• blandlänning

Hjälp - mitt hår blir fett!

Jag har typiskt skandinaviskt hår med tunna och många hårstrån. Mitt hår räcker precis ovanför axlarna för tillfället. Jag tvättar det varannan dag, precis som jag blivit rekommenderad!

Jag kan inte ha håret utsläppt mer än ett par timmar efter att jag tvättat det, så blir det fett - hårstråna liksom klumpar ihop sig till passeér. Jag använder för tillfället dyrt volymschampoo och balsam, trodde det skulle hjälpa.

Finns det någon som har tips på typ ett spray eller någonting som man kan behandla håret med under dagen? (Eller ett bra schampoo?)

• Svar på tråden Hjälp - mitt hår blir fett!
  • smultronbubbla

tinulila

Nej, är det sant?! Vad konstigt! Låter ju jättejobbigt att det blev så. Kan det vara för att du inte hade mycket mjäll? Blev det fett dagen efter att dut vättat håret med Sevorex alltså?

• StinaS

Jag har använt ett schampo från Toni & Guy som faktiskt gjort stor nytta. Men använder man det för länge så har jag märkt att håret blir fett igen. Så det gäller att köra några gånger med Toni & Gui-schampot och sedan ett vanligt schampo dessemellan. Samma sak kanske gäller för andra schampon mot fett hår.
    Men gör man så här så kan jag verkligen rekommendera Toni & Gui. Röd metall"påse" med vit text.

• crossin/sterner

Har haft liknande problem själv, dock även med hårbotten. Hittade ett schampo på hälsokosten som jag tycker har förbättrat situationen avsevärt. Mitt hår är inte alls lika "fett" som förut och framför allt inte lika snabbt. Finns i två varianter. Daglig och intensiv. Kostar 99:-flaskan men är väldigt drygt.

ABC (australian body care) med Tea Tree olja.

Kan vara värt ett försök.

Lycka till

• Nonika

Tack för Sevorex-tipset!!!
    Jag eldade iväg till apoteket och köpte det i fredags, och tvättade håret på lördagmorgon med det. Det krävdes ju lite tid...men herregud vad bra bra det är! Jag är fortfarande inte fet i håret, och nu är det måndagkväll. Hade det varit som det brukar, hade håret varit fett igår kväll.

Skitbra!!

• Malin_E

provade sevorex igår, och inget spår av smutsigt hår än :)
    Trots att det regnat och varit fuktigt hela dagen. toppen!

• tinulina

Hej!
    jag blir så avundsjuk när jag hör att det har funkat för alla men inte för mig. Jag har tvättat håret tre gånger med svorex och alla tre gånger har det varit så att håret blev smutsig nästa dag. Jag funderar på att inte tvätta med sevorex fler gånger...

• blandlänning

Vad roligt att det kan bli så här! Tänk, snart kanske efterfrågan på Sevorex blir lika stor som på Tamiflu?

Har, innan jag sprang till apoteket provat att försöka tvätta håret mer sällan och har använt spraybalsam istället. Verkar som att det är lite bättre nu i alla fall...

• Malin_E

Nu har det gått 2 dagar, och mitt hår är jätte smutsigt. Vet inte om sevorex gjorde så stor skillnad på mig ändå.
    Men så har det ju varit fuktigt väder, vilket är rena döden för hår.

Så får testa igen :)

• smultronbubbla

Mitt hår blev också fett efter två dagar
    Tvättade då håret med oparfyrmerat schampo (som apoteket tipsade mig om) och efter det blev det fett dagen efter! Tror ni att det blir bättre efter några gånger? Jaja, får testa i alla fall.

• Malin_E

Jo, jag tror att det blir bättre med tiden. Andvänd det oparfymaerad i mellan sevorex tvättarna.
    Försök att inte tvätta håret för ofta. Du kanske kan gå med halv smutsigt hår 1 dag.

Ett tips om du har smutsigt går är att tupera det lite lätt, sen spraya lite hårspray, coh efter en liten stund försiktigt kamma ut det värsta av tupperingen. Det gör att det får lite volym och ser luftigt ut.

/Malin

• smultronbubbla

Malin_E

Jag tvättar håret varanna dag. Står i butik, så jag akn inte ha fett hår, ser så ofräscht ut! Annars hade jag gärna väntat lite. Hoppas det hjälper med Sevorex trots att jag tvättar det så ofta. Det kanske blir bättre med tiden, till slut kanske jag kan tvätta det mer sällan *hoppas*

Får testa tipset med tuperingen annars.

Svar på tråden Hjälp - mitt hår blir fett!