• Bullen

Inget sex denna helgen heller

Hjälp vad ska jag göra. Det blev inget sex denna helgen heller! jul och allt!
    Det tänder inte till och har aldrig gjort och jag som älskar min sambo så mycket. Vi Kramas men det hjälper ju inte!
    Vi har sällan sex och vi beklagar oss inför varandra och verkligen saknar det. Han tog intiativ för tre fyra dagar sedan men då var jag trött och inte alls tänkte på sex. Vi vill leva tillsammans och båda två har en skräck att den andre ska vara otrogen. Vad ska vi göra. jag skulle bli helt förstörd om vi skulle göra slut och han skaffa en annan tjej. Någon som har tips?

• Svar på tråden Inget sex denna helgen heller
  • Nyfiken gul , nu fru

Ta er TID för sex!!

Stäng av tvN på kvällen och ägna er åt varandra!
    Stäng av datorn på kvällen och ägna er åt varandra!

Hjälps åt hemma med städning, matlagning och såna saker så ni har tid över för andra saker.

Har ni barn? Skaffa barnvakt och ta en ledig kväll och njut av god mat och varandra!

Det finns tusen och en saker att göra bara ni tänker till lite! Hotta upp 6.livet kanske? Nya kläder? Nya leksaker? Nya ställningar? Sensuell massage?

Har ni möjlihget att ta in på hotell en natt så gör det!!!

Det finns tid och möjlighet om ni VILL...
    Men det är viljan det hänger på...

Tycker man att Robinson och popcorn är mer upphetsande än sambon så ja....då blir det därefter...

• siccie

Bullen:

Jag känner verkligen igen mig. Jag har totalt tappat sexlusten.
    Har slutat med p-piller för flera månader sedan för att kolla ifall det var boven, men lusten har inte kommit tillbaka.
    Även jag är orolig över att någon av oss hittar någon annan...Vill inget hellre än att allt ska vara som förut igen.

• Bullen

Är det fler än vi som tappat lusten?
    Jag har inte lust. Samtidigt har vi inte haft kul på hela hösten. Inte umgåtts med vänner, bara jobbat och tittat på TV och pussats. Vännerna har vi växt ifrån. Antingen är de fullfjädrande singlar eller så är de småbarnsföräldrar. Vi vill ha barn men även det får vänta då vi inte har ett fungerande sexliv. Vi har diskuterat om vi är rätt för varandra, samtidigt som vi säger att då blir vi förkrossade. Jag får panik då jag närmar mig de 30. Allt känns pressat. Ibland tänker jag att vi skulle anstränga oss som folk gör när de är otrogna. Spännande möten, klä upp sig för varandra, men vem orkar det i 30 år till? Hotellvistelse kanske är ngt som Nyfiken Gul tipsade om. Jag tror inte att mina p-piller är boven i dramat. Jag tror det är för mycket myskläder, t-shirt och kallingar, t-shirt och hängiga trosor och håriga ben och en bred bikinilinje;0)samt en spännande tv tablå och för mycket press och stress på jobbet. Jag hinner inte tänka på sex. Har ett psykiskt tungt jobb som inte alls är sexinspirerat. Jag beundrar er som har sex två tre gånger i veckan då vi har sex en gång varannan vecka. Samtidigt som vi kramas varje kväll och natt, vilket är helt underbart.

• Maica

Du verkar ju själv se problemet! Man måste ju inte klä upp sig men det är ju rena döden för ett förhållande med det du beskriver (myskläder e.t.c). Tror inte att det är bra för ens eget välmående att se ut som en soffkudde heller

Ni har säkert tid, det handlar nog bara om att omprioritera.

Tänk så mycket mer sex man kunde ha om man skippade tvn!!! Skulle själv vilja leva utan tv men man är ju minst två om beslutet så jag får fortsätta drömma om ett tv-fritt liv.

Sitt inte och vänta på att lusten ska infinna. Man kan behöva locka fram den... Penetrationslöst sex kan vara en början.

• Meddelande borttaget
  • havstulpan2003

Aj, det här låter tråkigt! Konstigt att inte vara intresserad av sex Får jag ge några simpla tips: slappna av, nyttja massage och ta herraväldet över er situation (jag menar över era liv) - det är ni och ingen annan som bestämmer hur ert liv ska levas. Och slutligen: var fantasifull och känn glädje över tillvaron.

• grön brud

Ännu är det några timmar kvar av helgen!

