• Brudzilla

Bröllopstorget - Biverkningar!

Hjälp,nu är jag illa ute...Många inlägg här på BT handlar om att BT faktiskt är beroendeframkallande.
    Själv upptäckte jag just att det inte bara är beroendefarnkallande utan också medför vissa biverkningar!

Kanske är det dags att införa en stödgrupp(alt avvänjningstråd?) för beroende?
    Vetinte riktigt hur jag ska uttrycka mig men här är vad som hänt mig...:

* Alla långa bantningstrådar!!
    Symtom: oro,overklighetskänslor

*Bröllopsforumet går Så SNABBT!Jag hinner inte med att hänga med i tempot.
    Symtom: yrsel,överansträngda ögon,kramp,overklighetskänslor

*Tråden" Tips för att spara pengar" innehåller så mycket " catfight" tendenser och hårda uttryck att jag både vill och inte vill vara med och "slåss".
    Symtom: förvirrning,maktlöshet,ilska,förvåning

*Tråden " Äntligen tillbaka efter övergreppen" får mig att gråta
    Symtom: sorg,nedstämdhet,ilska,stolthet

*Tråden" nattugglor, se hit!" får mig att också vilja vara en uggla
    Symtom: utanförskap,avund

Tråden " tre i sängen" gör mig upphetsad!
    Symtom:overklighetskänslor,förvirrning,identitetskris

Tråden " hur gamla är ni" får mig att känna mig gammal.
    Symtom:overklighetskänslor

Tråden " Min man tittar på porr när jag sover" är så lång att när jag tillslut läst alla intelligenta inlägg är så engagerad men helt fysiskt slut samt så trött mentalt att jag inte ORKAR skriva ett eget inlägg!
    Symtom: utmattning,överengagerad,yrsel, värk i muskler och leder.

Tråden "hur gay är du?"
    Symtom: Förvirrning,overklighetskänslor,ont i magen (av för mykcet skratt),ifrågasättande av min egen sexualitet.

Är det någon annan som upplevt något liknande??? eller har några bra råd???

dela med er av era erfarenheter, snälla!

Brudzilla

• Svar på tråden Bröllopstorget - Biverkningar!
  • Brudzilla

Brudzilla här...igen

Kul att så många gillar tråden!
    Ni får mig att känna mig NORMAL, hahaha
    idag är jag arg och besviken så jag tänker leta upp gnäll-tråden och avreagera mig!

Har märkt att vi "bara" tills nu är ca 16 stycken som erkänt vårt beroende...
    så till alla nya användare- sluta nu innan det är försent!!!
    Och till er som lever i förnekelse- vi FINNS här när ni också gått ner er i fördärvet, vi har också varit i er situation...
    och till er som ännu INTE är beroende- grattis, may the force be with you!

NYCsvensk & Dea - håller med mycket i era inlägg att vara politiskt korrekt kan vara enomt tråkigt ibland, framförallt om det gränsar till falskhet.
    Ibland måste man ha liite humor också, livet blir så jobbigt annars.
    Jamenar till och med GUD har ju humor, eller varför skapade han i så fall mannen???!!! HAHAHAHAHAHA förlåt , kunde inte låta bli...hihihi
    Undrar förresten vad Gud tycker om amnning i kyrkan

MEN det vore hemsk trist om denna tråd som många andra utvecklades till ännu en för personliga påhopp och liknande.
    Här är vi beroende av BT och delar med oss/stöttar varandra i vårt beroende,peace!

*går med arga steg mot gnäll-tråden*

• Krich

Återställare efter semestern...

Kom hem från en vecka i London i morse, dödströtta efter för mycket av allt. Hubben sover fortfarande men jag fick abstinens och var tvungen att gå upp för att få en återställare

Eller ta ett återfall som det visst heter i AA kretsat.

Utan BT i en vecka har jag börjat prata men folk om vårt bröllop som om de var andra BT användare... Öppna avslut alltid med utrymme för tillägg.

//K

• Carmencita

Tralalalalalala *glad* !!!

Har sedan några veckor varit lite orolig för hur det ska gå med BT:andet i synnerhet och surfandet i allmänhet under tiden kring vår flytt ner till Tyskland.

