• Anonym (själv­utnämn­daexpe­rter)
    Äldre 22 Mar 23:15
    7653 visningar
    49 svar
    49
    7653

    nisomvetallt

    Ni som kommenterar allt i bröllopstorget, ja ni vet vem ni är. Har ni inget bättre för er på dagarna? normalt så har nu folk jobb, skola eller barn? men här sitter ju folk och kommenterar precis allt och vet allt. Har ni gift er många gånger eller är bröllop det ända ni tänker på?

  • Svar på tråden nisomvetallt
  • Sofie R
    Äldre 25 Mar 13:54
    #31

    Det är ni som är gamla i gemet som uppfattar stämningen som sämre här på bt, men det var när ni klev in i den här tråden som det blev otrevligt..

  • Äldre 25 Mar 14:10
    #32

    Jag tycker snarare att det var en väldigt otrevlig trådstart, och då känner jag mig inte träffad själv. Folk kan väl ha bröllop som ett intresse även fast deras eget bröllopsplanerande är över?


    7 juni 2014
  • Äldre 25 Mar 14:22
    #33
    Sofie R skrev 2014-03-25 13:54:58 följande:

    Det är ni som är gamla i gemet som uppfattar stämningen som sämre här på bt, men det var när ni klev in i den här tråden som det blev otrevligt..


    Jag får nog säga att jag tycker tråden blev otrevlig redan vid ts.

    Uppenbarligen spenderar ju ts otroligt mycket tid här inne om hen har koll på om vissa medlemmar svara mycket och ofta i många olika trådar.. Å ändå ifrågasätter om dessa inte har bättre saker för sig.

    Och är ts medlem här och planrerar bröllop, så föreslår jag att denne koncentrerar sig på det istället för att sitta o skriva massa otrevliga inlägg om vad andra medlemmar bör göra och inte göra.
    Och om ts inte planerar bröllop.....ja, ni fattar.
  • Anonym (jag)
    Äldre 25 Mar 14:40
    #34
    Sofie R skrev 2014-03-25 13:54:58 följande:

    Det är ni som är gamla i gemet som uppfattar stämningen som sämre här på bt, men det var när ni klev in i den här tråden som det blev otrevligt..


    Självklart så är det bara vi som är gamla i gemet som uppfattar att stämningen blivit sämre. Ni nya är ju som sagt nya och har ingen aning om hur stämningen har varit här innan och kan med andra ord varken veta eller ha en åsikt om det. 
    Till alla er kan jag berätta att det var jättetrevligt här förr. Jag kan inte minnas några trådar som startades enbart för att gnälla på andra, om det inte var problem som rörde det egna bröllopet. Fokusen låg på bröllop och all planering kring det. 
  • Sofie R
    Äldre 25 Mar 14:49
    #35

    Jag har hängt här ett år och tycker inte att det blivit sämre på den tiden åtminstone..

  • Plätti­s
    Äldre 25 Mar 15:36
    #36
    Sofie R skrev 2014-03-25 14:49:20 följande:

    Jag har hängt här ett år och tycker inte att det blivit sämre på den tiden åtminstone..


    Jag har också hängt här i ett år (strax över) och jag tycker det har blivit mycket mer gnälltrådar under den tiden, och även en hätskare ton i svar på trådar. 

    Nu är jag inte sån att jag kommenterar tvångsmässigt i alla trådar som startas, utan jag kommenterar i sådana jag tycker är intressanta eller där jag kanske kan tillföra något. Men jag läser gärna de trådar som dyker upp, och följer dem utan att skriva. Därför är min uppfattning att tonen förändrats de senaste månaderna. 

    Förmodligen är det tillfälligt, och de gamla rävarna (och de som kommer bli gamla rävar) kommer att titta tillbaka på den här perioden och tänka "Åh, så skönt att BT blivit snällt och trevligt igen!" Men för de brudar som bara är medlemmar under sin planering tycker jag det är tråkigt att personliga påhopp och tråkig ton på svar blivit så mycket vanligare på sistone.  
  • Anonym
    Äldre 25 Mar 18:43
    #37
    Sofie R skrev 2014-03-25 13:54:58 följande:

    Det är ni som är gamla i gemet som uppfattar stämningen som sämre här på bt, men det var när ni klev in i den här tråden som det blev otrevligt..


