• Äldre 16 Sep 15:40
    29017 visningar
    30 svar
    30
    29017

    Oktober 2015

    Är kanske lite tidigt ute men hoppas att flera oktoberpar hittar hit Glad

    Vårt bröllop är tänkt att gå av stapeln den 24/10-15

    Färgtemat än så länge:


    (bilderna är lånade från pintrest)
  • Svar på tråden Oktober 2015
  • Äldre 10 Jan 10:00
    #11

    Vad roligt Allrak­äraste :) det är en speciell känsla när datumet är bokat ?

  • Äldre 10 Jan 10:07
    #12

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Kyrkan och festlokallen är bokade för oss. Gästlistan är i princip klar, musiken till kyrkan är vald och mina kläder är fixade.

    Härnäst på "att göra listan" står att spika menyn och göra en ordentlig budget för bröllopsfesten :)

  • Äldre 8 Feb 21:17
    #13

    Hejsan

    Alldeles ny här. Vi ska gifta oss första helgen i oktober, men 2016!! Så jag är väl ute i väldigt god tid o rekar.

  • Äldre 17 Feb 14:04
    #14
    Ellix skrev 2015-02-08 21:17:55 följande:

    Hejsan

    Alldeles ny här. Vi ska gifta oss första helgen i oktober, men 2016!! Så jag är väl ute i väldigt god tid o rekar.


    samma här! 

    var inne och kikade i denna tråd för att se hur andra tänker för Oktober.
  • Äldre 17 Feb 14:39
    #15

    3 oktober har vi planerat, inte kommit så långt i planeringen än...

  • Äldre 17 Feb 16:40
    #16

    Vi gifter oss den 10 oktober. 
    Lokal är bokad men inte vigelförrättare, kommer troligtvis vara utomhus eller i festlokalen. 

    temat kommer vara påfågel - inte så mycket påfågelfjädrar utan mer färgpaletten i form av lika, grön, turkos, kornblått och guld.  Vi satsar på ett udda bröllop för vi är ett udda par. Vill ah så mycket färg som möjligt så vita skjortor för de manliga gästerna är förbjudet. 

    kommer göra så mycket som möjlgit själv- älskar DIY-projekt. Har beställt massor av roliga saker från kina. Blir Buffe som släkten hjälper till alla laga. Tårtan köper vi (mannen krävde det)

    Brudbuketten kommer att vara gjord av knappar, smycken och fjädrar. 

  • Äldre 20 Feb 10:55
    #17

    Hej!
    Vi gifter oss också den 10/10 2015 (precis ett år efter förlovningen, det gäller att gör det enkelt för sig med att komma ihåg datum och så :) )

    Det blir vigsel i kyrka (bokad), sedan fest efteråt i ombyggd lada (bokad). Just nu är det min klänning och inbjudningar som fixas lite med (mest klänning). Maten blir någon hemmagjord förrätt, sedan helgrillad gris som buffé och vi skippar efterrätt och kör tårta där. Temat är höst/guld/natur.

  • Äldre 18 Apr 17:18
    #18

    Gör väl ett försök att väcka liv i tråden ???? här har planeringen gått framåt iaf. Kyrkan och festlokalen är bokad. Layouten på inbjudningarna är klar och likaså gästlistan. Min klänning lill-tärnans klänning är fixad och allt runtomkring förutom hennes skor.

    Kvar att spika är maten och tårtan (tanken är att vi ska fixa buffé själva). Mannens och sonens kläder behöver också ordnas. Hur ligger ni andra till?

  • Äldre 20 Apr 09:03
    #19

    ja, gör det, jag hänger på :). Vi har skickat inbjudningarna (främst för att boendet ville ha besked om antal bokningar tidigt) och börjat få in svar. Min klänning är fixad och jag är otroligt nöjd och mannens kläder står på tur. Efter funderande har vi även bokat band (vi visste inte om vi ville lägga pengar på det eller köra spotify, men kom fram till att detta i princip blir enda gången i livet vi kommer att ha ett band på en fest). Just nu tar vi det lite lugnt förutom att vi småfunderar lite på musik till kyrkan och så. Det känns som om vi ligger bra till i alla fall!

    Visstja, min vigselring är också bestämd, det blir min mormors gamla, och jag är jätteglad för det! Den ska bara in till guldsmed och "fixas" nu. 

  • Äldre 17 May 09:46
    #20

    Hur får det för er alla oktoberbrudar?  Det har varit tyst i gruppen. Hur långt har alla kommit i planeringen. 

    Själv har jag varit väldigt produktiv den senaste veckan känns det som. 
    Min brudklänning är äntligen beställd och håller på att sys upp just nu. Brudtärnorna sys också upp och väntar på leverans. Alla tre klänningarna kommer att komma inom en månad förhoppningsvis. :D så spänd på resultatet. 
    har även beställt underkjol och slöja och hårsmycken, kvar nu till min utstyrsel är skorna men det ska jag försöka hitta i London i sommar
    min blivande kommer att låna en smocking av en kompis. 

    jag har bokat hotell till bröllopsnatten och natten innan. Igår tog jag tag i inbjudningskorten och de är stort sett klara för att skrivas ut och skickas. min man är borta i två veckor sen kommer han tillbaka och då ska vi skicka korten. (är lite oense över hur många vi ska bjuda.) men ska börja förbereda kuverten till de vi vet ska bjudas. 

