanske ska tillägga att schampo och balsamet är dyrt men det är så pass drygt att det jämnar ut ig i längden :)

• L-N

Om man tänker på regeln "lika löser lika" så skulle du ju kunna prova att använda inpackning då och då. Inpackningar är ju feta, så det kanske skulle hjälpa. Sen tror jag att kerastase har schampon för hår som inte är fett i botten utan i längderna. Men jag ärinte säker på om det var kerastase..du kan ju kolla iaf!

Svar på tråden Hjälp - mitt hår blir fett!