• Äldre 3 Jun 16:51
    30955 visningar
    52 svar
    52
    30955

    Skåne-Brudar 2017 Titta hit!

    Hejsan allihopa! Jag har sett att det redan finns en tråd över brudar/bröllop 2017, men tänkte det kunde vara kul o skapa en tråd för endast oss som ska gifta oss i Skåne? Håller ni med? Isf, berätta om era planer! Glad


     


     

  • Svar på tråden Skåne-Brudar 2017 Titta hit!
  • Äldre 24 Oct 21:41
    #41

    förresten så här kommer en liten update från min sida: Glad

    Har bestämt catering, blir Hickory Bar n Grill från Simrishamn/Kivik området. 

    Blivande maken har varit och bestämt sig för sin kostym, han får en special-gjord då han oftast har svårt o hitta passande kostym (stor byst och bred rygg, smalare midja) och han har även lite special stil/smak. Han har beställt en grön jacka med beige byxor och vit skjorta. Fluga/slips bestäms i December när kostymen är klar och han kommer för första provningen. Det är inga glänsande material då vi går för vintage/bohemisk stil. 

    Jag har bestämt mig för mina tärnor och informerat dem. Vet ungefär vilken stil kläder jag vill de ska ha och jag och maken är rätt överens där så ska nog gå bra. Han har även bestämt sina killar men har inte informerat dem officiellt än, fast de vet nog alla mer eller mindre att de är utvalda ;) 

    Hur går det för alla er andra? Är nyfiken på vad ni alla pysslar med :)

  • Äldre 25 Oct 18:34
    #42
    +1

    Hej allihopa!
    Det är så roligt att läsa igenom alla era tankar och planer inför er stora dag Skrattande
    Själv gifte jag mig i Malmö 2012. 
    Tänkte tipsa er om fotografen vi anlitade. Fredrik på www.elvanfoto.se. Han var fantastiskt duktig, gjorde vad som krävdes för att få en bra bild. Vi kände oss aldrig obekväma och märkte inte ens av honom under själva vigseln, han missade inte att fota ett enda ögonblick. Prisvärd var han också Skrattande (vet dock inte hur hans priser ser ut nu). Han skräddarsyr utifrån ert behov, så om man ger honom en budget så berättar han vad man kan få. 

    Hoppas att alla era planer går smidigt!

  • Äldre 26 Oct 10:19
    #43

    Hej på er!
    Så himla roligt att läsa era fantastiska berättelser.

    Själv ska jag och min fästman (känns fortfarande surrealistiskt att säga så) gifta oss i Malmö den 30 september 2017. Känns galet! Kyrkan är bokad (S:t Petri), lokal (Smak på Konsthallen) likaså. Dj är på gång och vi känner en som vi tänkte fråga om han vill fotografera. Men herregud vad mycket det är att tänka på!

    Tänkte snart börja kolla efter klänning, svårt att hålla sig ifrån alla frasiga tyger :)
    När började ni kolla efter era? Eller när planerar ni att göra det?

    Färgtema blir mörka juveltoner; smaragdgrönt, mörkrött, mörkblått och mörkgrått. Tänker mig en stor, yvig bukett i mörkrött och grönt till detta.
    Mina tärnors klänningar blir beroende på vad de vill ha, men i ovan nämnda färgskala. Bestmans ska ha mörkröda flugor, kostymbyxor, vit skjorta och smala läderhänglsen. Vi är i valet och kvalet om dem ska ha kavaj... Får se helt enkelt hur de känner sig bekväma med eller utan.

    Känns skönt att ha så många att dela resan med, även om det sker såhär på Bröllopstorget :)
    Stort grattis till er alla!

  • Äldre 26 Oct 10:29
    #44

    Hej EmmiSchy! Så spännande era planer låter! Underbara färger och kul med läder-detaljen för bestmans! 


    Jag tog min flrsta titt på klänning ca 12 månader innan mitt bröllop, men var mer som en kul grej och inte så seriöst. Fast var ändå rätt skönt o få en liten känn på hur det hela fungerar och känns. Började på riktigt leta ca 9-10 månader innan och hittade min klänning rätt snabbt där efter (slutet på augusti i år). Men så tidigt behöver man inte börja kolla (eller ja, beror såklart på hur lång leveranstid klänningen har, vissa butiker har 6 månader leveranstid och sen ska man ju ha tid för eventuella justeringar). Men jag var mest ute i så god tid då jag trodde det skulle ta mig mycket längre tid o hitta min klänning än vad det faktiskt gjorde. 

