• samebrud

Fixera make-up?

För sisådär sju år sedan blev jag sminkad på salong och då penslade tjejen på något på mina läppar som gjorde att läppstiftet satt som berget. Det smakade UUÄÄÄK och tog en stund innan det torkade, men sedan fanns det ingenting som kunde rubba det. Någon som känner igen detta? Skulle vilja ha tag på den produkten!!

Dessutom berättade en kompis till mig att när hon blev sminkad inför sin studentbal sprayade de något i hela ansiktet som gjorde att make-upen satt jättebra. Känner någon igen det?

Hjälp mig snälla!!!

• Svar på tråden Fixera make-up?
  • Lina PeLi

sorry ingen hjälp.. aldrig hört talas... men du kan väl kanske gå till nån "smink" affär o fråga, eller ring... de måste ju veta...

• samebrud

Ja, jag får nog ringa till något ställe i Gbg eller Stlm eller någon annan större stad. Bor i en liten håla uppe i lappland och här har de EN butik (Domus...) som säljer smink, men de har för det första inte så stort sortiment och jag tror ärligt talat inte att de kan hjälpa mig...

Men tack ändå!

• Min-Ah

Många här på BT tipsar ju om Macs fix spray - nå'nting.
    Har ingen aning om var man kan få tag i det (undrar också för jag vill också fixera min make-up!).

Kanske någon som ser våra inlägg och kan hjälpa oss med den här "magiska" fixeringsspayen" från Mac!!

/ Sofia
  • ika (fd höst05)

Jag har fixeringssprayen från Mac men det är som en spray för ansiktet, och fixerar nog inte så vansinnigt mycket egentligen. Men jag tror att det där supermedlet finns på typ Åhléns och Kicks. Det är som ett lim nästan.

• Min-Ah

Hej, ika!

Oj, som lim, sa du?! Låter lite klibbigt!?
    Så det är inte så bra, då?
    Behöver ju något som fixerar bra och ändå ser naturligt ut och inte lir klibbigt eller blankt...

Vad kostar det ungefär?
    Får kolla om det finns på Åhlens i Kristianstad.

• Min-Ah

Samebrud!

Förlåt att jag lånar din tråd! Har ju samma undringar som du!!

Kram / Sofia

• ika (fd höst05)

Nja, jag tror det torkar. Kalla det "lack" istället då. Först är det flytande,sen lägger det sig som en hinna och låser fast läppstiftet. Det finns nog i flera märken. Jag har bara provat det nån enda gång.

• Min-Ah

Hmm...

Ja, kanske någon annan här på BT vet någon liknande spray av annat märke?!

Tar tacksamt emot alla tips!
  • Min-Ah

Samebrud!

Hoppas mina små "inhopp" i din tråd kanske hjälpt dig lite

Jag bor ju inte heller i Sthlm, Gbg eller Köpenh!
    Verkar som om "allt" bra smink mest finns där, tyvärr! Dumt!

Lycka till!
    / Sofia

Svar på tråden Fixera make-up?