    Har nästan gjort klart vår bröllopshemsida för att kunna hålla uppdaterade under tiden. 
    Jag har påbörjat att göra brudbuketten med smycken och knappar.
    vi har bestämt att vi ska köpa mat en del av maten från en catering i området istället för att göra precis allt själv. 

    Det som är klar att göra är att bestämma vigselförrättare och vart vigseln ska ske. är det fint väder kommer vi vara utomhus och är det dåligt är vi inomhus - inte bestämt i vilken lokal. men det kommer vi bestämma om 2 veckor när min man kommer tillbaka. 

  • Äldre 14 Jun 07:03
    #21
    +1

    Nu är inbjudningarna äntligen ivägskickade och några har redan osat :)
    Nästa sak på tur är att beställa mannens kostym och försöka påta ihop broschbuketten som jag har fått för mig att göra.

  • Äldre 1 Jul 11:49
    #22

    Va roligt o läsa hur lång ni kommit. Är så sugen, men får snällt vänta tills nästa år. Vi ska ha ett enkelt och familjärt bröllop med lounge känsla.. så med andra ord väldigt avslappnat. Färgtemat kommer gå i höstens murriga färger.

    Jag har fått min mammas brudklänning och ska sy om den lite grann. Kommer bli roligt eftersom hon gifte sig 1976, så får jag gifta mig i samma klänning 40år senare.

  • Äldre 3 Aug 13:22
    #23

    Hur går det för alla oktoberbrudar?

    Idag har jag 68 dagar kvar till bröllopet. :) kan knappt vänta. Alla har nu OSA:t och alla inbjudna utom 5 kommer. så vi kommer bli 70 personer på bröllopet varav 5 är barn.

    Har fortfarande en hel del kvar att göra. min blivande har ändrat sig angående maten så vi måste hitta en ny cateringfirma som inte kostar skjortan och tårtan är inte beställd än, men det ska göras nu när semestrarna är slut på konditoriet.

    klänningen är beställd och är på väg. andra klänningen som beställs från Kina, den första var inte som jag tänkt mig. tärnornas klänningar satt perfekt. Så nu väntar jag nervöst på min nya klänning.

    Vigselförrättare är bestämd. kommer bli en specialversion anpassad för oss. Har börjat med en del av bröllopspysslet - brudbuketten börjar ta form (görs av knappar och smycken) och ikväll kommer en av tärnorna förbi för att pyssla mer.

  • Äldre 18 Aug 19:14
    #24

    Nu börjar det närma sig :) Det som fortfarande behövs fixas är att spika mat & dryck, se så att min klänning passar samt fixa min vigselring (den ska graveras och putsas).
    Velar lite angående dekorationerna till festlokalen.. Har varit inställd på att ha helvita dekorationer med inslag av guld men börjar snegla åt höstfärger i form av grönt, brunt & vinrött.

  • Äldre 18 Aug 19:26
    #25

    Är det någon som vill dela med sig av bilder på sin tänkta klänning förresten? Denna har jag beställt


    och denna bolero

  • Äldre 18 Aug 19:34
    #26

    Jag har har precis fått hem min klänning, mina skor och jag har gjort klart min bukett. 

  • Äldre 18 Aug 19:39
    #27

    Åh vilken häftig bukett du gjort tessel­essan {#emotions_dlg.flower}
    Jag började på en broschbukett men min mamma fick något ledset i blicken och frågade snällt om inte hon och pappa kunde få ordna min bukett Flört

    Väldigt vacker klänning du valt Solig

  • Äldre 23 Sep 16:40
    #28

    Nu är det inte långt kvar oktoberbrudarna!!!
    Jag har 2,5 vecka kvar - så sjukt vad tiden går snabbt. Min blivande börjar bli riktigt nervös men inte jag än.
    Vi har mest lite småpyssel kvar med dekorationerna och lyckats få till utskrifterna på bröllopsprogramen sen är det några sista inköp som ska göras och en sista provning och skräddaren.

  • Äldre 24 Sep 08:31
    #29
    Nej, halleda, jag börjar också bli nervös! har också 2,5 veckor kvar. Helt sjukt vad tiden gått fort! Men min fästman är inte nervls, han är alltid lugn, det är skönt. Det känns som om vi har massor kvar, men det är nog mest småpyssel egentligen. Men en hel del småpyssel, som att ha genomgång med serveringspresonalen, skriva ut vigselprogram (festprogrammen är klara), hämta ut klänning, skicka allergilistor till matansvariga, köpa in det sista och så. Men det kommer ju att gå jättebra!
  • Äldre 9 Oct 07:34
    #30

    Hej tjejer!

    Det är väl aldrig för sent att hoppa in i tråden? :) vi gifter oss imorgon 10/10!!! Ligger i mitt gamla flickrum och kan inte sova, är van vid att gå upp tidigare än så här, haha!

    Det mesta här är klart. Mamma gör tårtorna idag och vi andra ska göra bordsdekorationer med blommor idag. Skulle tro att det blir hyfsat lugnt ändå :) känns helt sjukt att dagen snart är här! Vi förlovade oss i april förra året, så vi har ju planerat ett bra tag nu ;)

    Har ni andra blivit nervösa än? Jag är rätt lugn, lite pirrigt bara :)

Svar på tråden Oktober 2015