• Åsa05

Brudar - maj 2005?

Hej,
    Jag ska gifta mig i maj 2005 (pingst) och jag undrar om det kanske finns fler som ska gifta sig i maj 2005. Det vore roligt om vi kunde följas åt med våra bröllopsbestyr! Måste bara tillägga att BT är farligt beroendeframkallande... Jag började med att titta på några inlägg från Karlstad (där jag bor) men nu sitter jag VARJE dag och måste kolla varenda inlägg.
    Är det bra eller dåligt? Det känns i alla fall skönt att ha någonstans man kan få vara bröllopstokig, för om jag skulle prata med min M2B om bröllop hela dagarna slutar det väl med att det blir inställt

KRAM

• Svar på tråden Brudar - maj 2005?
  • Satine

Å en till som gifter sig i maj. Närmare bestämt den 7:e maj i Svenska kyrkan i Köpenhamn. Har i princip bara bokat kyrkan, så jag får väl lägga på ett kol verkar det som...

Har ni några bra Köpenhamnstips tar jag tacksamt emot dem. Typ frisör, fotograf osv.

• Lagerkranz

Nämen, jag såg inte denna tråd förrän nu!!
    14:e maj 05 är vårt datum.
    Jag gjorde en ny tråd om detta, men ingen har nappat ännu...

Hur går det med förberedelserna?
    Jag har bokat kyrka och lokal och om några veckor skall vi ha förlovningsfest (för vi orkade inte vänta ett helt år..)

• torpflickan

Så roligt!

Jag skall gifta mig i maj 2005 och är från Göteborg. Min fästman fick ur sig ett riktigt frieri för två veckor sedan och sedan dess har jag varit lite tjatig tror jag. Man har ju väntat på den här dagen länge. Vi har inte bestämt om vi skall gifta oss i kyrkan eller borgerligt, men festlokal är utsedd. Vi har en kompis som är fotograf som vi skall be att föreviga dagen.
    Känns som om det är väldigt långt kvar. Vi har berättat för våra familjer, men vi väntar ett tag med att säga till kompisarna. Har ni berättat för alla att ni skall gifta er?

• Lagerkranz

torpflickan:
    Vi har berättat för ALLA i hela världen!! När vi fick ringarna så blev det officiellt, innan dess sade vi det bara till föräldrar och de närmaste vännerna (mina tärnor) .

Som blivande brud exploderar man ju så fort man blir det, s.a.s. Inbjudningskort, färgtema, klänning... Och naturligtvis blir man stamgäst här på BT!
    Detta är ju så himla roligt!!

• soife

Åsa05
    VI ska gifta oss antingen sista helgen i maj eller första i juni 05. Bor också i Karlstad. Har varit i Grava och sett oss omkring, det verkar finfint.

• torpflickan

Jag doktorerar till vintern så alla tror att vi är upptagna med det. Vi tänker inte säga något till vännerna förrän till jul, men jag undrar om jag klarar det. Tur att man kan titta hit så länge. Jag går och tänker på färgtema och inbjudningar och annat hela tiden. Vi har hittat världens finaste festställe tio mil från Göteborg. Det är en gammal kvarn som ligger vid en sjö. Festlokal med fint porslin, underbar trädgård och ett vandrarhem med bröllpossvit som vi kommer att abonnera helt. Det kan nog bli fint. Hoppas att cateringfirman vill köra maten 10 mil!

• Missen2004

Yes, här kommer en till som ska gifta sig i maj nästa år
    Inget datum är bestämt än, men vi måste först flytta och därefter drar hela planeringen igång på allvar. Allt känns ändå så otroligt lätt planerat..

• Lagerkranz

Missen2004:
    "Lättplanerat"?! Oj, oj, oj... Jag ligger vaken på nätterna och drömmer om tryckta servietter et c. Jag tycker att det finns så mycket att välja mellan att man drunknar. Lyckliga du.

torpflickan:
    Det låter jättemysigt med kvarnen! Tur att du har ett halvår mellan doktorering och bröllop. Jag sätter en krona på att du inte kan hålla dig till jul...

• jazzkatten

Halloj!

Vi berättade på midsommar för alla våra närmaste vänner och våra familjer (giftre oss 28 maj) vi skulle aldrig kunna hålla oss, bröllopet är det enda som rör sej i min hjärna nu. Sen berättar vi för folk pö om pö så fort vi träffar dem...det går bara inte att hålla inne med...

• crow

Yepp!!

Här är en till som ska gifta sig pingstafton. Än så länge har jag bokat kyrkan och festlokalen. Håller på att leta klänning, hoppas på att jag ska hitta drömklänningen på rean i höst

Sitter här på jobbet och har inget att göra, då är det ju tur att man kan hänga här!!

• torpflickan

Jag hoppas också kunna hitta något vackert på rean i höst, eller kanske här på BT. När börjar reorna egentligen?
    Vi har inte bestämt hur vi skall göra med alla släktingar. Min fästman har över 40 stycken (som vi aldrig umgås med). Jag tänker att man kanske kan bjuda dem på garden-party dagen efter bröllpet, men samtidigt känns det lite elakt.
    Från det ena till det andra. Visst kommer det att vara en vacker tid att gifta sig på. Maj är ju fantastiskt! Kanske kan man klä sin festlokal i syrener?

• jazzkatten

Syrener doftar ju dessutom gott Vi ska även dekorera med äppelblom...om de inte blommat över. Och björkarna är ju som vackrast i maj...mycket björkris blir det. Jasminen blommar ju också då....Ååååå vad jag längtar!

• Lagerkranz

Min blivande man är allergisk mot björkris, så det blir till att pumpa piller och sprayer mot det. Dessutom har vi båda migrän, och han har astma. Tärnorna och bestman är förberedda med ett litet akut-apotek.

• eja

Mm... syrén... :)

Vi gifter oss den 21:a och jag noterade i år den dagen att vädret var riktigt uselt! Dimma/regn/rusk, inte en solstråle i sikte... och jag tänkte "Hm, om ett år blir bra. Fint datum." :D Enda bra med motsvarande helg i år var att syrénerna blommade som vackrast och det hoppas jag på att de gör nästa år med. Vad nu det spelar för roll för oss egentligen, med tanke på att vi verkar låsa oss på färger som inte passar med lila. ;)

Svar på tråden Brudar - maj 2005?