• Brudzilla

Bröllopstorget - Biverkningar!

Hjälp,nu är jag illa ute...Många inlägg här på BT handlar om att BT faktiskt är beroendeframkallande.
    Själv upptäckte jag just att det inte bara är beroendefarnkallande utan också medför vissa biverkningar!

Kanske är det dags att införa en stödgrupp(alt avvänjningstråd?) för beroende?
    Vetinte riktigt hur jag ska uttrycka mig men här är vad som hänt mig...:

* Alla långa bantningstrådar!!
    Symtom: oro,overklighetskänslor

*Bröllopsforumet går Så SNABBT!Jag hinner inte med att hänga med i tempot.
    Symtom: yrsel,överansträngda ögon,kramp,overklighetskänslor

*Tråden" Tips för att spara pengar" innehåller så mycket " catfight" tendenser och hårda uttryck att jag både vill och inte vill vara med och "slåss".
    Symtom: förvirrning,maktlöshet,ilska,förvåning

*Tråden " Äntligen tillbaka efter övergreppen" får mig att gråta
    Symtom: sorg,nedstämdhet,ilska,stolthet

*Tråden" nattugglor, se hit!" får mig att också vilja vara en uggla
    Symtom: utanförskap,avund

Tråden " tre i sängen" gör mig upphetsad!
    Symtom:overklighetskänslor,förvirrning,identitetskris

Tråden " hur gamla är ni" får mig att känna mig gammal.
    Symtom:overklighetskänslor

Tråden " Min man tittar på porr när jag sover" är så lång att när jag tillslut läst alla intelligenta inlägg är så engagerad men helt fysiskt slut samt så trött mentalt att jag inte ORKAR skriva ett eget inlägg!
    Symtom: utmattning,överengagerad,yrsel, värk i muskler och leder.

Tråden "hur gay är du?"
    Symtom: Förvirrning,overklighetskänslor,ont i magen (av för mykcet skratt),ifrågasättande av min egen sexualitet.

Är det någon annan som upplevt något liknande??? eller har några bra råd???

dela med er av era erfarenheter, snälla!

Brudzilla

• Svar på tråden Bröllopstorget - Biverkningar!
  • nano

Hepp...Jag är inte ens förlovad, och jag hänger ändå här...Det kan man kalla beroende. Kanske borde passa på att ge mig av medan jag fortfarande kan.

• Xena

Vad skönt, jag är inte ensam om att inte vara förlovad och ändå vara här. Började undra om jag var knäpp.

Puuuh

• Brudzilla

Nano och Xena- ni är inte knäppa, ni är "bara" BT- beroende, välkommen!

Jag är gift,skild,har ny pojkvän iof men inte ett nytt bröllop så långt ögat når.

Så nu kan ni sluta oroa er

• NYCsvensk

jag tror att jag har fatt en till biverkning, trad-blindhet.

Har skrivit i sa manga nu att jag inte ens ser nar de flyttas upp bland mina favoriter!! Hur har jag annars kunnat missa den har traden !!!!!

Aker till Sverige pa mandag och tror att jag inte kommer ha tid att ga online da, sa det blir val ett lite patvingat avbrott i surfandet. Gifter mig snart, (det ar ju darfor ajg aker till Sverige!!), men vill inte sluta surfa for det.

Under sommaren sa ar mitt jobb totalt meningslost. Jobbar pa forskarinstitution, och de har typ sommarlov till september. Jag skulle somna om jag inte kunde sitta har och lasa om viktiga saker dagarna i anda. Har dock borjat surfa nar jag kommer hem med. Sambon borjar nog kanna sig ensam framfor TV:n.

Oh well, what is a girl to do???

• lovina

Jag heter Lovina och har varit grovt Bt-beroende i ca 1½ år..
    Igår fick jag hem en fet smaskig el räkning ni vet då förstås varför:(
    BT från ca 7:00-23:00 sant men tragiskt! (har varit arbetssökande i 9 månader har därför haft tid över)
    Så jag har då verkligen fått rejäla biverkningar!!!
    Jag vill bara gråta:(

• Freja

Hej. Jag heter Freja och jag är BT:ist. Många av er känner säkert redan till mig.
    Min avvänjningsterapeut (maken) hävdar bestämt att man måste bryta helt med det beroende man har, det går inte att sakta vänja sig av med.
    I det fallet lynchar jag honom helt.
    Känns emellertid skönt att veta att jag inte är ensam om denna förtärande drog.
    När jag går genom stan med mina violett-transperanta ögonlock som egentligen borde varit solbrända om det inte vore för BT...
    ...så känns det bra att veta att det finns fler som ser ut som jag och som i princip aldrig mer kommer att se solljuset igen.

