• Åsa05

Brudar - maj 2005?

Hej,
    Jag ska gifta mig i maj 2005 (pingst) och jag undrar om det kanske finns fler som ska gifta sig i maj 2005. Det vore roligt om vi kunde följas åt med våra bröllopsbestyr! Måste bara tillägga att BT är farligt beroendeframkallande... Jag började med att titta på några inlägg från Karlstad (där jag bor) men nu sitter jag VARJE dag och måste kolla varenda inlägg.
    Är det bra eller dåligt? Det känns i alla fall skönt att ha någonstans man kan få vara bröllopstokig, för om jag skulle prata med min M2B om bröllop hela dagarna slutar det väl med att det blir inställt

KRAM

• Svar på tråden Brudar - maj 2005?
  • 73:a

Hej, mina vänner! Jag och mannen i mitt liv ska gifta oss i Skåne den 28/5 nästa år. Det komiska är att trots att vi bestämt datum och plöjt igenom den grova planeringen, har ingen av oss friat ännu! Jag vet att alla inte använder sig av denna sed, men vi har alltid sagt att förlovningen inte "går att genomföra" förrän vi friat. Så...nästa vecka när vi ska till restaurangen för "första bröllopssamtalet" ska jag fria vid den planerade picknicken. Jag är fånigt nervös inför detta, fast jag vet vad han kommer att svara. Antagligen är jag nervös för att det äntligen ska ske...det jag drömt om sedan jag var liten. Jag har ju fått vänta länge (är 31 år) Kramiz

• lilla fröken

14 maj 2005 så smäller det Två olika kyrkor bokade, en festlokal och fotograf bokad. Trodde att det skulle vara billigare om man var ute i god tid men acka vad man hade fel

• skratt-maja

Så kul att se att det är så många som har hittat denna tråd!!!
    För oss ligger vi gasnsak lågt med bröllopsplaner just nu eftersom jag har en examen framför mig under hösten!!!

• jazzkatten

Jag med!! 28 maj 2005
    Har ej bokat kyrkan än, men ska göra det på fredag

• Cotterpin

Kul att se att det är så många som skall gifta sig den 28 maj 2005 :)
    Här ligger planerna nere för tillfället, blir nog att vi fortsätter efter sommaren, är ju trots allt ett år kvar :P

• mrs Kuparinen

Hej allihopa!
    Vi har planerat att gift oss den 7 maj 2005. Jag har bokat kyrka och festlokal och pratat lite löst med cateringfirman. Skall väl snart ut på klänningsjakt (vet väl ungefär hur den ska se ut)!

• eja

Hejhej!

Jag har varit här länge, men det här är det första inlägget jag skriver i en tråd om någon speciell tid... :) Vi gifter oss också i maj 2005 och har tittat på diverse festlokaler men inte bokat något än.

Av ekonomiska skäl har vi dragit ut på det här lite, men nu när vi vet att det blir av så känns det inte som det finns så himla mycket mer att planera när vi väl hittat en plats. Däremot blir det väldigt mycket jobb, eftersom det mesta kommer göras av oss själva.

• jazzkatten

Hej alla majbrudar!

Jag ska ju gifta mej 28/5-05. Jag är så nyfiken på hur långt ni andra kommit i planeringen.
    Vi har bokat kyrka, köpt en klänning och börjat fundera på tema och menyer. I juli ska vi runt och kolla på festlokal och försöka provsmaka och hitta en cateringfirma som kan göra huvudrätten.
    Det känns som om man måste kolla upp allt redan i sommar eftersom man inte kommer ha någon mer semester innan bröllopet.

• HannaK

Oj oj oj...nu blir jag stressad. Jag och min kille planerar att gifta oss i maj/juni 05 och har kikat runt på ett gäng festlokaler, men har inte fastnat för något än. Känns lite stressande nu, så jag får nog ta en surfarvända och se om jag inte kan hitta något mer som skulle passa oss... :)

• majhumlan

ännu en bud i maj 2005. Jag och min blivande man ska gifta oss 7 maj i Mölle kapell nästa år (utanför Helsingborg). Vi har bokat kyrka och festlokal. Just nu letar vi efter fotograf. Tänkte ge mig ut på klänningsjakt snart, det ser jag verkligen fram emot.

Svar på tråden Brudar - maj 2005?