Inlägg från: samebrud |Visa alla inlägg
  • samebrud

Fixera make-up?

För sisådär sju år sedan blev jag sminkad på salong och då penslade tjejen på något på mina läppar som gjorde att läppstiftet satt som berget. Det smakade UUÄÄÄK och tog en stund innan det torkade, men sedan fanns det ingenting som kunde rubba det. Någon som känner igen detta? Skulle vilja ha tag på den produkten!!

Dessutom berättade en kompis till mig att när hon blev sminkad inför sin studentbal sprayade de något i hela ansiktet som gjorde att make-upen satt jättebra. Känner någon igen det?

Hjälp mig snälla!!!

• Svar på tråden Fixera make-up?
  • samebrud

Ja, jag får nog ringa till något ställe i Gbg eller Stlm eller någon annan större stad. Bor i en liten håla uppe i lappland och här har de EN butik (Domus...) som säljer smink, men de har för det första inte så stort sortiment och jag tror ärligt talat inte att de kan hjälpa mig...

Men tack ändå!

• samebrud

Sofia (Min-Ah):

Självklart får du dela tråd med mig!!! Som du säger, vi har ju samma funderingar. Så dela du, det är ju bara kul!

Lyxförpackning och ni andra:
    Får testa den där Make Up Stores "lip-fix". Tack för tipset!!!

Jag skulle bara vilja veta nåt mer om den där sprayen... Undrar om det var den där sprayen från Mac som de använde på min kompis...?
    Måste fråga henne igen!

Har ni fler make-up tips? Jag kommer köpa sminket själv och undrar vilka märken ni gillar/rekommenderar. Själv gillar jag märken som Helena Rubenstein, Lancôme och Clinique, m fl.

Kramar på er alla ute i bröllopsvimlet!

• samebrud

Sofia (igen)

Tack och lycka till du med!

• samebrud

Ska nog följa ditt exempel, Anna555, och prova Max Factor... Är ju värt att testa, är dock i vanliga fall ingen fan av MF...

Hårspray - Kan tänka mig att prova. Jag tror inte ansiktet tar så hemskt mycket skada av en gång. Ska iaf testa innan och se hur det fungerar.

Vet någon om Helena Rubenstein har någon bra vattenfast mascara? Eller kanske någon har tips om något annat märke? Tycker alltid det är svårt att hitta en mascara som passar mig. Jag vill ha separerade och långa ögonfransar. Inget klet, inga klumpar, inga flagor, inga tjocka fransar... Kräsen? JA! Var nära att köpa Helena Rubensteins Spectacular Mascara, men är den vattenfast? Bekanta till mig ska nämligen utomlands och den fanns i "Taxfree"-katalogen...

• samebrud

Mineralvatten låter intressant... Man kanske känner sig fräschare?

• samebrud

Låter som man får satsa på en bra hårspray!

• samebrud

Så... Någon som kan tipsa om en bra och strong hårspray som inte luktar så mycket?

• samebrud

Tack för alla råd och tips! Jag kan lova att jag känner mig lugnare nu. Tror att spacklet kommer sitta där det ska. Man kanske satsar på både primer under och hårspray ovanpå...

Äntligen har sommaren kommit hit upp till norra lappland , och man kanske skulle ta och sminka upp sig någondag och testa hur sminket sitter efter en dag i sol...?

• samebrud

Ja, man får väl ta det lite lugnt i solen. Förhoppningsvis är inte vår sol så energisk här uppe i september... Och dessutom har kanske solbrännan satt sig så man inte behöver så mycket, som du sa Min-Ah.

• samebrud

BlaBla:
    Om du hittar det där pudret kan du väl meddela oss här var man kan få tag på det? Det vore snällt!

För övrigt kan jag meddela att värmen och solskenet håller i sig här uppe i norr. Hur är det för er i söder?

• samebrud

Samma här. Smörjer med solskydd flera flera gånger om dagen nu när det är så soligt och vackert och VARMT!!! Underbart med sommar, men min lilla dotter har det varmt och svettigt... Stackare där!

• samebrud

Tösen är snart tio månader. Hon kommer fylla 1 år dagen efter vårt bröllop och hennes dop... Hon föddes på min födelsedag, så vi får fira hela fyra högtider på två dagar! Kommer nog aldrig få en lika vacker, fin, underbar, häftig, söt och tuff "födelsedagspresent" någonsin mer!

• samebrud

Jajamen! Det är lika bra att köra båda samtidigt. Det drog ut på tiden vad gäller dopet, i vanliga fall är väl barnen kring 3-4 månader när de döps. Men för oss drog det ut på tiden...

• samebrud

Min-Ah

Nu när jag läste mitt förra inlägg inser jag att jag antingen var trött eller helt enkelt i andra tankar... Det verkade skumt iaf... :-/

Anledningarna till att dopet dröjt är flera, ingen präst eller ingen kyrka när vi velat, föräldrarna bortresta, faddrarna bortresta, min M2B's söner har inte kunnat komma... Listan kan göras lång. När så han friade (den 18 maj i år), tänkte vi att har det dröjt så här länge med dopet gör det nog inget att hon hinner bli ett år också...

Angående foundations
    Om jag minns rätt har jag haft Lancômes Teint Idole tidigare, känner liksom igen det... Nu har jag haft en av Cliniques foundations som jag har varit rätt nöjd med (täcker bra, sitter bra, känns knappt), men efter ett tag insåg jag att jag blev KRITVIT i ansiktet på foton. Märktes dock inte live... Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska använda framöver. Nu under sommaren använder jag inte så mycket smink överhuvudtaget, men jag ska ta och prova lite olika...

Börjar det inte närma sig tiden för ert bröllop? Hur går det med planeringen? Nerverna? Själv blir jag nervös bara av att tänka på allt jag INTE gjort ännu... Puh!!!

Ska kolla upp den där sprayen från MakeUpStore....! Tack för tipset!

Svar på tråden Fixera make-up?