• Lolita 38

Hur vet man om personen älskar en?

HEJ
    Jag är 40 år och lever med en man på 45 år.Han är väldigt maktutövande vill ha kontroll över allt vill kränka mig.Han säger att han älskar mig så mycket att han kan dö det säger han varje dag.Men dessemellan får jag ta emot aggressiva utskällningar om hur dålig jag är i allt.När jag tvättat golv tex då tvättar han om allt för det är inte bra gjort av mig.Han är överpedant man får inte spilla en droppe för då jävlar.Han har två barn som är 15 och 12.Den ene på 12år har han skadat så han går i terapi nu och vill ej vara hos sin pappa.Hans ex fru har sagt till mig att vara kaxig och tuff för hon vet hur det är att leva med honom.Jag har 2 barn på 10 och 4.Den stora får jag lov att ha i huset var 14 dag men den lille förbjuder han att han skall vistas i hans hus så jag träffar honom just nu dagtid.Jag undrar hur kan man säga att man älskar någon så mycket när man gör som han gör?Är det kärlek eller vad?Eller vill han bara ha en älskarinna,hushållerska m.m.Nu har han sagt att jag skall ta en lägenhet där jag kan bo med mina barn var 14 dag så han slipper dom.Sen dom resterande dagarna vill han att jag skall bo hos honom och betala för mig där också.Sen säger han att jag skall köpa julklappar till hans barn men han tänker inte ge mina.Är han normal eller?Jag orkar snart inte mera saknar mina barn och skulle vilja att vi var en stor familj.Han påstår också att han kan fixa 20 åringar på löpande band för han har truten med sig säger han.Alla fotomodeller kan han få säger han fast han både klär sig och ser ut som en bonne.

• Svar på tråden Hur vet man om personen älskar en?
  • LillaLoppan

Om han inte accepterar dina barn så respekterar han inte dig. En man som inte vill se röken av dina barn är ingen man i mina ögon. Ett förhållande under dessa omständigheter håller inte i längden och du är värd nåt bättre.
    Dina barn är ditt allt och ingen annan ska tala om för dig hur och när du ska träffa dina barn. Jag blir SÅÅÅ ARG när jag hör att det finns sånna kräk till karlar!
    Ta ditt pick och pack och lämna honom så fort du bara kan för han kommer ändå aldrig att göra dig lycklig för ingen mamma är lycklig utan sina barn.

• lillgrodan

Lolita, hur går det? hoppas såå att du orkar ta dig ur SNARAST...

• gummalottan

Det där låter som en beskrivning av en man som snart klipper till med mer än ord.

Han vet väl inget annat sätt att vara i en relation, och det är fruktansvärt tragiskt, men det kan du inte göra något åt.

Ta hand om dig själv och dina barn, ta kontakt med en kvinnojour, och dra.

• callisto79

Är du seriös??
    Fattar inte hur en mamma kan låta en man gå före sina barn!? Lämna honom innan du förlorar dina barn för gott!!

• ijkå

Lolita38. Hur går det för dig. Hör av dig. Vi tänker på dig.

• Bröllopstokiig

Hen herrejösses Lolita (vet du förresten vad nicket används i för kretsar??)!!! Varför fortsätter du att skriva här? Nej, det du beskriver låter inte "normalt" men det är givetvis helt omöjligt för oss här att avgöra! Eftersom detta är den 3e tråden jag ser dig starta rekommenderar jag dig starkt att ta kontakt med aningen en kvinnojour eller en vårdcentral för att komma i kontakt med någon att prata PÅ RIKTIGT med! Vi här kan inte göra mycket annat än bidra med våra åsikter runt något som någon skriver => inte mycket.

Snälla du! Använd din kraft till dina barn och att söka hjälp istället för att fråga vanliga människor här om huruvida din karl är "normal" eller inte! Bara det faktum att du frågar så många gånger talar väl sitt tydliga språk, eller??? För det första: LITA på ditt hjärta!!! Han är inte bra för dig, det är i princip det du skriver här. För det andra TA HJÄLP av någon! Kvinnojour är ett förslag. Tro inte att du har det "för bra" för att få hjälp från en kvinnojour... behöver du hjälp för att bryta så behöver du liksom... Här har du en länk: www.kvinnojouren.nu/

All lycka till dig och du... lita på dig själv, sluta fråga dig om det är han eller du som är onormal!

• Mickes isprinsessa

ojojojojo....han verkar inte vara helt normal!!!!
    Hans beteende är inte bra för varken dig eller dina barn..
    sätt dina barn främst,hur tror att dem känner sig när din"sambo"inte vill dela sitt liv med dem?särbehandla dem genom att köpa presenter till isna egna barn osv.
    Han behöver garanterat hjälp,han lider av nån slags besatthet,han kanske älskar dig,men han kan ju inte äga dig eller?
    Jag tycker att du ska ta en allvarlig snack med honom,kräv att få din vilja igenom(med att få träffa dina barn osv),älskar han dig så kan ha nkopromissa,annars är han inte värt det!!!
    Och sist men inte minst,om jag vore du så skulle jag rekommendera psykiatrisk hjälp för honom
    lycka till
    /Mickes isprincessa

• skalman531

Hej!

Måste verkligen undra om du verkligen existerar eller hittat på detta!! Som sagt du har ju skrivit om detta tidigare o fick en massa svar o detta inlägg är ju väldigt lika.

Du skriver heller inget mer "svar" eller någon komentar till det som skrivs som svar till dej.

Kanske vill du bara att vi ska skriva en massa helt i onödan???

• Lalle

Har nu läst detta samt den länk jennyli la in. Jag för kännslan av att du Lolita bara vill tala om vad som händer men inte ta tag i det hela. Du ger inget respons på någon någon har sagt. Läser du verkligen de folk säger eller struntar du i alla goda råd du får. Jag hoppas iaf att du tar dig till dem och lämnar den man som pyskiskt misshanlar dig och dina barn. För genom att du inte för vara med dem så misshandlar han även dem. Och det vill du väll inte??? Lycka till iaf och jag hoppas att du kommer på bättre tankar. Tänk på dig själv å dina barn de förtjänar en mamma som mår bra. För genom att du mår bra kan du hjälpa dina barn till en bättre uppväxt.

• Isolde

De som blir irriterade på frågeställaren tycker jag kan låta bli att svara!

Det finns i mina ögon ingen anledning att ifrågasätta Lolita (och anmärka på hennes nick -- vad har det med saken att göra?). Även om hennes situation är bara hälften så dålig som hon beskriver den, behöver hon stöd, inte en massa åsikter om hur hon reagerar på de råd hon får.

Hoppas att du har ork att ta itu med det här, Lolita!

Svar på tråden Hur vet man om personen älskar en?