• Brudzilla

Bröllopstorget - Biverkningar!

Hjälp,nu är jag illa ute...Många inlägg här på BT handlar om att BT faktiskt är beroendeframkallande.
    Själv upptäckte jag just att det inte bara är beroendefarnkallande utan också medför vissa biverkningar!

Kanske är det dags att införa en stödgrupp(alt avvänjningstråd?) för beroende?
    Vetinte riktigt hur jag ska uttrycka mig men här är vad som hänt mig...:

* Alla långa bantningstrådar!!
    Symtom: oro,overklighetskänslor

*Bröllopsforumet går Så SNABBT!Jag hinner inte med att hänga med i tempot.
    Symtom: yrsel,överansträngda ögon,kramp,overklighetskänslor

*Tråden" Tips för att spara pengar" innehåller så mycket " catfight" tendenser och hårda uttryck att jag både vill och inte vill vara med och "slåss".
    Symtom: förvirrning,maktlöshet,ilska,förvåning

*Tråden " Äntligen tillbaka efter övergreppen" får mig att gråta
    Symtom: sorg,nedstämdhet,ilska,stolthet

*Tråden" nattugglor, se hit!" får mig att också vilja vara en uggla
    Symtom: utanförskap,avund

Tråden " tre i sängen" gör mig upphetsad!
    Symtom:overklighetskänslor,förvirrning,identitetskris

Tråden " hur gamla är ni" får mig att känna mig gammal.
    Symtom:overklighetskänslor

Tråden " Min man tittar på porr när jag sover" är så lång att när jag tillslut läst alla intelligenta inlägg är så engagerad men helt fysiskt slut samt så trött mentalt att jag inte ORKAR skriva ett eget inlägg!
    Symtom: utmattning,överengagerad,yrsel, värk i muskler och leder.

Tråden "hur gay är du?"
    Symtom: Förvirrning,overklighetskänslor,ont i magen (av för mykcet skratt),ifrågasättande av min egen sexualitet.

Är det någon annan som upplevt något liknande??? eller har några bra råd???

dela med er av era erfarenheter, snälla!

Brudzilla

• Svar på tråden Bröllopstorget - Biverkningar!
  • Gift Anna

Hej jag heter Gift Anna och är BT-beroende.

• Divan

Japp så va jag här igen!!! Och säkert inte sita gången idag :)

• Juvelia

Jag brukar kolla nya inlägg minst 2 ggr om dan, och hinner jag inte det så läser jag ikapp på kvällen.
    Förra veckan var min blivande här och hälsade på, han bor ju i andra delen av landet, då satt vi inte mycket vid datorn, så jag läste ikapp igåkväll/ imorse, fast har inte läst exakt alla inlägg men ändå.

Har lite svårt att tänka mig att jag bara ska sluta läsa här för att vigseln är över.
    Sen kan man ju ge tips till andra, och det finns ju samlevnadsdiskussioner o allt kul

• Browneyed Girl

Beroendet kommer smygande.
    När man upptäcker BT sitter man först och surfar lite utifrån startsidan, kollar lite snygga brudklänningar, buketter och ringar... Sen hittar man FORUMET, detta hemska påfund som börjar så oskyldigt med att man läser lite på måfå bland trådarna. Plötsligt ser man en tråd som engagerar en ordentligt, man känner att här skulle jag kunna ha ett och annat att kommentera... Så man registrerar sig, kommer på en (i ens egna ögon ) fyndig signatur, och så har BT oss i sitt våld.
    Om man, som i mitt fall, upptäcker BT när bröllopsplanerna precis kommit igång är det extra illa.
    Först läser man och kommenterar alla inlägg angående inbjudningskort och budget. Sen handlar det om klänning, bukett och ring. När det är fixat börjar man leta bland festlokal- och festtrådarna. Sen diskuterar man menyer, tårtor och välkomstdrinkar. Därefter psalmer, solosånger, kyrkoprogram, festprogram, brudfölje, osv osv i all oändlighet. Och däremellan lite saftiga debatter om allt möjligt.
    Det är ju HELT SJUKT!!!!
    Just nu är jag inne i festprogramstadiet, har börjat snegla lite på möhippetrådarna och märker att jag alltsomoftast hamnar på de nygiftas berättelser.
    Var befinner ni andra er mestadels för tillfället?

• Bröllopstokiig

Jag heter NYCsvensk och ar BT-beroende med!! Det borjade mest som en liten grej dar jag skulle lara mig svenska brollops traditioner, och nu ar jag fast. Kan inte sluta alls. Sitter hela dagarna pa jobbet och skriver, och laser speciellt den har veckan da min chef har varit pa semester!!!

Har nog inte nagon direkt favorit trad. Tycker de flesta ar roliga. Blir lite trott pa alla som alltid skall vara sa politiskt korrekta och ordentliga jamt, ar det inte kul med folk som vagar saga saker som inte alltid ar accepterat, (vad det nu an ar!!)?? Ar det verkligen sa jattehemskt att ge pengar i present, eller att en kompis inte OSAde i tid!!? Just nu verkar det vara ratt sa fel att amma i kyrkan, man ar ju jatteelak som forskjuter dessa stackars klippor till kvinnor som maste ga ut i hundra minusgrader och amma i snon, (det enda alterntivet till att slanga upp brostet i kyrkan!!).

• Chanel

känner igen det där ganska mkt :)

• mooogn

Den här tråden är bland de roligaste på BT just nu!

Och så amningstråden, förstås.. *s*

Hej, jag heter mooogn och är BT-missbrukare!

• Dea

Fler sympton: Akut illamående och ansiktsryckningar av vissa begrepp. För mig har de visat sig vara:

"barndomsdröm" "bridzilla" "oskuld" "perfekt" "prinsessbröllop" "Bästa dagen i livet" "Skönhetsvård"

Ett symptom, som inte visar sig förrän efter låååång tids beroende, är en viss otålighet mot nyare användare.

Det kan yttra sig som småbitchigheter av typen:

"Sök efter gamla inlägg innan du skriver nytt"

Eller:
    "Vi har redan diskuterat ris och småfåglar / kuvertbröllop / brudöverlämning"

Eller:
    "Svara i tråden, starta inte nya trådar!"

Eller då och då lusten att skriva:
    "Jahaaaaaa, så ni älskar varandra?! Så pikant. Det är ni nog först med."

• mooogn

Dea:

Har varit här i ett år nu, och känner verkligen igen mina egna reaktioner på nya användares inlägg... Hehe.. Fast jag svarar sällan, då jag vet att det alltid finns någon annan som kan upplysa dem om att söka i gamla inlägg.. *s*

Svar på tråden Bröllopstorget - Biverkningar!