• Bullen

Inget sex denna helgen heller

Hjälp vad ska jag göra. Det blev inget sex denna helgen heller! jul och allt!
    Det tänder inte till och har aldrig gjort och jag som älskar min sambo så mycket. Vi Kramas men det hjälper ju inte!
    Vi har sällan sex och vi beklagar oss inför varandra och verkligen saknar det. Han tog intiativ för tre fyra dagar sedan men då var jag trött och inte alls tänkte på sex. Vi vill leva tillsammans och båda två har en skräck att den andre ska vara otrogen. Vad ska vi göra. jag skulle bli helt förstörd om vi skulle göra slut och han skaffa en annan tjej. Någon som har tips?

• Svar på tråden Inget sex denna helgen heller
  • tux

Skönt att höra att man inte är helt ensam. Jag känner igen det som "Förvirrad och förtvilad" skriver. Så fort jag talar om för min sambo hur underbart vacker och sexig hon är, eller försöker kyssa henne så sätter hon upp flaggan för att markera att hon inte vill ha sex. Vi har kanske haft sex 1 gång i månaden det senaste året, och det börjar kännas enormt frustrerande. Det känns som att jag har provat allt, jag pratar ger komplimanger m.m. Det är inte så att jag är beroende av att ha sex 3 ggr per dag, och det är egentligen inte själva sexet som jag är ute efter. Jag vill känna att hon älskar och tänder på mig så som jag gör med henne. Jag har försökt prata med henne vid ett flertal tillfällen och försökt få fram vad jag gör för fel, men svaret är det samma. "Det är inte något fel på dig, jag vet inte vad det är men jag känner bara inte för sex" Men det är en kommentar som gör att det bara känns ännu mer som att jag gör något fel...

• l i s a

alltså, en sexpaus måste man komma fram till tillsammans och veta orsaken till att man gör det. Att kunna kramas etc. etc. utan att tänka att "nu kanske vi kan ha sex"... Vet inte om det är så lyckat om den ene bestämmer att det är dax för en paus?!! Då missar man nog lite av poängen med att få allt att vara avslappnat utan tankar på sex...

Om inte annat så måste man nog komma fram till det tillsammans eftersom man kan funka som Santa Fe också ;) (jag kan tillägga att jag också funkar som Santa Fe i vanliga fall men tydligen inte under pausen... hmm ;) )

• mxbruden

Känner igen problemet!
    Jag tänker så ofta att jag och min sambo borde ha sex men det blir inte av. Ingen lust, lust olika tider.Förresten tror jag att det är ganska vanligt att ha sex ca 3 ggr i månaden. I alla fall som jag har hört med min kompisar. Min sambo blir ofta sugen på morgonen. Vi kliver upp vid 6 och jag har helt enlelt ingen lust då! Jag måste ju upp och duscha, gå ut med hunden, få upp min sambos son och skicka iväg honom till skolan och själv åka till jobbet (jag börjar 8.00) Min sambo däremot börjar 7.00 och klär bara på sig och åker iväg... Det börjar med att han kramas på morgonen.. ( han kramas nästan aldrig utan ha "baktankar") När jag kliver upp så blir han sur och det hela slutar med att han
    o n a n e r a r själv i sängen medans jag fixar runt på morgonen. Det känns hemskt!! Jag kan inte riktigt förklara varför men det är så...förnedrande på något sätt... :(
    Sorry, kunde inte låta bli att berätta det fast det är ganska personligt. (Och dessutaom någon annans tråd.
    Vad tycker ni om detta?

• mxbruden

hmmm...varför står det att senaste inlägget skrevs 09.22? Jag skrev ju nyss... hmmm

• Mastermind

Är det bara jag som reagerar på det sista i huvudinlägget; om otrohetsnojan?

Eftersom så många andra svarat på "sexdelen" så hoppar jag över den och tar upp det om otrohet istället. Varför känner ni så? Litar ni inte på varann? Pratar ni om detta, så att ni vet hur den andre känner och så att ni kan intyga varann att otrohet inte ens existerar i erat vokabulär (hoppas jag ;) ) och därmed känna er trygga och säkra i förhållandet?

• Knuten

Hej!
    Det är Bullen igen men nu har jag bytt signatur.
    Vi litar på varandra men som jag har läst ska man vårda sitt förhållande. Annars är det risk att den andre är otrogen. Jag anser inte att man ska tänka: - Det drabbar inte mig. så jag vill verkligen ge allt i ett förhållande. klart vi inte är otrogna och det finns inte i vårt förhållande men det är 2004 och tiderna har förändrats. I värsta fall kan det ju ta slut för att det blir för stor frustation..

• Galenpanna

Släpp alla krav - då kommer lusten tillbaka - jag lovar! Ja om det är som du säger att ni älskar varandra.
    Det är lite bergådalbana men inte blir det bättre om man dessutom tänker mycket på det. Då blir det ju nästan ett slags tvång om du förstår hur jag menar.

Säg att nepp, vi ska bara mysa/kramas och inget mer, vi ska nöja oss med det. Du ska se efter en veckas kramande så blir det mer!
    Lycka till

Kramar
    Galenpanna

• Knuten

Hej Galenpenna!
    du är ingen galenpenna Kloka ord.
    Nu har det inte blivit på 6-7 veckor och vi bråkar ganska mycket. Igår blev vi värsta ovännerna då vi börja prata om vårt gemensamma liv. Så det är en öm tå just nu.. Annars är allt bra mellan oss..

• Mastermind

Knuten/Bullen

"Vi litar på varandra men som jag har läst ska man vårda sitt förhållande. Annars är det risk att den andre är otrogen." - "Läst"? Det är väl rätt uppenbart att man borde vårda sitt förhållande för att det ska må bra. Men att säga att man måste göra si och så för att den andra inte ska vara otrogen är rent bs. Det är den som är otrogen det är fel på, inte förhållandet. Är man svag nog att vara otrogen så är man inte mogen nog för ett förhållande.

• Mastermind

..Råkade sända iväg för tidigt.

"klart vi inte är otrogna och det finns inte i vårt förhållande men det är 2004 och tiderna har förändrats." - Så man var inte otrogna för hundra, eller varför inte tusen, år sedan? Eller är det så att erat förhållande inte är lika stark år 2004 som innan? Jag förstår inte ditt argument.

"I värsta fall kan det ju ta slut för att det blir för stor frustation.. " - Sexuell, eller vad för sorts frustation menar du? Oavsett vilken frustration du menar så finns det en lösning; Prata. Prata om allt och inget. Om du irriterar dig på ngt så prata om det, hur litet det än är. Annars växer det ju bara och blir tillslut en giganstisk klump som riskerar att brista och förstöra saker helt i onödan.

Svar på tråden Inget sex denna helgen heller