Februari 2005
Hej!
Jag är en av de som ska gifta mig i februari nästa år. Nu undrar jag om det finns andra här som ska göra likadant? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Hej!
Jag är en av de som ska gifta mig i februari nästa år. Nu undrar jag om det finns andra här som ska göra likadant? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Vi har valt en kombinationsresa med 1v i Krabi och 1v på Koh Lanta. Vi tänker göra lite djungelutfärder, rida på elefant, gå thailändsk matlagningskurs, snorkla etc. Dessutom ska vi ta det lugnt och bara vara! Tror att man behöver sånt efter all planering kring bröllopet. Det är liksom bra att varva ner litegrann...
Vi har ingångsmarsch klar. Utgångsmarschen är inte bestämd, men vi har lite olika idéer...
Psalmer har vi också lite förslag på, men inget bestämt än. Däremot vet vi att min lillasyster kommer spela piano i kyrkan.
Ni då?
Psalmerna är klara. En vinterpsalm och en av vigselpsalmerna. Som solosånger tror jag att vi skall ha För alltid (Sara Löfgren) och From this moment (Shania Twain) + ev en version av välsignelsen (ist för att prästen läser den).
Ingång blir förmodligen en traditionell. Utgång vill vi helst ha två fioler som spelar något glatt. De får isf gå före oss ut ur kyrkan, stanna innan ytterdörrarna, på var sin sida, och spela tills kyrkan är tom på folk. Vilket stycke har jag dock ingen koll på alls. Har funderat på "roliga" låtar, men kommer inte på ngn! Ville ha "Mitt i ett äventyr" med Carola tidigare, för texten passar så bra, men så hade en kompis den på sitt bröllop i somras, och då är det ju inte så kul att ta samma Fast jag ändrar mig hela tiden! "En helt ny värld" är oxå fin!
Alltså, nu blev det lite märkligt. De "roliga" låtarna skulle isf givetvis inte spelas på fiol där får det bli något folkmusikaktigt!
Nu såg jag er resa oxå Låter härligt! Kul att kombinera lite olika aktiviteter med att slappa! För visst, det håller jag verkligen med om att man behöver! Ni lär väl få betydligt varmare än vi oxå, o då orkar man inte så mkt!
Värme var en förutsättning för oss... Jag vill ha det varmt och skönt på vår resa...
Vi försöker blanda lite av hans härkomst (Jämtland) med min (Västmanland) i vår musikval...detta går även igen i maten under kvällen..
Jag håller tummarna för att vi oxå får det varmt o gott! på dagarna kan temperaturerna gå upp mot 30 grader. Det är på kvällarna/nätterna som det sjunker till 10-15 grader. I öknen kan det visst vara nollgradigt. Får ta med en x-tra tröja om vi äter ute sent
Ni får väl värma varandra!!!
Hur har ni det annars...lever ni svenssonliv med volvo, villa och hund?
Några barn?
Ja, värma varann lär visst vara en del av sysselsättningen på en bröllopsresa
Svenssonliv lever vi inte, än i alla fall. Jag jobbar, sambon studerar i ytterligare två år. Vi bor i en trea i centrala Jkpg. Är 27 år båda två. Inga barn, men kompisar börjar få "smått" till höger o vänster, så ibland blir man lite sugen på egna!
Själv då? Vem är du?
Både jag och sambon jobbar...
Har inga barn än då vi helst vill gifta oss först.
Letar hus för tillfället...Blir dock ingen Volvo för oss...