• Äldre 7 Apr 13:41
    6242 visningar
    21 svar
    21
    6242

    Utmaning!

    Jag har ett litet problem. Mina älskade tärnor är rätt så olika i storlek,form och ålder. Jag behöver ERAN hjälp att hitta en klänningstyp som kan passa alla dessa

    Tärna 1: 24 år gammal Gravid i 8e månaden vid tiden för bröllopet
    Tärna 2: 20år gammal, kurvig
    Tärna 3: 15år gammal smal
    Tärna 4: 12år gammal (normal tolvårig tjej)

    Alla tips är bra tips =D

  • Svar på tråden Utmaning!
  • Äldre 7 Apr 20:48
    #11
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-04-07 20:44:17 följande:

    en fråga tillbaka...

    Hur vill DU att 12-åringen ska se ut?

    Det går ju att klä en 12-åring riktigt barnslig med en rosa puffig volangklännning som är knäkort, volangsockor , lackskor och rosett i håret  likväl som det går att göra en ung dam av en 12-åring med en mer sofistikerad långklänning och en stram hårknut och en blomma i håret och ett par nätta sandaletter. 

    får du ordning på hur du vill att hon ska se ut som ändå är yngst i ledet så har du lättare att hitta klänningar till övriga.  


    jag tänker mest på att många 12-åringar ändå är rätt framåt när det gäller mode, smink och annat.  Utgå ifrån hur hon ser ut i vanliga fall och inte bara tänka på att hon är yngst. 

     
  • Äldre 7 Apr 21:25
    #12
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-04-07 20:48:39 följande:
    jag tänker mest på att många 12-åringar ändå är rätt framåt när det gäller mode, smink och annat.  Utgå ifrån hur hon ser ut i vanliga fall och inte bara tänka på att hon är yngst. 

     
    Det är lite det jag tänker också :)
    Bra formulerat  
  • Äldre 7 Apr 21:31
    #13
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-04-07 20:48:39 följande:
    jag tänker mest på att många 12-åringar ändå är rätt framåt när det gäller mode, smink och annat.  Utgå ifrån hur hon ser ut i vanliga fall och inte bara tänka på att hon är yngst. 

     
    Japp men 12-åringar ska inte använda smink ;)
  • Äldre 7 Apr 21:49
    #14

    Jag tänkte lite att 12-åringen förmodligen kommer vilja matcha övriga tärnor, inte se ut som en brudnäbb. Vilket jag tycker hon är lite för stor för. Klänningarna som jag lagt upp, som passar en 12-åring, skulle lika gärna kunna säljas på Nelly till vuxna. Men, dom finns i en 12-årings storlek :)

    Haha min dotter har använt smink sedan hon var... 2år kanske och såg Lady Gaga första gången. Hon var 4,5år på bröllopet och hade lite ljusrosa ögonskugga och ljusrosa läppglans :)


  • Äldre 7 Apr 22:30
    #15
    TheD skrev 2014-04-07 21:31:05 följande:
    Japp men 12-åringar ska inte använda smink ;)
    "ska" och "ska" - det är nog upp till varje förälder att avgöra det och vad som anses räknas in i kategorin smink är nog också ganska inviduellt och ett diffust begrepp. 

    Ett bröllop är ett bröllop och jag tycker nog att måttlig användning av särskilt utvalda sminkprodukter kan vara på sin plats under överinseende av en klok vuxen .

     
  • Äldre 7 Apr 22:37
    #16

    För mig är ordet 'ska' helt korrekt. Tycker det är hemskt hur mobiler, smink, stringtrosor, trosor med sexiga/sensuella texter kryper ner i åldrarna. Usch :)

  • Maj12
    Äldre 7 Apr 22:59
    #17
    TheD skrev 2014-04-07 22:37:30 följande:

    För mig är ordet 'ska' helt korrekt. Tycker det är hemskt hur mobiler, smink, stringtrosor, trosor med sexiga/sensuella texter kryper ner i åldrarna. Usch :)


    Jag håller helt och hållet med dig!!!
  • Äldre 8 Apr 08:49
    #18

    Jösses tack alla för era tips =D

    Daniiel, tack för inspirationen! Ja visst är det en kul ide med olika ljusa färger? Såg det i en tidning och tänkte direkt att jag ville ha det så! Men tror det blir svårt att hitta samma i och med min gravida vän, haha hon lär ju vara stor som ett hus. Vi får nog ha en stol där framme så hon kan sätta sig ;)

    Angående tjejen som är tolv år så är hon en kopia av sin bror, alltså konstnärlig och jäkligt busig. Ingen typisk "tjejtjej", det ända jag vill är att hon själv ska vara bekväm och känna sig fin. Vill hon inte ha klänning alls så löser vi det,då får vi la skicka över henne till brudgummens sida så får hon ha kostym, sålänge hon är med och trivs.

    Vill hon sminka sig litegrann, jaa då har vi make up artister på plats som kan hjälpa henne med det, vilket jag nästan är säker på skulle vara okej för min svärmor, för i slutändan är det mamman som avgör vad som är okej och inte okej. Spelar egentligen ingen roll vad andra tycker är rätt och fel.

    Det är så otroligt viktigt för mig att alla får vara delaktiga i det här på ett sätt som dom känner sig bekväma på

  • Äldre 8 Apr 09:20
    #19

    Jag tror nog att det kommer lösa sig på ett eller annat sätt :) 


  • Äldre 8 Apr 09:29
    #20
    KimOchKjell skrev 2014-04-08 08:49:41 följande:

    Det är så otroligt viktigt för mig att alla får vara delaktiga i det här på ett sätt som dom känner sig bekväma på




    Med den inställningen så kommer det garanterat att lösa sig :) 
     
  • Äldre 8 Apr 13:13
    #21

    Hej! Jag har också tre brudtärnor som har väldigt olika kroppsform. De är dock i ungefär samma ålder. Jag gjorde så att de får välja klänning själva och köpa någon som de verkligen är bekväm med. Vi har färgtema orange så det är det enda kravet från oss..

    Det kommer inte att se bra ut om alla 3 har samma klänning med är obekväma, då tror jag att det är mycket finare med 3 olika klänningar och alla är bekväma.

Svar på tråden Utmaning!