• Bröllopstokiig

Maica nämnde något viktigt, man måste locka fram lusten, den kommer inte av sig själv. Även om man är trött kan man locka fram lusten även om det då inte blir några häftiga akrobatiska övningar. Bara så att lusten väcks och när man är piggare kanske man är mer sugen på lite mer kul.

Exprimentera och ha kul!

Petra

• Bröllopstokiig

Det första som slår mig är att man lätt hamnar i en sådan här spiral då det kommer in vibbar av att man måste ha sex ofta, annars är förhållandet i sig dåligt. Man hamnar i en nedåtspiral som är svår svår att bryta! I alla fall har jag erfarenhet av att de är svåra att bryta.

Jag och min sambo har haft sådana tankar som du skriver "inget sex fast det är midsommar" och "nehe, inget sex fast det är fredag" och "skiit också, inget sex fast jag fyller år" och "inget sex idag heller fast vi inte haft det på si och så länge" ... Att tänka så håller inte, det föder bara prestationsångest. Och så fort vi hade sex kom tanken "ok, vi klarade det men undra när det blir nästa gång...".

Vi löste det genom att prata och prata och prata och INTE tro att det berodde på att vi inte älskade varandra. Vi jobbade på att känna oss trygga med att det skulle fixa sig och att vi hade makten att förändra det.

Vi fundera på vad vi kunde förändra i vårt liv i stort. Vi försökte klura ut vad vi hade för tankar om hur det "borde vara", vi klurade på vad vi hade för invanda sätt att vara mot varandra när vi hade sex och så bröt vi med dessa tankar så mycket som vi kunde, en liten bit i taget.

Du skriver ju själv en massa förklaringar till vad problemet kan grunda sig i... Bara det tycker jag ser ut som ett gott tecken på att det kommer att bli bättre om ni jobbar på saken :)

Jösses så snurrigt detta blev då *S*
    Lycka till!

• l i s a

här kommer ett tillägg som jag inte vet om jag vågar skriva egentligen eftersom det blir lite personligt... ehm... 8) Men jag skriver i alla fall...

Ett mer konkret tips kan vara att ta en liten sexpaus.

Vi tog "sexpaus" ett tag och bestämde oss för att arbeta på att få bort slentrianen övrigt i förhållandet först. Så fort vi, efter att ha pratat en massa och kommit fram till att vi bara blev mer pressade av att försöka jobba på sexlivet, sa att vi inte "fick" ha sex då blev det liv i luckan kan jag lova *s* :D Pressen försvann sakta men säkert och vi kunde kramas, pussas och vara nära utan att känna "nu, nu kanske vi ska ha sex... men jag orkar inte, men han/hon kanske vill... men jag vill ju... men oj jag är för trött... men vi borde".

Efter pausandet arbetade vi på att, som jag skrev, bryta vanor. Det var svårt kan jag säga! Vi bröt vanor genom att leka en massa och hitta på "tokigheter" som vi inte brukade göra och struntade fullständigt i om dessa tokigheter gjorde oss upphetsade eller inte. Det låter kanske märkligt men det gjorde att vi insåg alla måsten vi hade för oss. Jag tror att lekar kan vara bra på det sättet och inte bara som något upphetsande... Ha "tystsex" tex. Dvs ingen av er få ge ett ljud ifrån sig ;) Ha skriksex, bestäm att en av er inte få röra ett finger under hela akten etc. etc. 8) Allt bara för att flytta fokus från måstet till att bli lek och lite mer "ploj" i stället... Hitta på något ni inte brukar göra alltså men det behöver inte vara något avancerat... det kan räcka med att prata med varandra under "akten" om ni inte gör det i vanliga fall, eller var helt tysta om ni brukar prata... ha på er kläder om ni brukar vara nakna... Vad som helst för att göra något nytt, och då inte nytt för att det automatiskt blir sexigt utan nästan tvärt om för att få bort pressen på att det ska vara så himla häftigt (missförstå mig rätt...) :)

Det kanske inte funkar för er med en paus men arbeta på att få bort negativa tankar och all press som säkert föds av att ni tror att ni är fel för varandra och att ni måste ha sex! Det värsta som jag tror man kan göra när man är i en svacka är att tro att varje gång måste vara bra! Paus och att avslöja hur vi betedde oss i "vanliga fall" funkade för oss (vi hade mer sex än på mycket länge under den pausen *s*).

Svar på tråden Inget sex denna helgen heller