• feb05

Februari 2005

Hej!

Jag är en av de som ska gifta mig i februari nästa år. Nu undrar jag om det finns andra här som ska göra likadant? Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Svar på tråden Februari 2005
  • vinterstjärna

Hmmm, jag ska också gifta mig i februari men inser, när jag läser era inlägg att jag ligger lite efter i planeringen !
    Vi har hittat lokal, tror vi! Har prel.bokat en som vi troligtvis kommer använda. Klänning har jag hittat en som jag tänker köpa, tror jag. Ingen är underrättad, förutom mina systrar som skall vara tärnor. Mat, vi lagar allt själva, meny ? Dricka, inhandlat i Tallin. Bukett, kommer jag nog göra själv. Inbjudningar, vet jag hur de skall se ut. Dekoration, här vet jag någotsånär. Bröllopsresa, ehh, inget bokat. Musik, vet ej... and so it goes! Fast det är kul att läsa allas inlägg och bekymmer. Antar att jag borde skynda på! Nåja.

• feb05

Du har väl tid på dig!! Har ni bokat kyrka? Det är ju sånt man brukar behöva vara ute i god tid för att få...

• Miranda

feb05,

KUL med något annorlunda! Skall din blivande vara matchande klädd i något tidstypiskt?

vinterstjärna,

mycket är planerat i huvudet, men sen gäller det att omsätta i praktiken oxå... dit har vi inte heller kommit!

• feb05

Nja...klänningen är visserligen lite rokokoig, men det är ingen stil vi har valt. M2b ska troligtvis ha frack...Stilen på vårt bröllop är annars mörk kostym...

• vinterstjärna

Feb05: vi skall gifta oss borgerligt i en lada klockan fem på kvällen då det förhoppninsvis är mörkt och kallt med en massa ljus och mystisk mysik . Så nån kyrka behöver vi inte oroa oss för att hitta! Dock marschaller, ljus och stora tomtebloss till alla!

Miranda: Jo, nog har jag det mesta klart. (välkomstdrink ute på gården vid sprakande eld blir varm choklad med rom. Tema blir "Tradition" som kommer gå genom inbjudningskort (av tapet modell gammal), mat från olika tider, klänning second hand från 1940 och så olika seder från utlandet då vi bott fem år utomlands och har en del vänner runt omkring ifrån.

Så, jag är inte så orolig egentligen...

• feb05

Vad spännande vinterstjärna!! Låter som ni har kommit rätt långt i alla fall!

Dessutom är det ju ganska lång tid kvar...

Ska ni andra åka på bröllopsresa direkt?

• Miranda

Vinterstjärna,

Mysigt, mysigt! Var hittar du stora tomtebloss? Har kollat runt lite utan att få napp...

Wow, det är verkligen det som kommer att "göra" vinterbröllopen - alla ljus i olika former. Mmmm, kommer att bli härligt!

Feb05,

vi åker den 10 februari. Ville åkt tidigare, men var sent ute att boka och då var det mycket som var slutsålt. Fast i o med att vi väntar lite, så får vi precis som vi vill!

• feb05

Vi åker den 14:e...två veckor i Thailand blir det. Vart far ni?

• Miranda

Thailand låter super!

Vi gör vår drömresa till Egypten i två veckor. Älskar deras historia och kultur. Skulle nog bli rastlösa av att ha enbart sol o bad i två veckor, vi vill vara lite aktiva oxå. Vi har valt en kryssning på Nilen första veckan, då blir det sevärdheter på löpande band, men även slappa vid poolen och njuta god mat. Sedan en vecka på lyxhotell i ElGouna vid Röda Havet. Blir mycket tid för att dyka (som sambon älskar) samt ridturer på stranden (som är lite mer min stil) Kommer även att göra en dagsutflykt till Kairo - pyramiderna är ju nästan ett måste...

Blir en dyr historia, men så har vi sparat länge oxå, för att inte behöva spara in på något när vi väl är där. I vanliga fall när vi är ute så "backpackar" vi oss fram, så det här blir annorlunda. Inte säkert att vi gillar det bättre, men visst lockar lyxen!

Vart i Thailand åker ni?

• Miranda

Har ni förresten funderat över vigseln ännu? Sånger, psalmer, texter? Vi håller på för fullt, men det är lite svårt att bestämma sig...

Svar på tråden Februari 2005