• daniiel

Vad heter jag?

Hej. Jag är en liten flicka som hunnit bli en månad gammal nu. Min mamma och pappa trodde att dom hade hittat ett namn till mig, men det passar inte riktigt. Frågan nu är - vad heter jag?

Ja, alla kloka och påhitta människor här på BT.. vad ska lillasyster heta? Alla förslag tas tacksamt emot :)
  • Svar på tråden Vad heter jag?
  • Emelie 87
    daniiel skrev 2014-03-14 03:04:17 följande:

Nu har jag dock gått och fastnat för Fanny :P

Fanny är fint. Kör på det. 
  • BCJKTDCN

Ellie, som du själv skriver :) Eller varför inte Ellen, Nelly, Iris eller Ines? Min brorsdotter heter Nike (uttalas precis som det stavas), första tiden tyckte jag namnet var sådär, men nu kan jag självklart inte tänka mig något annat namn på henne :)

Vad härligt att få välja namn!

• daniiel
    BCJKTDCN skrev 2014-03-15 09:51:44 följande:

Ellie, som du själv skriver :) Eller varför inte Ellen, Nelly, Iris eller Ines? Min brorsdotter heter Nike (uttalas precis som det stavas), första tiden tyckte jag namnet var sådär, men nu kan jag självklart inte tänka mig något annat namn på henne :)

Vad härligt att få välja namn!

Ellen eller Nelly är inga favoriter. Iris tycker jag om, men inte maken. Ines är nog ingen favorit heller. Nike heter en flicka som vår äldre dotter gick dagis med och jag tycker det är ett rätt fint namn :) Men det är ju sådär, man vänjer sig allt som oftast vid namn och för det mesta brukar man tycka att det passar personen - förr eller senare.

Ja, det är ju som sagt ett ganska angenämt problem, men jag börjar bli lite less på att vi har så svårt att hitta något eller komma överens :P
  • Äppelpaj

Jag tycker. Tilda ser ut att passa fint på er tös! Känns det däremot inte rätt så är det kanske inte det... Alma? Ida? Saga? Wilma? Iofs ganska vanliga namn allihopa, men söta ändå tycker jag :)

• TheD

Tora, Nea, Emmy, Edit, Erin, Tara, Ina, Leia, Siri, Disa, Tanja, Linn, Cina, Rosa, Hilda, Lina, Engla, Aivi, Lia, Tila,...

• TheD

Alla namn finns nog 20 gånger om nu :) Kommer inte ihåg vilka jag redan har skrivit.

• Sparkle

Tycker Fanny är superfint! Tycker ni om det så kör på :)

Emelie 87 skrev 2014-03-14 21:15:31 följande:

Fanny är fint. Kör på det. 

Svar på tråden Vad heter jag?