• Bullen

Inget sex denna helgen heller

Hjälp vad ska jag göra. Det blev inget sex denna helgen heller! jul och allt!
    Det tänder inte till och har aldrig gjort och jag som älskar min sambo så mycket. Vi Kramas men det hjälper ju inte!
    Vi har sällan sex och vi beklagar oss inför varandra och verkligen saknar det. Han tog intiativ för tre fyra dagar sedan men då var jag trött och inte alls tänkte på sex. Vi vill leva tillsammans och båda två har en skräck att den andre ska vara otrogen. Vad ska vi göra. jag skulle bli helt förstörd om vi skulle göra slut och han skaffa en annan tjej. Någon som har tips?

• Svar på tråden Inget sex denna helgen heller
  • Knuten

Hej igen!
    Han har nu sagt att vi aldrig har haft bra samliv. Jag är helt uppgiven. Han säger att vi älskar varandra, och gillar att kramas men tycker att jag är tråkig. När jag frågar honom hur han vill ha det får jag inga svar. Jag för min del funderar på att bryta upp i augusti då ekonomin tillåter. Jag håller på att ge upp förhållandet då jag aldrig känt mig så misslyckad och ratad i hela mitt liv. Var säger ni?

• AnnaKajsa

Mxbruden!

Hoppas Bullen ursäktar, men jag måste få svara på ditt inlägg! Jag förstår att du tycker det känns hemskt! Det är mycket som ska fixas på morgonen och han visar ingen respekt för dig och det du gör! Om han klev upp varje morgon och gjorde sin halva, då tror jag inte det skulle vara omöjligt att du då och då skulle känna lust på morgonen. Men nu vet du att om ni har s ex på morgonen så är det DU som får stressa och ha det jobbigt. Tala med din sambo! Förklara detta för honom! En diskande kille är det sexigaste som finns och en kille som kräver s ex och vägrar hjälpa till är det mest avtändande...

• vinterflickan

Kvinnor brukar ha en tendens att vilja att alla måsten ska vara gjorda för att de ska kunna slappna av tillräckligt mycket för att vilja ha sex. Oftast är måstena för många för att den där avslappnade stunden någonsin ska komma. Försök att inte tänka på alla måsten. Om inte det går så kanske du och din älskade kan åka bort, en helg eller så, och bara bara bry er om varandra. Inga krav på sex men en helg där ni verkligen kan pyssla om varandra, ta promenader i vacker natur, bada skumbad och kyssas. Då kanske lusten kommer tillbaka?

• AnnaKajsa

"Kvinnor brukar ha en tendens att vilja att alla måsten ska vara gjorda för att de ska kunna slappna av tillräckligt mycket för att vilja ha sex" Anledningen är väl att vissa måsten måste göras! (Barn måste ha mat, barn måste komma iväg till skolan, man kan bli sjuk av snuskigt kök/badrum etc) och om inte Hon gör dem så blir de inte gjorda. Varför är det alltid tjejen det är fel på, varför ska hon alltid "slappna av". Nej, fram för fler killar som tar sitt ansvar så ska ni se att fler tjejer får mer lust!

• Knuten

Hej!
    Ja, jag vill att han tar initiativ vilket han inte gör, och skyller på att vi inte har kemi mellan oss. Jag har gett upp. Han har givit förslag på att vi ska vara fler men jag vägrar. Det är inte lösningen. Kanske har jag själv svaret. Göra slut! Eller?
    Vi kommer inte till skott med ngt och han kan inte vara rak mot mig eller så är han rak och ärlig på fel sätt.

• Leone

Men herregud, om ni har ett taskigt samliv och s*xliv sa ar val inte en trekant losningen heller?? Hur tanker han egentligen? Att en haftig upplevelse skulle fa er bada att plotsligt inse hur mycket ni har gatt miste om?
    Kan saga sa har: om ert forhallande inte ar *mycket* stabilt, sa finns det risk for att det inte fixar en trekant med en utomstaende. Det ar verkligen en situation dar det galler att lita pa varandra och lita pa att attraktionen finns kvar efterat. Annars kommer det ofelbart att leda till svartsjuka och brak.