Min blivande ringde just och berättade att han har ordnat med bredband nere i Tyskland så att vi har uppkoppling redan tre dagar efter att flyttlasset anlänt!

Puh! Var lite orolig där ett tag....

Nu blir det bara en vecka utan bredband i Sverige (men då är väl hela lägenheten upp och ned och förhoppningsvis ska jag kunna sysselsätt mig med annat, fast det finns ju modem förstås ). Sen blir det tre dagar i Tyskland helt utan, fast det inbegriper ju tiden när flyttlasset anländer. Det borde jag väl fixa (tänker på Krich inlägg ovan ang abstinens och återställare...) vilka problem man har!

• Johanna = en lat kock

hmm när jag läst den här tråden förstår ajg att det är dags för mej att lägga in mej på BT avvänjning...

det ÄR verkligen dags att lägga av nu...
    får nog börja författa ett avskedsbrev...

• Pupa

Hej jag heter Anna och jag är bt beroende...visade sig när jag gjorde bt testet som happy me författade....jaha....vad gör man nu? jag har hört att det första man måste göra om man är beroende är att erkänna det, kan jag bli hjälpt nu?

• Soon to be

Yes, jag erkänner. Problemet är att jag inte vet om jag vill bli hjälpt! Jag trivs i mitt BT-beroende. Kanske kan vänta med hjälpen till efter bröllopet. Det har ju visat sig att även när folk gift sig kan dom inte lämna BT, trots att dom även har en familje-web som det är meningen att man ska gå till. (Man kanske inte är välkommen där förrän man har barn, inte vet jag!)

Sedan jag hittade den här sidan har jag fått mus-arm (trots att jag jobbat med datorer i 5 år, var det BT som knäckte min arm! Tror ni det går som arbetskada)

Till er "gamlingar" Jag är ganska ny och har möts av många bitchiga kommentarer om att leta i tidigare trådar. Vill bara säga att det är ta mig f*n inte lätt att lära sig hitta här inne. Det tar ett tag! Plus att man befinner sig i ett chockartat tillstånd i början när man inser omfånget på inlägg och trådar! Men kära ni, jag förstår er för nu har jag varit här så pass länge att jag känner som ni! Ha, ha . Det kankse är ännu ett bevis på att man sjunkit ner i beroende-träsket?

Kram på er!

• Giulia

Hej, jag heter Giulia och är BT-beroende. Mitt främsta symtom är paranoia då jag ofta snabbkikar på BT under arbetstid (ja, jag borde väl skämmas:D) och ständigt får vara på min vakt då kollegor kommer in på kontoret titt som tätt... Har dessutom glömt snabbkomandot hur man minimerar aktiva fönster :(

Mest beroendeframkallande tråden? Alla som inte handlar om bantning :)

• Carmencita

Tjapp, då var man inne på BT för typ sjunde gången idag. Det är ju meningen att jag ska städa egentligen, imorgon kommer sambon hem efter tjänsteresa, och det ligger drivor med grejor överallt... Menmen, det är ju en annan dag imorgon, kan ju städa då istället Allvarligt talat, måste börja tänka på att jag har annat att göra också :-O

• Browneyed Girl

Jag hör inte till de lyckligt lottade (?) som kan surfa på jobbet, men jag kommer på mig själv med att då och då under dagens lopp gå och fila på nåt inlägg att skriva på kvällen, eller reta upp mig på nåns åsikter här på BT så jag nästan får hjärtklappning. Det är skrämmande!
    Snälla, hjälp!
    Att göra alla inbjudningskkorten till bröllopet hade gått 10 gånger så snabbt om jag inte ägnat så många timmar åt att sitta här och surfa....
    Men å andra sidan var det ju här jag hittade idéerna till de jättefina och personliga inbjudningskorten.
    Ni ser, tom nu försvarar jag BT-beroendet, jag måste vara bortom all räddning....

• Brudzilla

Sinnesrobönen-

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
    Mod att förändra det jag kan
    Och förstånd att inse skillnaden

Borde ju kunna tillämpas här också

Svar på tråden Bröllopstorget - Biverkningar!