• Lolita 38

Hur vet man om personen älskar en?

HEJ
    Jag är 40 år och lever med en man på 45 år.Han är väldigt maktutövande vill ha kontroll över allt vill kränka mig.Han säger att han älskar mig så mycket att han kan dö det säger han varje dag.Men dessemellan får jag ta emot aggressiva utskällningar om hur dålig jag är i allt.När jag tvättat golv tex då tvättar han om allt för det är inte bra gjort av mig.Han är överpedant man får inte spilla en droppe för då jävlar.Han har två barn som är 15 och 12.Den ene på 12år har han skadat så han går i terapi nu och vill ej vara hos sin pappa.Hans ex fru har sagt till mig att vara kaxig och tuff för hon vet hur det är att leva med honom.Jag har 2 barn på 10 och 4.Den stora får jag lov att ha i huset var 14 dag men den lille förbjuder han att han skall vistas i hans hus så jag träffar honom just nu dagtid.Jag undrar hur kan man säga att man älskar någon så mycket när man gör som han gör?Är det kärlek eller vad?Eller vill han bara ha en älskarinna,hushållerska m.m.Nu har han sagt att jag skall ta en lägenhet där jag kan bo med mina barn var 14 dag så han slipper dom.Sen dom resterande dagarna vill han att jag skall bo hos honom och betala för mig där också.Sen säger han att jag skall köpa julklappar till hans barn men han tänker inte ge mina.Är han normal eller?Jag orkar snart inte mera saknar mina barn och skulle vilja att vi var en stor familj.Han påstår också att han kan fixa 20 åringar på löpande band för han har truten med sig säger han.Alla fotomodeller kan han få säger han fast han både klär sig och ser ut som en bonne.

• Svar på tråden Hur vet man om personen älskar en?
  • Maica

Lolita har skrivit i en annan trån som heter typ "detta är sant" eller nåt sånt där hon bad om nummer till kvinnojourer, sen dess har hon mig veterligen inte skrivit...

Det finns bra mycket sjukare situationer än den Lolita beskriver, så varför skulle man inte tro henne...
    Jag vet t.e.x en tjej (som också håller till på BT)som gifte sig för snart två år sedan som lever i en misshandelssituation och ett jättesjukt förhållande, det är ju sant så varför inte Lolitas liv?

• skorpionen

OM hon verkligen existerar så varför skriver hon aldrig någon kommentar/reflektion på det vi skriver????
    Hon har ju öppnat flera trådar delvis väldigt lika o skriver aldrig något mer sedan i den tråden o det är ju väldigt konstigt det måste man ju få tycka.....

• Isolde

Skorpionen,

Kanske för att hon just när hon skriver vill ha bekräftat att det är HAN som är konstig och inte hon; för att hon just då tror att hon har kraft nog att komma ur situationen; kanske bara för att bryta sin isolering?

Jag är inte någon expert på förhållanden där den ena parten misshandlar den andra (psykiskt eller fysiskt), men jag tror att det inte är ovanligt att den aggressiva partnern gör sitt bästa för att bryta ner den andras självförtroende och känsla för det egna värdet, isolera och trycka ner henne. Just därför tycker jag att det är dumt att ifrågasätta Lolita och kalla henne "dum" för att hon inte lämnar karln -- ska de hon vänder sig till för att lätta på trycket smälla henne på fingrarna?!?

Det kostar oss inte så mycket att ge de råd vi har att ge, uppmuntra henne och kanske försöka få henne att se sitt eget värde. De som inte orkar det, kan gå till någon annan tråd.

• skorpionen

ISOLDE !

Jag lär väl skriva en rad eftersom ditt inlägg tydligen är menat till mej eftersom du skriver SKORPIONEN ...

Jag har inte kallat henne dum om du ser mitt inlägg bara ifrågasatt hennes existens.

Jag har själv tidigare levt med en karl som misshandlade mej både psykiskt o fysiskt. Visst trycker de ner en och man får försöka att ta sina sista krafter till att avsluta förhållandet.

Men hade jag då skrivit om det o bett om råd så hade jag inte skrivit två nästan identiska inlägg och jag hade dessutom absolut återkommit o läst vad folk skrivit till mej.Även återkommit med något inlägg för att bekräfta att jag läst de råd o funderingar som folk skrivit.

Man behöver ju bara skriva tack för alla svar eller nåt liknande.

Så LOLITA 38 skriv gärna en rad.

• Maica

Läs tråden "Vill bara säga att det är sant"-

• Corarina

Lämna honom så fort du bara kan !!!!
    Gör det du måste för att skydda dina barn och dig själv, annars blir det snart ännu värre...

• Mrs Brady 2 B

Lolita38!!
    Hur går det för dig??? Jag tänker ofta på hur du har det och hoppas att du får den hjälp du behöver för att ta dig ur det hemska du går igenom. Berätta hur det går!!