Vad galler vinterflickans kommentar, sa tror jag att jag forstar hur hon menar. Alltsa, "mastena" maste ju goras (!), jag tror inte hon menar att man ska strunta i att ge sina barn mat eller att man som kvinna/mamma ska kanna sig skyldig for det, tvartom! Men om man *har* ett berg av tvatt sa ar det svart att slappna av och strunta i det och ga och hangla istallet, speciellt om man vet att karln inte kommer att gora det sjalvmant. Sa funkar jag i alla fall.
    Sa jag tror (personlig tolkning) att vintervflickan och AnnaKajsa menar ungefar samma sak: om karln vill ha mer action sa far han gora sin del av hushallssysslorna ocksa!
    Min man vet att jag inte gar och lagger mig forran vissa saker ar gjorda, tex disken. Sa for honom ar det sjalvklart att gora sin del (tex diska) sa att vi kan ga och lagga oss samtidigt... ganska sjalvklart (men tog ett tag att kompromissa fram)

• vinterflickan

AnnaKajsa jag vet att barn måste ha mat och så vidare. Men är man inte två? Om man hjälps åt med måstena så går det snabbare och blir tid över vid avslappning. Anledningen till att jag skrev att det är kvinnor det handlar om är att jag hittills adrig stött på en man som sagt nej till sex för att tvätten måste fixas... Jag tror att vi har en del att lära av männen på den fronten. Jorden går inte under av att disken får vänta någon timme eller om bokhyllan dammas varannan vecka istället för varje... Och framför allt; Gemensamt ansvar om barn och hem! Det är TVÅ som har barn, TVÅ som gör att det blir disk, TVÅ som vill ligga med varandra.

• AnnaKajsa

Vinterflickan, jag håller med dig, man är TVÅ om det! Det jag vänder mig mot är att det alltid är kvinnan det är fel på, det är hon som ska ändra sig, städa mindre etc. Istället för att han lär sig ta sitt ansvar! Varför är det hans nivå som är rätt?? Om han ändrade sig och anpassade sig så skulle det också bli mer s ex!

• vinterflickan

AnnaKajsa

Jag tycker absolut inte att det bara är kvinnan som ska ändra sig. Men det verkar som om i många hem så är det kvinnan som gör mest hushållsarbete och mannen inte fattar varför hon aldrig har lust att ha sex. I ett sådant fall måste hon nog tala om för mannen att "om du gjorde hälften av allt så skulle det nog bli lite mera..."

Jag tror att kvinnorna har mycket att lära av männen i fråga om att slappna av och männen har mycket att lära i fråga om att ta ansvar. Och om båda tar lika mycket ansvar så lär det inte bli så många "sexhämmande konflikter".

• Lina2004

Jag har ett tips! :) Om det nu är så att ni behöver få fart på saker och ting i ett förhållande... prova en jätterolig bok. Den heter "100 nights of great sex" och är en bok som innehåller 100 kuvert. Varje kuvert är förseglat och adresserat antingen till honom eller till henne. Ta ett kuvert, och följ anvisningarna. Det är rätt kul och man skrattar gott samtidigt som det kan få en och annan hmm.. oväntad reaktion.

Lycka till! :)

• kyssens

Lina2004!
    Var hittar jag den boken?

• Lina2004

Jag önskade mig den av min pojkvän i present och då visste jag att den fanns på Amazon.com.www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0962962813/qid=1079016294/sr=1-1/ref=sr_1_1/104-8752519-3326315&s=books
    Men han hittade den i en bokaffär. Så kolla en bokaffär eller skaffa den online. En del är rätt vågat, men mycket är bara kryddning och en del är bäddat för gapskratt. Har inte tagit oss igenom hälften ännu. Hemskt skoj att använda ibland.

• kyssens

Kul!
    Det blir en perfekt överrasknings-present

• Rita

Lina 2004:
    Kan du inte ge ett exempel på vad det kan stå i ett kuvert?

• Lina2004

Det är för långt att kopiera av ett helt kuvert, men de innehåller "manus" för hur man ska gå till väga och till och med förslag på vad man kan säga. Det är från retande förspel till the main event. Du följer dem så mycket du vill, eller ändrar som du vill. Något kuvert gillade jag inte eftersom det var för mycket rollspel, men de flesta känns bra hittills.

En del kuvert behöver man rekvisita till, och andra inte alls (det står märkt utanpå kuvertet om man behöver något till).

Det allra första kuvertet vi öppnade var ett ganska traditionellt - man använde honung, vispgrädde och ja ni vet...

Ett annat var att jag fick i uppgift att sno ihop en kortlek, där man hade två slags korthögar. En hade "kroppsdelar" och den andra var "actions". Så när min kille tog ett kort från varje hög kunde det bli "sug + bröstvårta" då min kille tog ett kort från varje hög. Jag höll på att skratta ihjäl mig för det är inte så skönt att bli tex biten överallt och när såna kombinationer kom upp såg min kille halvt skräckslagen ut.

Hoppas ni förstår. Det är KUUUL!! :)

• Santa Fe

Lina2004

Tack för boktipset! Jag blev jättenyfiken, låter som en perfekt present framöver.

Jag hittade den på bokus.com, kostar 266 kr.

• Rita

Den ska jag köpa låter jättekul. Köpte spelet Erotikspelet häromdagen, ska ge den till min man imorgon...

Svar på tråden Inget sex denna helgen heller