• blandlänning

Hjälp - mitt hår blir fett!

Jag har typiskt skandinaviskt hår med tunna och många hårstrån. Mitt hår räcker precis ovanför axlarna för tillfället. Jag tvättar det varannan dag, precis som jag blivit rekommenderad!

Jag kan inte ha håret utsläppt mer än ett par timmar efter att jag tvättat det, så blir det fett - hårstråna liksom klumpar ihop sig till passeér. Jag använder för tillfället dyrt volymschampoo och balsam, trodde det skulle hjälpa.

Finns det någon som har tips på typ ett spray eller någonting som man kan behandla håret med under dagen? (Eller ett bra schampoo?)

• Svar på tråden Hjälp - mitt hår blir fett!
  • nemifreak

Kerastase har mycket riktigt ett shampoo som ska vara för de som har problem med feta längder men för mig fungerade det inte alls. Jag vill fortfarande rekommendera Sevorex från apoteket. Inget att använda jämt men en kur då & då är jättebra. Första gången i livet jag haft hår som känts rent och fluffigt flera dagar i sträck...

• otroligt_men_sant

Det var tack vare denna tråd som jag bestämde mig att ge Sevorex en chans. Idag, tre dagar efter tvätten, är mitt hår fortfarande skinnande rent. Mitt hårbotten är inte det minsta fet till skillnad från innan, då den rena känslan varade i bara några timmar efter tvätten. Tack så mycket för tips! Det var dumt att inte fråga om hjälp på Apoteket.

• Malin_E

Sevorex från apoteket, fungerar det+
    Funderar på att köpa det, men på det står det ju "För MJÄLL och fett hår"
    Vilket är det i huvudsak till?
    Mjäll lider jag inte av nämligen

/Malin

• Diora

Sevorex är jag tvungen att använda varje gång jag tvättar håret eftersom jag har inflammerat mjälleksem. Och det är det enda som hjälper. Men för mig blir det fett efter ca 1 ½ dag. Kan ju bero på att håret har vant sig vid det. Så tips är att använda det max 1 gång i veckan för er som inte har klåda.

• otroligt_men_sant

Jag har inte heller problem med mjäll, "bara" fett hårbotten. Sevorex har funkat för mig men jag tror inte att man får använda den för ofta. En sak till som har funkat väldigt bra på mitt hår är att smörja hårbotten med vanlig, naturell yoghurt. Detta kan du göra innan du skall tvätta håret. Låt det verka 30-60 minuter och sedan tvätta håret som vanligt. Kanon!

• otroligt_men_sant

Diora hann före
    Håller med, får inte användas för ofta. Man får se det som en kur för håret och köra slut på Sevorex tuben och sedan låta håret vila och kämpa på egen hand.

• blandlänning

Tack för alla svar! Jag ska prova med Sevorex och se vad som händer. Tänkte också prova att tona håret - mitt som är tunt brukar bli bättre av en behandling.

Jag vet dock inte - snart klipper jag av mig helvetesskapet. Jag ska ju inte gifta mig på några år så!

Kram på er alla!

• smultronbubbla

Köpte Sevorex idag p.g.a. denna tråd Apotekaren sa även att jag skulle ha ett schampo utan parfym emellan Sevorex-tvättarna. varför måste man det tror ni? Och vad händer när tuben är slut, ska man köpa ny då, eller annat schampo? Vad för schampo i så fall? Vill ju inte ha oparfymerat schampo hela livet...

• Malin_E

Okej, ska ge Sevorex en chans.
    Men jag har ett värdefullt tips.
    Andvänd bara shampoot i hårbotten, inte i topparna.
    Och andvänd inpackning/balsam enbart i topparna.
    För inpackning/balsam i hårbottnen gör så att håret blir fetare.

Sen andvänder jag ett oparfymerat milt shampoo från apoteket som heter VÅG, (för alla hårtyper) har en känsla av att det hjälper mot fett hår. Det skadar ju inte att testa.

/Malin :)

• tinulina

Hej!
    Jag köpte Sevorex för en vecka sedan. Det hjälpte ingenting. Innan var det så att mitt hår blev smutsig efter två dagar nu är det smutsig efter en dag. Katastrof.Jag vet inte om jag ska fortsätta tvätta med Sevorex elelr vad jag ska göra?

Svar på tråden Hjälp - mitt hår blir fett!