*skickar en styrke kram!!!*

• Ekorren Fagerlund

Till trådstartaren:

Om det du skriver är sant, vilket jag inte har någon anledning att betvivla, finns bara en sak att säga;

Lämna fanskapet så fort du bara kan!!!

En kärleksfull människa tar sin partner för den h*n är och accepterar också de barn som kommer "på köpet". Visst, för en förälder är ens barn viktigare än kärleken, men inom rimliga gränser och då ska omvänt förhållande också gälla. Om hans barn tillåts att ta plats i ert gemensamma liv ska dina barn också tillåtas göra det!!

Att du ska betala både för en egen lägenhet och för att bo med honom är ju helt orimligt så som han lägger fram det. Klart att du ska få träffa dina barn hemma i ert gemensamma hem, fattas bara annat!

Morr så arg jag blir på människor som så totalt saknar respekt för andras egenvärde och gör allt för att trycka ner dem! Jag kan inte förstå vad det är de tror sig tjäna på det..

Hoppas att du är stark nog att lämna honom, både för din och dina barns skull. Detsamma säger jag till alla andra som lever i destruktiva och kränkande förhållanden. Tro på er själva och ert värde, var starka och inse att det är ni som vinner på att lämna skiten.

Styrkande kramar till er alla som har det jobbigt, speciellt nu i juletider! Ekorren.

• Isolde

Skorpionen, lite i efterhand vill jag be om ursäkt -- det var bara första stycket som var riktat direkt till dig. Jag menade inte alls att lägga ord i din mun.

• Fröken Johansson-Johansson

Som svar på rubriken "Hur vet man om personen älskar en?"
    Alla männsikor är olika ,men borde inte gemensamt för alla människor vara att den man älskar vill man inte göra illa?
    *Bara en liten tanke*

//Fröken

• Becky 81

jag är ledsen men han kan omöjligt älska dej!! Han älskar bara att han kan ha makt över någon och har lyckats med dej!!! Snälla för guds skull lämna honom snabbt för detta förstör både dej och relationen till dina barn. Lycka till och glöm inte att tiden läker alla sår!!!

• BettyBoop

Varför ens tveka...ta kontakt med någon som kan hjälpa dig att flytta!!

• Nettaninnan

Hej!

Jag blir upprörd,ledsen och arg när jag läser om vad du har att berätta.Jag känner också igen mig-därför jag har haft det så själv(fast inte exakt i detalj).
    Snälla DU;Stick,lämna honom så fort du bara kan.Du kanske inte tror att du har orken....men,jooo Det har du.OM DU VILL.Hoppas för din egen skull och DINA BARN att du gör detta.Det finns NÅGON mycket bättre för dig.Han är Farlig och suger snart ut musten ur dig....Lämna honom innan du är helt nertryck i skorna.Snälla lyd mitt råd.

• sommar2005

Lämna karlsloken idag.

• sussi72

Usch, det där med att man är tillsammans med en äldre man som ändå skryter om att han kan få vilken 20-åring som helst, känner jag såväl igen! Och det där att han tar betalt för att du bor hos honom!! Fyy! Nä, hoppas du har lämnat honom!

• 22 maj - bruden

Jag blir nästan upprörd när jag läser din berättelse. Vad är anledningen till att dina barn ska behöva uppleva detta under sin barndom? Varför ska de veta att mamma behandlas illa? Hm, jag undrar lite över ditt val. Varför låter du dig behandlas så här?

Även om du känner dig kraft- och maktlös i ditt förhållande får du inse ditt ansvar över dina barn, som jag gissar är de viktigaste personerna i ditt liv. Glöm inte att du är stor förebild för dem och låt dig inte bli illa behandlad - detta skadar dina barn! TÄNK PÅ DEM!

Världen är proppfull med män, varför väljer du ut just den här mannen???

• Fru Kirta

Det verkar som hans "kärlek" handlar mer om makt än någonting annat. Jag får känslan att du själv vet innerst inne att du inte kan vara lycklig i ett sådant förhållande. Jag tycker du ska göra slut på förhållandet, innan du och dina barn far ännu mer illa.

• Juli-bröllop

Blir alltid lika förvånad/paff när jag läser inlägg som trådstartarns.
    Undrar för mig själv om det som skrivs verkligen är sant eller om vederbörande får en kick av att sätta ihop sjuka inlägg och sedan läsa svaren/inläggen.

Men man måste väl utgå från att de är sanna - riktigt vrickat vore ju allt annat!

Har som alltid bara en sak att svara Dig, kära trådstartare - LÄMNA FÖRHÅLLANDET!

Hur någon överhuvud taget kan finna sig i att bli behandlad som beskrivits ovan (och i dina andra trådar) är för mig helt ofattbart. Du måtte väl förstå att det ALDRIG kommer bli annorlunda och att alla människor är värda bättre?!

Svar på tråden Hur vet man om personen älskar en?