    Jag tycker inte alls att  "stämningen blivit otrevligare", den är inte otrevlig alls. Och jag har ändå varit medlem i några år. Var inte såå känsliga.
  • Äldre 25 Mar 18:50
    #38
    Anonym skrev 2014-03-25 18:43:46 följande:
    Jag tycker inte alls att  "stämningen blivit otrevligare", den är inte otrevlig alls. Och jag har ändå varit medlem i några år. Var inte såå känsliga.
    Måste man vara anonym för att skriva en sådan sak?

    Nåja..

    Jag tycker stämningen allt som oftast går upp och ner här på BT. Ibland är den på topp, ibland inte. Jag tycker ju dock att trådar om att vissa människor inte har på forumet att göra bidrar till att tillfälligt dra ner stämningen, men hur det är i övrigt på forumet just nu vet jag inte riktigt. Stämningen är väl inte direkt i botten, men nog har den tidvis varit bättre kanske.

    Det är ju dock bara vi, alla som är aktiva - ny som gammal, som kan ändra på den saken och jag tycker det är bättre att vi lägger tid och energi på att försöka göra forumet trevligt och välkomnande för alla, än att klanka ner på varandra av diverse anledningar.
  • Anonym
    Äldre 25 Mar 19:54
    #39

    Jag är väl anonym om jag vill.

  • Äldre 26 Mar 07:08
    #40

    som gammal BT-räv kan jag säga att det finns inget tråkigare ställe än Bt just nu.  När jag började hänga här för sisådär en 12-13 år sedan var stämningen hög och det var högt i tak på diskussionerna.

    Här diskuterades ALLT, bröllopstrådar blev snabbt ot och vi diskuterade kakrecept, relationsproblem och mensvärk även om det från början handlade om klänningsbekymmer.

    Vi var ett stort gäng nattugglor som härjade friskt i alla former av trådar.

    Bt var då ett mycket mycket större forum och toleransen och acceptansen var större och alla var så mycket trevligare.

    När systersajten Familjeliv sen rivstartade var det många som försvann härifrån och började hänga där istället men några av oss valde att vara kvar här ändå , bland annat jag.   Det tog ett par år men sen sjönk aktiviteten här och det blev mer och mer strikt och stämningen mer snipig och acceptansen blev lägre.

    efter ett tags frånvaro härifrån återupptog jag mitt konto igen och blev nu oerhört förvånad över den smått tråkiga stämning härinne.  Jättehärliga trådar med klänningar, bilder och planering återstår och dom flesta är glada och sprudlande men den som tycker något motsatt mot vad som diskuteras i tråden får inte nådiga omdömen.... det har jag oerhört svårt att förstå.

    Ja bt har blivit sämre men jag hoppas ändå att gnällhögarna inte är här särskilt länge och ja stämning kommer och går givetvis.  Men jag hoppas en dag få återuppleva det härliga systerskapet som en gång fanns här där alla tykte det var roligt att hänga här och där gemenskapen blev viktigare än antalet strykta stolsöverdrag.

    kanske perspektiv på saker och ting vore på sin plats?   Man kan inte vara otrevlig och gömma sig anonymt bara för att man tänkt radera sin profil här efter x månader. 

    att vara en bridezilla är ingen god egenskap varken bakom en datorskärm eller i verkliga livet.   

  • Äldre 26 Mar 07:12
    #41

    Föressten så förr fanns det knappt några gnälltrådar alls, nån enstaka förekom ja men inte som nu 3-4 stycken om dagen startas och det gnälls i diverse befintliga trådar. 

    vad är vitsen liksom?  

  • Sofie R
    Äldre 26 Mar 08:04
    #42

    Kanske vill folk gnälla av sig mot en dataskärm istället för att ta ut det på vänner och familj?

  • Äldre 26 Mar 08:18
    #43
    Sofie R skrev 2014-03-26 08:04:23 följande:

    Kanske vill folk gnälla av sig mot en dataskärm istället för att ta ut det på vänner och familj?


    som sagt var, att vara en bridezilla är inte en god egenskap.  Då kanske man ska fundera på att ta en paus härifrån en stund och ta en skogspromenad under ett par dagar och koppla ifrån allt. 

