• Lolita 38

Hur vet man om personen älskar en?

HEJ
    Jag är 40 år och lever med en man på 45 år.Han är väldigt maktutövande vill ha kontroll över allt vill kränka mig.Han säger att han älskar mig så mycket att han kan dö det säger han varje dag.Men dessemellan får jag ta emot aggressiva utskällningar om hur dålig jag är i allt.När jag tvättat golv tex då tvättar han om allt för det är inte bra gjort av mig.Han är överpedant man får inte spilla en droppe för då jävlar.Han har två barn som är 15 och 12.Den ene på 12år har han skadat så han går i terapi nu och vill ej vara hos sin pappa.Hans ex fru har sagt till mig att vara kaxig och tuff för hon vet hur det är att leva med honom.Jag har 2 barn på 10 och 4.Den stora får jag lov att ha i huset var 14 dag men den lille förbjuder han att han skall vistas i hans hus så jag träffar honom just nu dagtid.Jag undrar hur kan man säga att man älskar någon så mycket när man gör som han gör?Är det kärlek eller vad?Eller vill han bara ha en älskarinna,hushållerska m.m.Nu har han sagt att jag skall ta en lägenhet där jag kan bo med mina barn var 14 dag så han slipper dom.Sen dom resterande dagarna vill han att jag skall bo hos honom och betala för mig där också.Sen säger han att jag skall köpa julklappar till hans barn men han tänker inte ge mina.Är han normal eller?Jag orkar snart inte mera saknar mina barn och skulle vilja att vi var en stor familj.Han påstår också att han kan fixa 20 åringar på löpande band för han har truten med sig säger han.Alla fotomodeller kan han få säger han fast han både klär sig och ser ut som en bonne.

• Svar på tråden Hur vet man om personen älskar en?
  • Gördis

Är du kvar hos honom fortfarande??? Jag vet att jag svarat på inlägg från dig förr i samma ämne. Dra, fort som...

• ijkå

Ta tag i detta nu och kontakta någon av organisationerna du fick i den andra tråden. NU!

• Fru Kirta

Du är en vuxen kvinna, gå ifrån honom medans du har nån självrespekt kvar. Han beteende är inte normalt. Hans älskar känslan av makt, det verkar inte som han älskar dig särskilt mycket.

• Sydneybruden

Far jag fraga dig en sak Lolita?
    Om han *inte* hade sagt att han alskar dig -
    skulle hans beteende tyda pa att han gor det?

Jag tror att bade du och jag vet svaret pa den fragan. Han *sager* att han alskar dig, men allt han gor tyder pa motsatsen.

Las igenom det du skrev som om det hade varit nan annan som varit i din situation. Vad hade du tankt om paret i fraga?

Det viktiga ar inte om han alskar dig eller inte, det ar om du alskar honom. Och om du ar beredd att sta ut med sa mycket sk*t, manipulationer, kontrollutovande och psykisk terror (varav det har med att du inte far ha dina barn hos dig ar en aspekt).
    Jag skulle aldrig i livet ha statt ut med det, aven om jag var kar i personen.
    Men det ar ju upp till dig att bestamma dig for hur mycket j*velskap du star ut med.

• Mrs Brady 2 B

Om jag var tillsammans med en sån man hade jag sannolikt sprungit. Ingen har rätt att trycka ner dig på det sättet. Att han inte vill ha dina barn hos sig är kanske bara bra,med tanke på att han har misshandlat sin son tidigare.

Han kan antagligen inte få de 20 åringar han pratar om men vill säkert försöka få en reaktion från dig.

Han verkar vara absolut självisk ,ej omtänksam ,nedvärderande person så för ditt och dina barns eget bästa borde du fort som bara den flytta och vara försiktig med att ge honom adressen.

Läs igenom alla svaren igen och tänk till.Läs också igenom de gamla svaren du fått.Ingen ska behöva ha ett liv som du för tillfället har och du ska inte finna dig i det längre!!

Hoppas verkligen att du inser detta själv snart!!!

Kram på dig!

• Modesty-Clara

Är det här ett skämt eller?

Utifrån sett så låter det ju absolut som han behandlar dig och dina barn som skit. Ta ditt ansvar som mor och sätt dina barns väl och ve i första rummet. Lämna honom!

• a flock of seagulls

Hur kan ni ta detta som ett skämt? Det som Lolita skriver är något som händer dagligen i vårt avlånga land. Det är ingen ovanlighet att kvinnor misshandlas av sina män, fysiskt eller psykiskt. Ofta börjar det med den psykiska misshandeln och övergår till fysisk. Förvånade över varför hon inte lämnat honom än? Ja varför är det så många kvinnor som lever kvar med sina misshandlande män? Ofta kommer den här misshandeln succesivt och till slut har offret inget självförtroende och ingen uppfattning om äkta kärlek.

Lolita, även om du inte tycker att du förtjänar bättre så tänk i alla fall på hur detta påverkar dina barn. Kontakta en kvinnojour för att få den hjälp du behöver. Kram

• Cillalilla

Vad man säjer och vad man gör är inte alltid samma sak... Vissa säjer att dom älskar bara för att det är det man ska göra... Sen vad dom igentligen gör är en helt annan sak.. Han verkar tyvärr inte älska dig och den du är.
    Tänk på dina barn, du skriver ju att hans ena barn går i terapi pga skador, vill du att dina barn också ska hamna där?
    Personligen så har jag väldigt svårt för föräldrar som sviker sina barn för "kärlekens skull". Vad är det för kärlek som kräver att sådant svek?!?!

• Stjärna

Lyssna inte på vad han säger!!

Se på hur han handlar mot dig!!!

Det är lätt att snacka men svårt att visa i handling, och det är sättet han behandlar dig som gör att du ska ta dig ur det här förhållandet.

Tänk på hur han var i början av ert förhållande. Ser du att något har ändrat sig mot hur det är idag?

Berätta gärna hur det går för dig. Jag tänker på dig.

• Dea

Om dina barn ser sin mamma i ett sånt här förhållande så kommer de att växa upp och tro att det är så det ska vara.

Dessutom mår de så klart dåligt av att mamma mår dåligt.

Jag skulle lämna honom om det var jag.

Svar på tråden Hur vet man om personen älskar en?