• Erica2­7
    Äldre 12 Aug 15:29
    127470 visningar
    41 svar
    41
    127470

    Analsex?!?

    Hade ett samtal med några äldre kvinnor på jobbet i dag (jag är 27, de är runt 50) och då började vi med anledning av en artikel diskutera analsex. Mina arbetskamrater kunde inte förstå hur jag 1) kunde gå med på det och 2) hur jag kunde älska att ha det.
    Är det jag som är speciell eller finns det fler som verkligen njuuuter av att få den "där bak"?

  • Svar på tråden Analsex?!?
  • Erica2­7
    Äldre 13 Aug 14:03
    #0

    Till Marian

    Ett mkt klokt inlägg. Visst tror jag att killar kan tjata - men hos oss är det snarare tvärtom... Eller: Ingen tjatar. Ingen tjatar någonsin i vårt sexliv om något eftersom vi båda är openminded och villiga att testa saker. Om en av oss tänder/gillar något - ja, då kan ju faktiskt den andra åtminstone prova detta. Sedan kan man "utvärdera" det. Så resonerar vi i alla fall.

  • Giovan­na
    Äldre 15 Aug 00:10
    #0

    Har precis haft min första erfarenhet av analsex, och jag måste säga att det var väldigt skönt. Visst gjorde det lite ont i början tills jag vande mig, men det är en väldigt erogen zon och om killen tar det lugnt så är det inte så farligt. Tycker att det är synd att det finns så mycket fördomar, varför inte pröva något nytt som kan ge njutning och förhöja sexlivet?

    Lycka till!

  • skalma­n531
    Äldre 15 Aug 08:56
    #0

    Hej måste bara få säga några ord om detta då jag har utbildnig inom inkontinens-alltså att kissa/bajsa på sig.

    Det är faktiskt väldigt många som har anal sex som får problem så småningom och blir avförings inkontinenta.Inte kul.
    Expertisen på ändtarm osv tycker ej att man ska ha anlsex pga av att det är stor risk för detta.

    Det är ju så att ytterst i ändtarmen sitter en sfinkter alltså en muskel som är ihopdragen för att vi inte ska "bajsa på oss". Den öppnas när vi är på toaletten o avföringen ska ut.

    Det är en helt annan sak att få den att öppna sig för att något ska IN där, blir liksom helt fel för sfinktern.

    Ja visst, vill man ha analsex så är det ju upp till var o en. Men var då jätte noga med att verkligen smörja o försiktigt töja ut sfinktern först.Gärna använda kondom pga att det som sagt är massor av bakterier...

    Sen tycker jag man ska känna till den risk som är med avförings inkontinens.
    Jag har träffat flera av dessa o de har det inte kul.Många har inte vetat om risken med att bli inkontinent. Är ju ofta väldigt "skämmigt" också tycker de vilket ofta gör att det dröjer innan de söker hjälp. Dessutom inte alltid så lätt att bli av med problemet.Många får ha en "propp" där bak för att förhindra läckage. INTE kul....

  • EmmaPe­mma
    Äldre 15 Aug 09:52
    #0

    Det är väl INTE konstigt att det finns "fördomar" mot analsex - med tanke på att det är skadligt.

    skalman531:
    mkt bra inlägg!!

  • Xite
    Äldre 15 Aug 10:47
    #0

    Läs RFSUs analsexskola, så vet ni hur ni ska göra utan att riskera något.
    Det är inte skadligt om man gör rätt.

  • sweden
    Äldre 15 Aug 18:22
    #0

    slicka bak fy vad äcklig!!! visste ni inte att det kommer "bajs" ut, undrar hur ser penisen ut efter ni har haft analsex, kanske brun. Man kan nog aldrig duscha sig fresh där bak , hur??? ska man tvåla in i andtarmen med tvål, lycka till!!!

  • Bonni
    Äldre 16 Aug 02:35
    #0

    Enligt RFSU och den sexolog som vi har kopplad till vårt företag så är analsex inte skadligt så till vida att man använder glidmedel, är försiktig vid inträngandet och är helt överens om att man vill ha analsex. Att risken för inkontinens skulle öka har jag inte hört av varken RFSU eller vår sexolog så till vida att man följer de råd som står ovan. Använder man däremot inte glidmedel eller med våld för in något analt så kan självklart muskeln skadas.

    Oralsex analt är väl inte värre än vanligt oralsex då man använder munnen vid urinröret. Att droppar av urin sipprar ut obemärkt vid upphetsning är relativt vanligt och den första klara vätska som kommer ur penisen är en urränsning där bla. rester av urin följer med ut. Detta verkar ju de flesta av oss inte ha något som helst problem med vilket är lite märkligt då så många tycker att det är jätte vidrigt att slicka sin partner analt.

    Håller man bara en god hygien så är det absolut inga problem med analsex och det krävs absolut inte en intvålning av hela ändtarmen. Är man inte bajsnödig när man har analsex så är chansen att det hamnar avföring på penis minemal.

    Det finns så otroligt många fördomar rörande analsex viket är tråkigt eftersom det är något som väldigt många både kvinnor och män njuter av.

    Vill man inte prova så är det ju bara att låta bli, men jag gillar inte när man har en massa åsikter som inte är underbygda av något annat än fördomar.

  • Johann­a = en lat kock
    Äldre 16 Aug 06:35
    #0

    skillnaden är att urin är mer eller mindre sterilt...

    faeces innehåller enorma mängder bakterier - och väldigt många som är sjukdomsalstrande om man får i sej dom "fel" väg

  • Bonni
    Äldre 17 Aug 01:43
    #0

    Johanna=enlatkock: självklart är det så, men sköter man sin hygien så är inte heller oralsex analt något problem.

  • Tue 22 Nov 2022 07:26
    #40
    +1

    Sexdejting på nätet - https://hespac.com/sexdatingse.htm Har träffat många kvinnor och även par via sexdatingsiter men, det är helt klart kvinnornas marknad. Har du som man en profil som tydligt uttrycker att du har något att erbjuda annat än "kåt och vill knulla" i både bra bilder och text så nog hittar de dig.

  • Sat 26 Nov 2022 02:28
    #41

    Jag trodde detta var en bröllopssida.

Svar på tråden Analsex?!?