Ask not what BT can do for you, but what you can do for BT!

/F :) (Förtydligar: Maken har egentligen inga som helt åsikter om mitt BT-beroende och jag har, tro det eller ej, faktiskt några fräknar på näsan) :)

• Divan

Hej alla!

Har varit borta i en vecka. Utan någon kommunikation med omvärlden, endast min mobil. Har en massa nyheter jag måste plugga in. Vad gör man när man kommer hem då. Jo packar upp, sätter på tvättmaskinen och sen sätter jag på datan. Kollar först igenom mina 14 mail, vara hälften reklam, sen killar man in här på BT, vad har jag missat? Men just nu verkar det lugnt här på forumet. Semester tider....... jupp men nu kan jag iallafall titta in varje dag, kanske 2 ggr om dagen.. Beror på solen. Ja ja, nu har jag kollat igenom allt och skrivit av mig lite. Vi ses väl i nån diskussion. :)

• Brudzilla

Hej alla BT- beroende!
    Nu åker Brudzilla på semester och jag ska inte inte besöka BT en enda gång på 3 veckor,näääääääääää....Jag kan,jag kan,jag kan...ja men en gång är väl ingen gång..jamenar jag BEHÖVER ju inte...

kram på er alla!!!
    Brudzilla

• Kräftan

Nu är det hej då för mig! Om några timmar börjar min semester & mitt nya liv utan BT, snyft .

Tänkte först att jag kunde hänga kvar här på Debattforumet men vet hur det blir, får "jobba över" på kvällarna för att jag varit här alldeles för mkt på dagarna. Skäms!

Kanske kan jag kika in på Familjeliv om det blir något barn framöver ........

• Brudzilla

Såg att några började ifrågasätta sitt BT användande...välkommen, ni är inte ensamma...även om jag själv ligger lite lågt just nu

kram
    Brudzilla

• Kräftan

Äh, lika bra att erkänna - JAG ÄR FAST! Beroende av BT! Kunde inte hålla mig efter semester.... . Hur ska detta sluta?

• Jennifer E

Jag är helfast, det erkände jag tidigt i tråden men jag har inget problem med det. Tror jag. Nä, jag är faktiskt nöjd över att hänga på BT! Visst kunde det vara lämpligt att ägna liiite mindre tid åt det men äh.

Jennifer loves BT.

BT loves Jennifer.

Brudzilla, kul och skönt att höra ifrån dig! Måste genast kolla om du skrivit ngt i den andra tråden!

• madelyn

Här är en till som är fast!
    Vad härligt det ska bli när dagen kommer då man faktiskt har anledning att vara här- typ när man ska planera bröllop!
    Tills dess surfar jag runt här på BT och suktar med i andras härliga bröllopsbestyr!

• Jennifer E

Den här tråden stängs om bara några dagar förresten!

• Brudzilla

Jennifer E, var för det??
    Hur vet du det?

Den har ju fyllt sitt syfte och ämnet verkar ju vara intressant eftersom det ständigt kommer upp liknande frågor...

Och let´s face it BT ÄR ju beroendeframkallande
    För mig har det ju t o m varit livsavgörande...

kram!

• Carmencita

Jag ska inte sitta på BT
    Jag ska sy gardiner
    Jag ska inte sitta på BT
    Jag ska sy gardiner
    Jag ska inte sitta på BT
    Jag ska sy gardiner
    Jag ska inte sitta på BT
    Jag ska sy gardiner

• Carmencita

Nähä, det hjälpte inte

• Jennifer E

Carmencita

Brudzilla, en tråd stängs tre månader efter att den startades. Tyvärr!

Antar att jag förstår vad du menar med livsavgörande och om det är som jag tror så känns det verkligen underbart att ha varit till lite hjälp. Även skönt att veta att man antagligen kan vänta sig den hjälpen själv om allt skiter sig en dag!

Svar på tråden Bröllopstorget - Biverkningar!