• Bullen

Inget sex denna helgen heller

Hjälp vad ska jag göra. Det blev inget sex denna helgen heller! jul och allt!
    Det tänder inte till och har aldrig gjort och jag som älskar min sambo så mycket. Vi Kramas men det hjälper ju inte!
    Vi har sällan sex och vi beklagar oss inför varandra och verkligen saknar det. Han tog intiativ för tre fyra dagar sedan men då var jag trött och inte alls tänkte på sex. Vi vill leva tillsammans och båda två har en skräck att den andre ska vara otrogen. Vad ska vi göra. jag skulle bli helt förstörd om vi skulle göra slut och han skaffa en annan tjej. Någon som har tips?

• Svar på tråden Inget sex denna helgen heller
  • Fii

Du verkar ju ha rätt bra koll själv på vad som är problemet, så jag skriver inte så mycket om det. Men ni kanske skulle pröva att sätta in TV:n i garderoben en månad?

Tänkte kommentera en annan sak. Jag tror att en del av pressen är att man tror att alla andra har sex så ofta. Vi har sex ungefär 2-3 gånger i månaden i vanliga fall, men mycket mer när vi har semester (då vi leker mycket lekar). Ibland kan det gå en månad utan, ibland blir det fler gånger. Vi är båda nöjda med frekvensen, men i perioder har jag känt att vi "borde vilja" ha oftare, eftersom "alla andra" har det. Då sa min kloke karl till mig att det spelar väl ingen roll hur ofta andra har sex så länge vi är nöjda.

• grön brud

Det är ju inte fråga om kvanitet utan kvalitet. Den som har s ex flest gånger har ju det inte alltid bäst.

• Becky 81

Hej!!! Blev utan sexlust när vi fick barn. Han är ett år nu och först nu börjar det sakta komma tillbaka. Mitt problem är tid!!! Jag är så stressad ijämt. Ligger och tänker på vad jag måste göra när vi är klara!!! Det är inte bra... men som sakt. Börjar bli bättre och bättre

• Nojsan

Jag tycker l i s a skriver jättebra saker!! Man skulle nästan kunna tro att du är sexolog eller nåt

Och det där 'praktiska' med håriga ben och bikinilinje och annat är ju inget stort problem heller! Se till att skaffa en bra rakhyvel bara (gilette venus tex.) så kan du ta ett tag på benen varje gång du duschar. Om det får dig att känna dig sexigare...

• safety

Håller med Fii! Om ni inte har lust oftare, älskar varandra och har det bra ihop, vad är då problemet!

Det är likadant för oss, vi är trötta efter jobbet, gillar att mysa runt i pyjamas och har ingen jättehög frekvens på sex i veckorna. Under semester när man är utvilad blir det så klart mycket mer. Men det passar oss, och jag tänker inte känna att vi har ett dåligt förhållande bara för att vi inte har sex varje dag!

• Cillalilla

Försök att bryta eran vardag. Släng ut tv:n eller gå och lägg er tidigare på kvällarna. Snygga till er lite, duscha ihop innan ni går och lägger er...
    Läste i någon tidning om ett råd som en sexrådgivare gav till ett liknande problem: Ha sex även fast du inte har lust! Reagerade ganska starkt på det och tyckte att det var befängt, men sen när jag tänkte till och "provade" så var det himla bra. Man "kommer på" hur skönt det är!

• liina

Hej!

Åj, vilka bra tips alla gett trådstartaren. Det är också skönt att veta att inte ALLA andra har sex 4 dagar i veckan, för det är väldigt lätt att tro det!

Vi har också haft dåligt med sex senaste åren och jag tror det har massor att göra med att man är stressad över livet. Vissa är stressade för att de är arbetslösa, andra har för mycket att göra på jobbet, allmän tidsbrist, barn...
    Jag tycker alla verkar stressade nu för tiden. Min mamma (40-talist) kliar sig i huvudet och funderar vart världen är på väg, hon påstår att det inte var så på "hennes tid".

Som andra redan skrivit:

Stäng av telefonen
    Stäng av tv:n
    På med mysmusik
    Ta ett bad
    Massor av levande ljus
    God mat
    Lite vin
    Umgås, prata, spela ett spel, spela kort

Ta en "minilördag" mitt i veckan och försök koppla av.

Allt mys behöver ju inte leda till sex, huvudsaken är att man stannar upp och prata MED varann, inte TILL varann.

/liina

• Förvirrad och förtvivlad

Ja, i vårt fall hade det blivit så att så fort jag kom i närheten av bröst eller så, så tänkte min tjej att det var anspel på sex. Vi pratade om det och jag förklarade att det var tråkigt att det blivit så och sa att jag visst kan ta på henne utan att det ska tänkas eller ligga baktankte på sex. Det blev lite bättre av det faktiskt. Men vissa gånger är det tabu att ens lägga armen om henne över brösten. En kompis tjej är likadan ibland.
    Det finns så många tvångstankar och måsten i livet... Vi borde skippa alla måsten när det gäller sex i alla fall! :)
    Jag ska prova Liisas grej och mer eller mindre säga att jag vill inte ha sex med min tjej förräns HON verkligen känner för det. Att vi INTE får ha sex. Som det är nu har vi ju lyckats haft det när jag masserat henne, fast min grundtanke endast var massage. Det kanske inte var så bra, utan här gäller det nog att verkligen satsa på att HON får ta initiativet.... Vi kan ha mysigt ändå tycker jag.... :)

• julia*

Vad jobbigt när sex blir ett måste, varör inte bara ha sex när man känner för det och strunta i hur ofta alla andra gör det och vad som anses vara "normalt". Är förstås inte så lätt ifall den ena vill mer än den andra, jag har själv varit i ett sådant förhållande tidigare. Han ville efter en tid inte alls ha sex och jag fick inte ens peta på honom. Det spelade ingen roll hur sexigt jag klädde mig, han tog inte i mig iallafall. Jag blev förtvivlad och kände mig ful och oattraktiv och behövde bekräftelse på att det inte var så. Det slutade med att jag hånglade med en annan kille (vilket betyder otrohet för mig) och ett tag efter det tog förhållandet slut.

Nu verkar ju inte ni ha det så illa, ni vill ju trots allt båda att det ska fungera och framförallt, ni PRATAR om det, det är jätteviktigt. Följ lisas råd och förbjud er själva att ha sex på ett tag, det är ju alltid roligare att göra saker som är förbjudna!

• Santa Fe

Jag håller med det Cillalilla skrev.
    Efter en period utan 6 kan det faktiskt löna sig att ha 6 fastän man inte vill för att komma in i en god spiral igen och bli påmind om hur härligt det är.
    Åtminstone jag funkar så att om det går lång period utan, då saknar jag det inte alls utan det kan nästan kännas som att så här skulle jag kunna gå omkring länge...

Men sen när man väl har 6 (utan att ha superlust och nästan "tvingar" sig till det) så kommer man plötsligt på hur himla skönt det är och hur mycket man saknat det. Och så är cirkeln bruten.
    Kort sagt, mer 6 ger mer lust och gör att jag vill ha mer och mer...
    Alltså fungerar inte sexpaus alls för mig, det ger helt motsatt effekt och gör det ännu mer öken.

Svar på tråden Inget sex denna helgen heller