    Jag skulle säga att har du en väldigt specifik klänning du letar efter och en strikt budget så är det bättre o börja kolla runt så tidigt som möjligt, då är iaf en av de största stress-momenten ute ur vägen ;) 

    Lycka till med jakten och planerandet! Vi ser fram emot att läsa mer om dina upplevelser :D 

  • Äldre 15 Dec 17:16
    #45

    Hej på er!

    Så kul att läsa om allas bröllopsplaner. Vi ska gifta oss utanför Landskrona nästa sommar och behöver tips på personer som är bra på make-up och hår. Har ni bokat detta än? Vet ni någon bra? Vill helst att personen/erna ska komma dit vi förbereder oss men är flexibel gällande detta, det viktigaste är att det blir bra :)

  • Äldre 16 Dec 12:55
    #46

    Hej BröllopAug17, så kul att du också ska gifta dig nästa sommar! Jag kan rekommendera FaceByLinda. Hon gör både hår och make-up och hon åker dit bröllopet är (inom skåne) med utgång från Malmö. Jag provadeboka henne i veckan men tyvärr var mitt datum redan bokat. Jag ska nu antagligen själv ta mig till en frisör och sminkös (har varit i kontakt med dem och de har tid kvar som tur är). Men kanske har Linda kvar tid på ditt datum? Hennes mejl är: info@facebylinda.se och hemsidan är: www.facebylinda.se

    L
    ycka till! 

  • Äldre 18 Dec 09:19
    #47

    Tack så mycket för tipset! Ska kolla upp henne direkt :)

  • Äldre 1 May 20:21
    #48

    Nu börjar tiden gå fort här har mindre än 3 veckor kvar till mitt bröllop nu mina kompisar som kommer hade fixat med möhippa till mig i lördags och vilken panik dem fick när jag sa i Tordags att jag hade över 38 graders feber.. min fästman lät mig vila, fick i mig lite mat och alvedoner så tog jag en på morgon och fick en chock när jag insåg att det var min möhippa. Sen låg jag nästan hela gårdagen och sov/vilade... har ni som gifter er i maj/juni haft era möhippor än som vill ha?

  • Äldre 23 Aug 09:25
    #49

    Hej allihop!

    Grattis till er som redan gift er och till er som ska!

    Vi är mitt uppe i planeringen och så hittade jag er tråd :)

    Vi kommer inte gifta oss förrän nästa år men tänkte att ni kanske kan hjälpa oss lite. För närvarande har vi fastnat med maten.. Vi står och väljer mellan 2 olika lokaler och det som avgör är catering. Hur räknar ni? Vi kommer att bli ca 55 st och har behov av catering + personal. Vi vill köra 3-rätters med tallriksservering. De vi kikat på landar på 25-30 000kr, jag tycker att det låter helt absurt! Är det verkligen så dyrt? Kan ni tipsa om något bra cateringföretag?

    Kan tillägga att vi gifter oss i södra Skåne :)

    Tack på förhand!

  • Äldre 17 Dec 20:05
    #50

    Hej! Jag är ingen 2017- brud men en från Skåne! Jag och min blivande planerar att gifta oss i mitten på april nästa år. Väljer mellan olika lokaler men egentligen mest avgörande att vi söker efter cateringfirma med personal då vi vill ha sittande servering. Har jättesvårt att hitta! Någon som har lite tips?

  • Äldre 17 Dec 23:17
    #51

    The RockOutz Partyband!

    Vi är ett härligt gäng som lirar partycovers!

    Vi kommer gärna och förgyllar ert bröllop med musik för den som ska gifta sig eller bara ha fest

    Lirar på alla tillställningar och har utrustning för både inom och utomhus gig!

    Maila för mer info!

    Musik skall byggas utav glädje..av glädje bygger vi musik..

    Följ oss på Instagram & Facebook:Tryck ???????? knappen så blir vi glada????

    Boka: 042-228333

    Mob: 0733741909

    m.facebook.com/TheRockoutz/

    (sök: Coverband , Partyband , festivalband)

  • Äldre 17 Dec 23:19
    #52
    The Rockoutz skrev 2017-12-17 23:17:01 följande:

    The RockOutz Partyband!

    Vi är ett härligt gäng som lirar partycovers!

    Vi kommer gärna och förgyllar ert bröllop med musik för den som ska gifta sig eller bara ha fest

    Lirar på alla tillställningar och har utrustning för både inom och utomhus gig!

    Maila för mer info!

    Musik skall byggas utav glädje..av glädje bygger vi musik..

    Följ oss på Instagram & Facebook:Tryck ???????? knappen så blir vi glada????

    Boka: 042-228333

    Mob: 0733741909

    Mail: info@therockoutz.com

    m.facebook.com/TheRockoutz/

    (sök: Coverband , Partyband , festivalband)


Svar på tråden Skåne-Brudar 2017 Titta hit!