    Det finns viktigare saker i livet än bröllop, att ta en stunds paus är en av dom sakerna, att krama på sin blivande man är en annan viktig sak. 

     
  • Äldre 26 Mar 08:46
    #44
    Sofie R skrev 2014-03-26 08:04:23 följande:

    Kanske vill folk gnälla av sig mot en dataskärm istället för att ta ut det på vänner och familj?


    Måhända. 
    Men vad är det som säger att vi här inne vill vara deras slagpåsar i så fall? ;)

    Om man nu har en dålig dag och behöver ventilera så kan man skriva just det.
    Det finns "slask-trådar" där man bara kan kräkas ur sig det man är irriterad och arg på. Jag gjorde en själv exempelvis för något år sedan (icke anonym, man kan ju stå för att man är sur en dag ibland faktiskt ;) ). Skulle kunna dra upp den för påfyllning, men eftersom jag inte kan se mina tidigare skapade trådar längre så vet jag inte vart jag hittar den ;)  
  • Äldre 26 Mar 09:04
    #45
    Anonym skrev 2014-03-25 19:54:06 följande:

    Jag är väl anonym om jag vill.


    Givetvis, jag frågade bara om det behövdes för att skriva en sådan sak. Jag tycker, tyvärr, att många här inne väljer att vara anonyma lite väl ofta kanske. Men, eftersom funktionen finns, så väljer många det.
  • Äldre 26 Mar 09:09
    #46
    Chicita skrev 2014-03-26 08:46:48 följande:
    Måhända. 
    Men vad är det som säger att vi här inne vill vara deras slagpåsar i så fall? ;)

    Om man nu har en dålig dag och behöver ventilera så kan man skriva just det.
    Det finns "slask-trådar" där man bara kan kräkas ur sig det man är irriterad och arg på. Jag gjorde en själv exempelvis för något år sedan (icke anonym, man kan ju stå för att man är sur en dag ibland faktiskt ;) ). Skulle kunna dra upp den för påfyllning, men eftersom jag inte kan se mina tidigare skapade trådar längre så vet jag inte vart jag hittar den ;)  
    är helt enig med dig.

    Bättre att då stå för att man är extra grinig av nån orsak och skriva det än att gå in och förstöra folks trådar oh kräkas dumheter över en bruds klänning eller bli otrevlig över ett menyförslag.
  • kouki
    Äldre 26 Mar 09:40
    #47

    Har också hängt här lite över ett år av ren nyfikenhet, och kan bara hålla med om att tonen har blivit mer hätsk. Bara att man gör en sånhär tråd är ju lite udda i mitt huvud, som tidigare forumsvärd på annan sida... Tycker dessutom att det är löjligt att folk inte kan stå för sina åsikter och ta diskussionen på riktigt.

    Men jag har väl inget att säga till om som inte planerar ett bröllop inom snar framtid heller ;)

  • Plätti­s
    Äldre 26 Mar 10:23
    #48
    Chicita skrev 2014-03-26 08:46:48 följande:
    Måhända. 
    Men vad är det som säger att vi här inne vill vara deras slagpåsar i så fall? ;)

    Om man nu har en dålig dag och behöver ventilera så kan man skriva just det.
    Det finns "slask-trådar" där man bara kan kräkas ur sig det man är irriterad och arg på. Jag gjorde en själv exempelvis för något år sedan (icke anonym, man kan ju stå för att man är sur en dag ibland faktiskt ;) ). Skulle kunna dra upp den för påfyllning, men eftersom jag inte kan se mina tidigare skapade trådar längre så vet jag inte vart jag hittar den ;)  
    www.brollopstorget.se/forum/thread/4125895-livet-ar-en-dans-pa-rosor-akta-dig-for-taggarna-bara
  • Äldre 26 Mar 16:38
    #49
    Ah tack :) 

    Då kan dom som vill gå och kräkas lite i den tråden nu då ;)
Svar på tråden nisomvetallt