• samebrud

Fixera make-up?

För sisådär sju år sedan blev jag sminkad på salong och då penslade tjejen på något på mina läppar som gjorde att läppstiftet satt som berget. Det smakade UUÄÄÄK och tog en stund innan det torkade, men sedan fanns det ingenting som kunde rubba det. Någon som känner igen detta? Skulle vilja ha tag på den produkten!!

Dessutom berättade en kompis till mig att när hon blev sminkad inför sin studentbal sprayade de något i hela ansiktet som gjorde att make-upen satt jättebra. Känner någon igen det?

Hjälp mig snälla!!!

• Svar på tråden Fixera make-up?
  • bröllopsglad

Jag har hört att man ska kunns fixera smink geom att spraya på mineralvatten, har dock inte provat själv. Tycker att det verkar lite otroligt.

• samebrud

Mineralvatten låter intressant... Man kanske känner sig fräschare?

• Min-Ah

Hej, tjejer!

Max factor till läpparna låter ju bra! Kanske värt att testa!

Många rekommenderar ju Lancômes vattefasta mascaror... har inte testat själv ännu, men funderar på att göra det!

Funderar på att testa Lancômes foundation Teint Idole, som sägs vara hållbar (Lär inte smeta av sig så mkt).
    Vi får väl se!

• Vendela & Carolina

Hårspray som ett sista moment i ansiktet fixerar jättebra! Det är ett urgammalt och beprövat DragQueen-knep! :)

• samebrud

Låter som man får satsa på en bra hårspray!

• Vendela & Carolina

Ja, en som inte luktar för mycket kanske! :)

• samebrud

Så... Någon som kan tipsa om en bra och strong hårspray som inte luktar så mycket?

• Min-Ah

Instämmer!
    Starkt luktande är nog ingen bra idé!
    vet ingen just nu på rak arm!

• Anna555

lukten borde väl försvinna hur som helst, borde den inte det?
    Med parfym och annat jox borde det väl vara lugnt.

Om man har spray i ansiktet, finns det risk att man bli svettig UNDER spraylagret då och ser ofräsh ut??
    De som testat, vad blir effekten?

• MissTerris

Jag har inte känt att det blivit ofräscht. Ddet enda som händer är att effekten efter ett par timmar försvagas lite. Då e det bara att ta mer.

Svar på tråden Fixera make-up?