• Min-Ah

Fixera make-up?

Många här på BT tipsar ju om Macs fix spray - nå'nting.
    Har ingen aning om var man kan få tag i det (undrar också för jag vill också fixera min make-up!).

Kanske någon som ser våra inlägg och kan hjälpa oss med den här "magiska" fixeringsspayen" från Mac!!

/ Sofia
  • Min-Ah

Hej, ika!

Oj, som lim, sa du?! Låter lite klibbigt!?
    Så det är inte så bra, då?
    Behöver ju något som fixerar bra och ändå ser naturligt ut och inte lir klibbigt eller blankt...

Vad kostar det ungefär?
    Får kolla om det finns på Åhlens i Kristianstad.

• Min-Ah

Samebrud!

Förlåt att jag lånar din tråd! Har ju samma undringar som du!!

Kram / Sofia

• Min-Ah

Hmm...

Ja, kanske någon annan här på BT vet någon liknande spray av annat märke?!

Tar tacksamt emot alla tips!
  • Min-Ah

Samebrud!

Hoppas mina små "inhopp" i din tråd kanske hjälpt dig lite

Jag bor ju inte heller i Sthlm, Gbg eller Köpenh!
    Verkar som om "allt" bra smink mest finns där, tyvärr! Dumt!

Lycka till!
    / Sofia

• Min-Ah

Samebrud!

Tack, du med!
    Jag skall till stan (Kristianstad) imorgon och kolla in smink!
    Gillar också Lancôme! Har dock inte så stor erfarenhet av någon av dem.
    Många här på BT rekommenderar ju Lancômes vattefasta mascaror (finns tre olika har jag läst på en sight). De lär också ha en vattenfast ögonpenna.

Joe Blasco har också bra (en del vattenfast) makeup, fast dyr, tyvärr!

Vi får väl se om vi får fler tips i den här tråden!

Ha det så bra och lycka till med makeupandet!

• Min-Ah

Fick reda på idag att de inte längre säljer Joe Blasco i Kristianstad!
    Det har ersatts av märkena i.d. och Youngblood...

Fick testa i.d:s puderfoundation idag men blev väldigt besviken! Mina porer syntes tydligare än utan smink och så blev jag jätteblank i hyn efter bara 20 minuter!!
    Funkar inte på mig, det där!

• Min-Ah

Men, är hårspray verkligen bra att ha på hyn i ansiktet?
    Är det inte risk att det blir för "starkt"?

• Min-Ah

Hej, tjejer!

Max factor till läpparna låter ju bra! Kanske värt att testa!

Många rekommenderar ju Lancômes vattefasta mascaror... har inte testat själv ännu, men funderar på att göra det!

Funderar på att testa Lancômes foundation Teint Idole, som sägs vara hållbar (Lär inte smeta av sig så mkt).
    Vi får väl se!

• Min-Ah

Instämmer!
    Starkt luktande är nog ingen bra idé!
    vet ingen just nu på rak arm!

• Min-Ah

Jag får väl experimentera lite till!

Är ju 22 dagar kvar...

Skall försöka hålla ner mängden foundation så mycket som möjligt. Är ju lite rädd att jag "smetar av mig" på brudgum och andra gäster! Lär ju bli "krmkalas" den dagen!
    Är ju lite solbrun nu, så jag behöver (förhoppingsis) inte så mycket "gojs"!

Lycka till med sminkandet!

• Min-Ah

Här nere i söder (Nord östra Skåne) är det (just nu ) mycket och ganska stark sol!

Smörjer in mig i ett tjockt lager solkräm spf 15 (20 på utsatta partier som mun, näsa, kinben etc). varje dag och försöker att inte vistas så mycket i direkt sol...
    Har hyfsat med pigment (är asiat), men det är ju inte bra för någon med för mycket sol!
    Man vill ju inte vara röd som en kräfta (eller flammig och solskadad) på bröllopsdagen, precis!

• Min-Ah

Samebrud!

Åh, stackars liten! Inte lätt med värmen för någon! Hur gammal är din flicka?

Har inga barn (än) men jobbar med barn och ungdomare (är fiollärare på kommunala musikskolan i Östra Göinge kommun).

• Min-Ah

Ungdomar menar jag ju, hi, hi!!!

• Min-Ah

Åh, hallegosingarna! Underbart med ungar! (Kan det möjligen vara därför jag valt läraryrket, hi, hi! )

Ja, jisses vilken födelsedagspresent du fick när hon föddes, tösabiten!!

Så då blir det kombinerat bröllop och dop, då!?

• Min-Ah

Har nu testat Lancômes foundation Teint Idole. Den är mycket bra och sitter många timmar (lät mitt sitta i över 8 timmar. Sedan var jag ju tvungen att gå och lägga mig kl 1.30 inatt. Annars hade det nog suttit bra ytterligare några timmar ) utan att "ändra" sig (förblir matt länge).

Är mycket nöjd!
Svar på tråden Fixera make-up?