Februari 2005
Hej!
Jag är en av de som ska gifta mig i februari nästa år. Nu undrar jag om det finns andra här som ska göra likadant? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Hej!
Jag är en av de som ska gifta mig i februari nästa år. Nu undrar jag om det finns andra här som ska göra likadant? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Har ni något färgtema? Vi har beslutat oss för mörkblått, silver och vitt. Har hittat material till inbjudningarna, och det känns kanon!
Inbjudningarna blir i mörkblått och silver. Dukningen blir´i alla tre färgerna. Kopplar dukningen till marint tema, eftersom vi båda älskar havet. Exempelvis har vi snäckor som placeringskort och pärlor/silvertråd som servettringar.
Hejsan februaribrudar!
Nu är vi också inbokade i februari, den 5:e närmare bestämt. vi fick hela kyrkan bokad för oss, så om vi tycker om samlingssalen så har vi festen där. Annars är vi nog ganska lugna på planeringsfronten. Jag kikar på klänningar och vi har funderat på hur vi kan ordna maten. Fotograf, hår och smink är också kvar att bokas.
cinnamon,
kanske har skrivit i ngn annan tråd till dig, men med risk för att upprepa mig:
Kul att vi gifter oss på samma dag!
Då hoppas vi väl på snö i massor
Hej alla lyckliga februari-brudar!
Jag ska gifta mig i januari, så jag hör väl inte riktigt till erat gäng, men ganska nära
Jag bara undrar hur det går med erat klänningsletande? Allt annat verkar vara ganska lungt tycker jag eftersom man har ganska lite konkurrens från andra brudar. Men i dom affärer jag varit och kollat på klänningar är det helt öde. Och dom säger att dom inte får in något heller förrän i december. Jag är inte säker på att jag vågar vänta så länge!!!
Jag har köpt en klänning från en uthyrningsfirma...den ska dock sys om lite först...Håller med om att utbudet är lite tunt...men till mig sa de att de får in nya i oktober efter mässorna...
Var bor du nånstans?
Vårt färgtema är rött och silver...
Hej på er alla!
Vad roligt att höra att det är några fler som bestämt sig för att gifta sig i februari. Många jag har pratat med tycker att det är lite konstigt fast å andra sidan finns det de som tycker det är romantiskt. För vår del känns det bara så perfekt. Bor i norra Sverige och hoppas på mycket snö då. Tänk kombinationen snö, mörkret ute och alla tända ljus inomhus.
Vi har väl kommit en hel del i våran planering. Kyrka, präst, festlokal är bokad. Klänning köpt och klädsel till min blivande man är bokad. Tyvärr har vi lite problem med att hitta klänning till min tärna. Skulle vilja ha en som går i mörkgrönt men det mesta som verkar finnas är pastellfärgat (inget för mig). Dessutom bor vi 50 mil ifrån varandra så det gör ju inte det hela lättare.
Har börjat så smått att fundera på inbjudninskorten och blir lite stressad när jag hör att ni ska skicka ut dem redan i slutet av oktober...Hade själv tänkt mig i början av december men det är kanske för sent?!?
Oj råkade skicka det innan jag var färdig...
Tänkte passa på och höra om det är någon som har tips på inbjudningar att göra själva? Vart hittar man tex papper av rätt kvalitet (lite tjockar).
Föreslår att du tittar hos Panduro och Slöjdetaljer...de har fina papper att göra kort av...
Anledningen till att vi skickar ut så pass tidigt är att vi inte vill att injudningarna ska komma bort bland alla julkort och allt julstök...
Vilket datum gifter ni er?
Kolla även på bokhandlar som t ex Akademibokhandeln och Bokia!
/feb06
Vi gifter oss den 26/2.
Jo jag har också tänkt på det där med att man bör skicka dem innan allt julstök kommer igång. Får nog sätta lite fart...
Har Pandurokatalogen hemma men jag tycker det är så svårt att veta exakt hur färgerna ser ut i verkligheten. Hur tjock bör papperet vara för att funka som ett kort?
Va på akademibokhandeln igår men hittade inget av intresse. Inget som var riktigt riktigt bra.