• feb05

Februari 2005

Hej!

Jag är en av de som ska gifta mig i februari nästa år. Nu undrar jag om det finns andra här som ska göra likadant? Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Svar på tråden Februari 2005
  • feb05

Vi har valt kartong med lite tjockare papper ca 120g...Vi ska börja lite på inbjudningskorten den här veckan. Har en del utländska gäster som vi känner att vi behöver bjuda tidigare eftersom de kanske måste boka resa och annat...

• Februaribruden

Vi har också gäster från utlandet så det är väl dags att börja fixa med korten. Det krävs ju lite pyssel också. Hittade ni kartongen i Pandurokatalogen?

• feb05

Nej...det blev så att vi handlade just kartongen hos Bokia...har även sett att Akademibokhandeln har bra sortiment. Men allt annat har vi köpt från Panduro och Slöjddetaljer...

• Februaribruden

Slöjddetaljer? Är det någon kejda som finns rikstäckande eller på internet? Har aldrig hört talas om det tidigare.

• feb05

Kan inte ge dig länken här p g a filtret om om du söker via Google så hittar du dem. De är lika stora - om än inte större - som Panduro. De säljer mycket material till bland annat skolor och förskolor...

• agnelia

*testar*
    slojddetaljer.se
    Det går också att beställa hem deras katalog via nätet.

Ett tips... Det kan _verkligen_ löna sig att jämföra priser mellan t ex Slöjddetaljer och Panduro!

• feb05

Fast den adressen är inte rätt...det ska vara bindestreck mellan slojd och detaljer...

• agnelia

T ex jämförde jag ett pris(innan jag beställde!) på värmepistol/varmfön till embossing... Det skiljde 130 kr på exakt samma vara!!

En härlig katalog att sitta och bläddra i! Blir rejält pysselsugen!!

• feb05

Håller helt med!
    Vi hade dock förmånen att vara nere i Skara-trakten i somras och kunde då besöka själva butiken...

• agnelia

Kul! Blev det några inköp?

• feb05

Japp, en hel del...lite saker till bordsdekorationer, färg, glanspapper etc.

Vi har bara så lite tid att hinna med allt pyssel...ska vara borta hela kommande helgen och även nästa helg...

• agnelia

Mm... tiden går så fort!! Kan knappt fatta att det snart är oktober!

Fick lite gjort den gångna helgen iaf.
    Vi var och tittade på frock coats i E-tuna i lördags och besökte guldsmeden i fredags.

• Februaribruden

Tack för webadressen till Slöjddetaljer. Ska genast beställa deras katalog.

• Miranda

Vi har bestämt oss för ett mörkblått papper till trycksakerna. Det finns i en tjockare variant på Bokia, och en tunnare på Akademibokhandeln. Den tunna kostar ca 1/4 av vad den tjocka gör, så den tjocka använder vi enbart till inbjudan o tackkort, den tunna till festprogramsutsida, kyrkoprogram, kuvert (som jag syr själv). Som kontrast till det blå har vi silverpapper, silverstämpel, silvertråd. Allt det "silvriga" är beställt från antingen panduro eller slöjddetaljer. Nackdelen med slöjddetaljer är att de har en ganska hög fraktavgift, så det kan vara klokt att slå sig ihop med någon i beställningen!

Panduro har förresten mega-rea nu!!!

• feb05

Tusen tack!
    Har själv vart inne och kollat lite. Tänk vad mycket man vill beställa...

Svar på tråden Februari 2005